Don't forget, people...!

Prat om tung MC.
boxer wolf

Re: Don't forget, people...!

Post by boxer wolf »

Gixxerman wrote:Kjørte til jobb her om dagen, med en Goldwing hakk i hel. Han med hele 6 lamper på FULL fitte. Så ikke en drit i speilene mine. I tillegg ville han race meg mellom bilene. Javel, da satt jeg bare for meg at han skulle ikke forbi ettersom han kjørte slik. Jeg sperret og jeg sperret muligheten hans bare for å være gledesdreper. Skal man være supermann med tusenmeterlys bare for å irritere, så får man forvente slike som meg, som irriterer deg tilbake. Kommer til å gjøre dette igjen og igjen og igjen...
Fjernlys er IKKE til bruk for å bli sett, men for å irritere andre !!!!!!!!!!! I tillegg alle disse ekstralysene, også på full bluss. Spar meg, eller få et spark i sia !
Beklager, men jeg tror ikke du egner deg på offentlig vei. :smt011
Image
Si det du mener, og men det du sier.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Men det å kjøre med 6 lykter på full guffe med en Goldwing(svær og brei) for å race mellom biler er helt greit. Spar meg spydighetene. Jeg kjører vanligvis helt vanlig kontra de fleste andre, i slik trafikk. Men skal noen vise at de er verdensmester i lys og stor sykkel, så viser jeg at de ikke er det. Akkurat som disse på scooter som kjører slalom mellom en linje med motorsyklister som kjører i vanlig sikksakk mønster.
Hei jeg er ikke en del av det å være motorsyklist sier de, neivel sier jeg. Jeg er ikke den del av deg heller...
boxer wolf

Post by boxer wolf »

Gixxerman wrote:Men det å kjøre med 6 lykter på full guffe med en Goldwing(svær og brei) for å race mellom biler er helt greit. Spar meg spydighetene. Jeg kjører vanligvis helt vanlig kontra de fleste andre, i slik trafikk. Men skal noen vise at de er verdensmester i lys og stor sykkel, så viser jeg at de ikke er det. Akkurat som disse på scooter som kjører slalom mellom en linje med motorsyklister som kjører i vanlig sikksakk mønster.
Hei jeg er ikke en del av det å være motorsyklist sier de, neivel sier jeg. Jeg er ikke den del av deg heller...
Jeg har på ingen måte sagt at det han på Goldwingen gjorde skal premieres, eller på noen andre måter er greit. Men jeg kan ikke se at du (eller jeg for den saks skyld) har noen som helst myndighet til å leke politi - eller være borgervern.

Vi har ikke noe med å skulle oppdra andre i trafikken ved å sperre eller på andre måter vanskeliggjøre trafikkavviklingen. Det er politiets oppgave å påse at slike (i dette tilfelle begge parter) plukkes ut av trafikken, og den som lå forrest i denne sammenhengen ville nok også blitt fotgjenger en periode.
Image
TageSK
MC: Bamsefar er en BMW R1150GS.
Han triller ca 20.000 km i året med Sjefen og meg.
Bamsefar har aldri vært i Norge.

Post by TageSK »

Gixxerman wrote:K Jeg sperret og jeg sperret muligheten hans bare for å være gledesdreper.
Håper det der er en spøk. Om så er den dårlig.
Om ikke, da er du en skikkelig drittsekk. Smak på det ordet.

[TaSK]
Tage Stabell-Kulø
Pisa, Toscana, Italia
Min lange FAQ om 11xxGS og 1200GS er her.
Min "Riding in Tuscany"-tråd er her.
Mer informasjon om MC i Toscana her.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Ja, lukt på kaffen :smt075
boxer wolf

Post by boxer wolf »

Gixxerman wrote:Ja, lukt på kaffen :smt075
Konstruktiv dialog :roll:

Det er ihvertfall ikke tvil om at du kan se andres feil og svakheter. Jeg stiller meg mer tvilende til om du kan se dine egne.

Det er mange ordtak som kan bruke i denne sammenhen, de to første jeg tenker på er: "Kast ikke sten når du sitter i glasshus", og "Man bør først feie for egen dør".

Selvinnsikt er vanskelig, men det er nok den viktigste innsikt man kan ha. Funder litt på det.

