Når var du sist nordover på E6? Jeg er opprinnelig fra området omtalt her: http://www.helgeland-arbeiderblad.no/ny ... 918008.eceRockeRolf wrote:Dette med asfalt i nord kontra sør.
Går ut fra at det er på Arctic Circle Raceway (ACR) du har hentet erfaringene fra? Da er det isåfall riktig det du skriver (men 8000 på Våler eller Rudskogen???)
Asfaltkvaliteten på veier vedlikeholdt av Statens Vegvesen (ved kontraktører) er enhetlig over hele landet med ganske strenge regler mht. kvalitet og beskaffenhet. Ingen trenger frykte økt slitasje på dekk om man tar turen oppover pga. asfaltkvalitet. Da e det heller de flotte veiene de har der oppe som kan gi utslag. Både på dekk og forholdet til politivesenet.
PS: dette med nyasfaltering og kvalitet på slikt er en stor del av det jeg jobber med. Så dette er ikke synsing.
Veiene, inkludert E6 i Nordland er en sammenhengende orgie av 10-20cm dype hjulspor og gapende hull i asfalten. Å kjøre MC på dise veiene kan i beste fall beskrives som slalåm... Løfter du blikket slik du har lært, risikerer du å bli sendt luftbåren rett på skogen. Hjelper lite med strenge regler for ny asfalt når veien ikke har sett en asfaltlegger på 10 år. Jeg tør anbefale en befaring.