NOZ

Prat om tung MC.
R

Post by R »

PosøR1 wrote:sverre karr racing i stanseveien i oslo monterer nos på sykkler,tar ca 14000kr.ring å snakk med han for info
Får jeg penga tilbake og erstatning om hele sykkelen blåses til helvete rundt første sving el? Er aktuelt as, men jeg må vite at ikke ting går til helvete..
adoniz wrote:ja, akkurat kjøpt meg bok som omhandler nos og turbo. :) Ikke lest den ut enda, men blir vel iløpet av ei uke eller to.. :) Turbo liker vi, nos liker vi :)
Hvilken bok er dette? Er interresert selv...
jornhan wrote:
Hvis det er max 25% økning av hk på noz så stemmer det sikkert,men hvorfor ikke montere turbo i stedet?er jo litt dyrere,men man får jo mye mer effekt å slipper og fylle på flasken rimelig ofte.
Det er dyrere enn bare litt dyrere, snakker vi ikke om minst dobbelt så mye... ihvertfall 30 000.- spenn...?
jornhan

Post by jornhan »

R wrote:
PosøR1 wrote:sverre karr racing i stanseveien i oslo monterer nos på sykkler,tar ca 14000kr.ring å snakk med han for info
Får jeg penga tilbake og erstatning om hele sykkelen blåses til helvete rundt første sving el? Er aktuelt as, men jeg må vite at ikke ting går til helvete..
adoniz wrote:ja, akkurat kjøpt meg bok som omhandler nos og turbo. :) Ikke lest den ut enda, men blir vel iløpet av ei uke eller to.. :) Turbo liker vi, nos liker vi :)
Hvilken bok er dette? Er interresert selv...
jornhan wrote:
Hvis det er max 25% økning av hk på noz så stemmer det sikkert,men hvorfor ikke montere turbo i stedet?er jo litt dyrere,men man får jo mye mer effekt å slipper og fylle på flasken rimelig ofte.
Det er dyrere enn bare litt dyrere, snakker vi ikke om minst dobbelt så mye... ihvertfall 30 000.- spenn...?
Joda R.Snakket med Keihin her på forumet som har montert turbo på sin R1 og mener å huske han sa det kostet kr 41000 norske ferdig montert og justert hos Erik Marklund i sverige,men man må jo også huske på att man slipper peset med å finne ett sted de fyller flasken og så koster det nok litt å fylle den opp også så i det lange løp sparer man nok inn de pengene vil jeg tro.
1999 mod YZF1000R1(ca 150 hk)
1989 mod ford sierra cosworth(ca 380 hk)
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Turbo er så mye fetere det. NOS er jalla. Ville nok ha slått på stortromma først som sist og fått noe permanent. :wink:
R

Post by R »

Gixxerman wrote:Turbo er så mye fetere det. NOS er jalla. Ville nok ha slått på stortromma først som sist og fått noe permanent. :wink:
Jalla fordi de bruker det i FAF filmene? Det gir jo bra kick, gjør det ikke? Det er ikke alle som har råd til å svi av 40000.- på turbo vettu...
adoniz

Post by adoniz »

hva med turbo OG nos da?
Gixxerman

Post by Gixxerman »

R wrote:
Gixxerman wrote:Turbo er så mye fetere det. NOS er jalla. Ville nok ha slått på stortromma først som sist og fått noe permanent. :wink:
Jalla fordi de bruker det i FAF filmene? Det gir jo bra kick, gjør det ikke? Det er ikke alle som har råd til å svi av 40000.- på turbo vettu...
Nei, men rå til å fylle flaskene sine har de :wink:
Keihin

Post by Keihin »

1. N2O gir som nevnt over ikke allverden effekt på MC.

2. 1kg flaske med N2O tar _mye_ plass. Må enten f.eks. halvere tankvolumet eller ha den montert på siden (pent?).

3. Den er tom på under 1 minutt...

4. Uten avansert styring kan det kun aktiveres på full gass over et visst turtall.

5. Fylling er pes.

6. Man bruker opp all N2O på nachspielet så det er ikke noe igjen til turen hjem fra treff ;-)
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Amen... :D
R

Post by R »

Nåja, det er sikkert gøy så lenge det varer... og restene kan man som sagt bare innhalere, så får man det like morro. Kansje blir turbo billigere en vakker dag, når mc-express får litt competition...
jornhan

Post by jornhan »

Vet man får kjøpt kompressor til R1 i england,men etter som jeg husker ligger den på samme pris som turbo her i norge.
Wright
MC: Ducati 748 Bip 2002 modell Troy Bayliss