At du holder fram TageSK's bruk av 1000-meter lys tyder på at du ikke har lest det han skriver. Han skrev jo nettopp at at han IKKE brukte dette. Men hvorfor ødelegge en diskusjon med fakta. [-X
Image
bandit
MC: Honda CBR 1100 XX Super Blackbird

Post by bandit »

Haha, nå har vi en konstruktiv dialog dere!! 8)

Er det ikke noe som skurrer når en GoldWing vil kjøre forbi en GSX-R..? :roll:

Men uansett, slipp folk forbi. Det er direkte farlig å la være! Gixxer, tenk så
sur du ville vært hvis det var en på GoldWing som lå og blokkerte for deg, for
å oppdra deg til å kjøre saktere i rush-trafikken? :-k

Med ditt temperament hadde du sikkert sparket speilet av GoldWingen ved
første anledning! Flaks for deg at ikke han som kjørte GoldWing med horelys
var like hissig som deg.. :roll:
'05 Honda CBR 1000RR

X: '97 Honda CBR1100 XX SuperBlackbird
X: '86 Kawasaki GPZ 900 R
X: '92 Suzuki Bandit 400
X: '94 Suzuki GN125
fikse
MC: ´87 Honda PX50 ´86 Yamaha FZX700 (US) ´11 KTM Duke 125

Post by fikse »

Kjører daglig i tett kø med motgående trafikk, og flere steder hvor lav sol også er en utfordring, sammen med at veien er ganske smal (7o-sone RV555 Sotra).
Kjører konsekvent med refleksvest i disse daglige kjøringene, så får de som synes at refleksvest er for pyser og nybegynnere, fortsette å synes det. Jeg foretrekker å bli sett.
Er det lyst ute har jeg på fjernlys, dvs jeg har koblet på en modulator på dette. Det er effektivt det! Både om solen er bak deg eller foran deg, så funker det utrolig godt å ha et pulserende lys på sykkelen. Sammen med at jeg har lagt eget kabel/relé-sett til hovedlyset, så jeg får så mye kraft som mulig ut av lyset.
Dette er ganske enkle virkemidler, men du verden så det funker.
Strengt tatt er modulator ikke lovlig, men kanskje det burde bli det? Det er lovlig i USA, og blender ikke like mye som om du kjører med vanlig fjernlys, og er styrt så det bare virker i sterkt dagslys.
Så er det jo selvfølgelig vesentlig å kjøre med hodet, men de blir vel et eget emne... :-)
Livet er en lek - Lek det!

Bentus
bandit

Post by bandit »

fikse wrote:Kjører daglig i tett kø med motgående trafikk, og flere steder hvor lav sol også er en utfordring, sammen med at veien er ganske smal (7o-sone RV555 Sotra).
Kjører konsekvent med refleksvest i disse daglige kjøringene, så får de som synes at refleksvest er for pyser og nybegynnere, fortsette å synes det. Jeg foretrekker å bli sett.
Er det lyst ute har jeg på fjernlys, dvs jeg har koblet på en modulator på dette. Det er effektivt det! Både om solen er bak deg eller foran deg, så funker det utrolig godt å ha et pulserende lys på sykkelen. Sammen med at jeg har lagt eget kabel/relé-sett til hovedlyset, så jeg får så mye kraft som mulig ut av lyset.
Dette er ganske enkle virkemidler, men du verden så det funker.
Strengt tatt er modulator ikke lovlig, men kanskje det burde bli det? Det er lovlig i USA, og blender ikke like mye som om du kjører med vanlig fjernlys, og er styrt så det bare virker i sterkt dagslys.
Så er det jo selvfølgelig vesentlig å kjøre med hodet, men de blir vel et eget emne... :-)
Jeg kjører også Rv555 hver dag, men jeg kan ikke huske å ha sett deg. Du må ha andre arbeidstider enn meg (7 til 15)..? 8)
'05 Honda CBR 1000RR

Ragnhild
MC: BMW R1200GS Adventure

Post by Ragnhild »

Gixxerman wrote:Kjørte til jobb her om dagen, med en Goldwing hakk i hel. Han med hele 6 lamper på FULL fitte. Så ikke en drit i speilene mine. I tillegg ville han race meg mellom bilene. Javel, da satt jeg bare for meg at han skulle ikke forbi ettersom han kjørte slik. Jeg sperret og jeg sperret muligheten hans bare for å være gledesdreper. Skal man være supermann med tusenmeterlys bare for å irritere, så får man forvente slike som meg, som irriterer deg tilbake. Kommer til å gjøre dette igjen og igjen og igjen...
Fjernlys er IKKE til bruk for å bli sett, men for å irritere andre !!!!!!!!!!! I tillegg alle disse ekstralysene, også på full bluss. Spar meg, eller få et spark i sia !
Enig med BW og TageSK, trenger ikke si mer om den saken. Bare at jeg er utrolig skuffet over at en av mod'ene på forumet skryter av å ha oppført seg lite omtenkt i trafikken. Bruker jeg de orda jeg burde brukt blir jeg banna fra forumet og anmeldt for injurier, så de for heller være.
fikse wrote:Så er det jo selvfølgelig vesentlig å kjøre med hodet, men de blir vel et eget emne... :-)
Tror ikke det var emne når Gixx tok lappen
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Baron von Waffel
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom

Post by Baron von Waffel »

Vi har jo en egen tråd hvor mange av oss har uttalt oss om dette med å slippe forbi de som kommer bakfra. Og det er faktisk fortsatt noe man er pliktig til å gjøre. Uansett hvor fort dere kjører.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
fikse
MC: ´87 Honda PX50 ´86 Yamaha FZX700 (US) ´11 KTM Duke 125

Post by fikse »

bandit wrote:
Jeg kjører også Rv555 hver dag, men jeg kan ikke huske å ha sett deg. Du må ha andre arbeidstider enn meg (7 til 15)..? 8)
Om du kjører den sykkelen du har i siggen, så har jeg ikke lagt merke til deg heller. Men så kjører jeg omvendt av deg, skulle jeg tro, og litt senere (8-15:30). Jobber i Loddefjord, så kjører først 07:20 fra Skogsvåg, og starter returen en gang mellom 15:30 og 16:30.
Ganske effektivt å psykle på det strekket, men det er jæ... mye rar kjøring blant to-hjulingene (bilistene og, men det er jo bare slik det "skal" være), og bare enkelte er flink nok til å pelle seg inn til siden om jeg vil kjøre fortere. Litt dumt innimellom, men ikke noe jeg gidder å trekke opp pulsen for.
Men hin dagen kom det en i samme retning som meg, bilene gikk i 60 i 70-sonen, så jeg holdt min plass i køen, litt til venstre for å være klar til å passere når anledningen bød seg. Denne kom bakfra så fort jeg ikke registrerte den før den passerte meg og køen, over dobbel gul linje og rett før midtrabatten ved Sartor, med biler og busser imot (det er temmeligt trangt i det området). Der og da kvapp jeg så mye at jeg skalv, det var liksom det aller siste stedet jeg skulle bli forbikjørt, og han var ekstremt nær meg. Like etter, i glidelåsen ut fra Sartor, la han seg helt til høyre for begge glidelås-filene, og freste innimellom biler ut mot autovernet, før den skvatt ut i midten igjen, nok en gang over dobbel gul linje. F¤#% ikke rart at noen bilister "hater" oss, når det kjøres slikt.

Men jeg prøver å sette meg inn i Gixxer sin situasjon. Nå opplevde jeg det jeg vil kategorisere som en idiot, men om jeg hadde lagt merke til idioten tidligere, ville det vært min "rett" og hindre idioten? Selvfølgelig ikke. Skulle gjerne hatt fatt i føreren, og gitt denne noen verbale ballespark, men å hindre? Nææ... Ikke meg imot at jeg er en bedre sjåfør enn denne :D
Livet er en lek - Lek det!

Bentus
bandit

Post by bandit »

Bor på Bildøy og jobber på Sandsli så jeg kjører samme strekket som deg, bare litt tidligere.. Mye rar kjøring ute og går ja. Jeg har nettopp satt inn sykkelen, dvs jeg kjører ikke sykkel til og fra jobb lenger (men håper på en og annen søndagstur før vinteren). Det er så mørkt om morgenen nå, og jeg merker at bilistene ikke forventer at det skal komme tohjulinger summende forbi på midtstripa midt på svarte natta. Så de blinker med lysa og kvepper og vrenger over rattet når de ser meg komme imot og i det hele tatt. Ble en litt avkortet sesong for min del i år, men skal prøve å ta det igjen neste sommer :)
'05 Honda CBR 1000RR

Babelfisken

Post by Babelfisken »

Ragnhild wrote:
Enig med BW og TageSK, trenger ikke si mer om den saken. Bare at jeg er utrolig skuffet over at en av mod'ene på forumet skryter av å ha oppført seg lite omtenkt i trafikken. Bruker jeg de orda jeg burde brukt blir jeg banna fra forumet og anmeldt for injurier, så de for heller være.
Vet ikke jeg, min første innskytelse var vel også å finne en haug med superlativer som beskriver denslags men så blir det litt som når man møter de virkelig store kron-idiotene på veien, fortrinnsvis på den ufarlige måten, man blir bare oppgitt og holder seg langt unna. Akkurat den reaksjonen er nok litt vanskeligere å holde på dersom man faktisk blir utsatt for fare av nevnte idiot, men det er jo ikke tilfelle her, så jeg rister heller bare på hodet. Jeg er enig med gixxer i sak her men oppførselen han beskriver bør jo heller gi banning av ham, ikke de som måtte velge å beskriver oppførselen hans i mer fyldige ordelag.
Post Reply