Post by Wright »

spørs om ikke en stakkars rakettmotor (racing) er tynt nok fra før som fulleffekt om man ikke skal sette lystgass på det også, turbo blir nok billigere i lengden med tanke på fylling osv, og sjansen for haveri er nå en god god del større. trenger jo ikke kjøpe nytt til til 40 000kr heller, skulle nok fint klart å prest ned den prisen en god del tenker jeg.
har sett div sykler som har montert turbokit og ligger til salgs, i følge annonsen er d ikke gjort noe forbedringer eller noe med motoren, bare turbokitet som på alle har ladet 1 bar. syns dette hørres veldig mye ut.... så må vel regne med en del ekstra utgifter i skruing uansett hva som gjøres. ?

har "heldigvis" ikke d luksusproblemmet jeg med at sykkelen ikke går fort nok, bare få handla meg sykkel nå snart 8)
Kawasaki Zx750r Ninja.
jornhan

Post by jornhan »

Wright wrote:spørs om ikke en stakkars rakettmotor (racing) er tynt nok fra før som fulleffekt om man ikke skal sette lystgass på det også, turbo blir nok billigere i lengden med tanke på fylling osv, og sjansen for haveri er nå en god god del større. trenger jo ikke kjøpe nytt til til 40 000kr heller, skulle nok fint klart å prest ned den prisen en god del tenker jeg.
har sett div sykler som har montert turbokit og ligger til salgs, i følge annonsen er d ikke gjort noe forbedringer eller noe med motoren, bare turbokitet som på alle har ladet 1 bar. syns dette hørres veldig mye ut.... så må vel regne med en del ekstra utgifter i skruing uansett hva som gjøres. ?

har "heldigvis" ikke d luksusproblemmet jeg med at sykkelen ikke går fort nok, bare få handla meg sykkel nå snart 8)
Stemmer att 1 bar på orginal motor er for mye ja.På R1 kan man kjøre 0,65 bar på orginal motor og da får man ut ca 220 hk.
Keihin

Post by Keihin »

jornhan wrote: Stemmer att 1 bar på orginal motor er for mye ja.På R1 kan man kjøre 0,65 bar på orginal motor og da får man ut ca 220 hk.
Hmm, jeg lurer på hvor du har dette fra ;)

Men bare nesten riktig. I følge Marklund kunne jeg skru opp til 0,75 på min, men skulle jeg videre så må stempel byttes. 1 bar på R1 ga over 265hk på hjulet mener jeg å huske, men poenget med det har jeg ikke skjønnt enda :)
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
jornhan

Post by jornhan »

Keihin wrote:
jornhan wrote: Stemmer att 1 bar på orginal motor er for mye ja.På R1 kan man kjøre 0,65 bar på orginal motor og da får man ut ca 220 hk.
Hmm, jeg lurer på hvor du har dette fra ;)

Men bare nesten riktig. I følge Marklund kunne jeg skru opp til 0,75 på min, men skulle jeg videre så må stempel byttes. 1 bar på R1 ga over 265hk på hjulet mener jeg å huske, men poenget med det har jeg ikke skjønnt enda :)
Hmmm,dette har jeg vel fra deg hvis jeg ikke er helt på jordet :D.Når jeg snakket med deg på rudskogen så sa jeg att du"bare"kunne kjøre 0,5 bar med toppakning fra marklund,men da sa du att du kunne kjøre på 0,65 bar og ca 215 hk,men det er vel ett fett så lenge det virker.På http://www.mc-xpress.com/ står det 220 hk med kitt fra de.Har du fått startet med reprasjoner på biken enda?
Keihin

Post by Keihin »

jornhan wrote: Hmmm,dette har jeg vel fra deg hvis jeg ikke er helt på jordet :D.Når jeg snakket med deg på rudskogen så sa jeg att du"bare"kunne kjøre 0,5 bar med toppakning fra marklund,men da sa du att du kunne kjøre på 0,65 bar og ca 215 hk,men det er vel ett fett så lenge det virker.På http://www.mc-xpress.com/ står det 220 hk med kitt fra de.Har du fått startet med reprasjoner på biken enda?
Har nok vært litt krøll på kommunikasjonen mellom oss da :)

Kit'et er satt opp til ca. 0,65 bar som gir opp mot 220 bakhjulshester, men på min er det også satt på en "high/low" bryter som forandrer ladetrykket. Vha denne har jeg valget mellom 0,55 og 0,65 bar. På Rud kjører jeg kun i "low" mode.

Deler til fothviler og ny puck er på tur, så det blir vel en kaffetur eller to før vinteren :)

For å trekke tilbake til topic: Mine "påstander" kommer fra den gang en kompis kjøpte N2O kit til en FZR. Det koster en del mindre, men det blir rett og slett alt for lite praktisk å dra på en svær flaske som må fylles alt for ofte. Når man da ikke får allverden av sprut og må åpne kraner etc. så blir summen at det aldri blir brukt. Passer til bruk på dragrace o.l., men på bane/vei er det helt klart snurrbo som er tingen ;)
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
Post Reply