Nei. Skjønte ingenting... Når eg koplet han sammen igjen så stoppet sykkelen akkurat som vanlig.Fredr1kh wrote:hmmm
det med at den ikke ville stoppe var rart.
har det vært sånn før du klipte/koblet ut eksosventilen?
NSR avsløring
- Kasle
- Posts: 145
- Joined: 20 Mar 2009 18:58
- MC: Honda NSR 125r 2000 m/2003 motor.
- Location: Salhus, Tha place to be
Re: NSR avsløring
"It's not the fart that kills you, but the smell" - Petter Solberg
- Fredr1kh
- Posts: 220
- Joined: 02 Sep 2008 21:46
- MC: 1982 Yamaha XJ650RJ Seca
1986 Yamaha XJ900
[x]Honda NS125RR,
Re: NSR avsløring
det var jo rart.
da har ikke jeg den fjærneste anelse om hva som forårsaker det.
da har ikke jeg den fjærneste anelse om hva som forårsaker det.
- Kasle
- Posts: 145
- Joined: 20 Mar 2009 18:58
- MC: Honda NSR 125r 2000 m/2003 motor.
- Location: Salhus, Tha place to be
Re: NSR avsløring
Ikkje eg heller, men det e vel ingen trøst...
E det mulig at den e koplet feil? Skjønner ikkje helt ka ledningen til tenningen (om det e den som forårsaker det) gjør der...
Edit:
No kuttet eg både den svarte og den grønne. Så når eg koplet de sammen igjen oppførte motoren seg som om de ikkje var i sammen. Den ville ikkje stoppe på den vanlige måten. Virker som en kortslutning... Dritt kjipt
E det mulig at den e koplet feil? Skjønner ikkje helt ka ledningen til tenningen (om det e den som forårsaker det) gjør der...
Edit:
No kuttet eg både den svarte og den grønne. Så når eg koplet de sammen igjen oppførte motoren seg som om de ikkje var i sammen. Den ville ikkje stoppe på den vanlige måten. Virker som en kortslutning... Dritt kjipt
"It's not the fart that kills you, but the smell" - Petter Solberg
- Kasle
- Posts: 145
- Joined: 20 Mar 2009 18:58
- MC: Honda NSR 125r 2000 m/2003 motor.
- Location: Salhus, Tha place to be
Re: NSR avsløring
Eg klippet av den grønne ledningen som vist på bildet. Dette gjorde slik at sykkelen ikkje stoppet på vanlig måte. Når eg deretter tok ut den svarte i tillegg fikk eg bedre drag på høyt turtall, men den ville fortsatt ikkje stoppe. Så prøvde eg å koble de sammen igjen; då skulle alt være som normalt, men neida... Så prøvde eg å kople den svarte og grønne sammen med 1000ohm motstand mellom. Då skjedde saken:
Sykkelen ville ikkje stoppe på vanlig måte, og ikkje bare det, no vil den ikkje starte heller!
Har prøvd å trillstarte han i evigheter, men uten hell. Eg kan ikkje skjønne ka eg kan ha gjort gale, men når eg har følgt noen sitt eksempel, som lover at det virker, så synest eg at noen bør hjelpe meg videre med å få orden på dette...
Det høres ut som om han enten ikkje får tent på bensinen, eller at bensinen ikkje kommer til...
Takker for alle svar.
Sykkelen ville ikkje stoppe på vanlig måte, og ikkje bare det, no vil den ikkje starte heller!
](./images/smilies/eusa_wall.gif)
Det høres ut som om han enten ikkje får tent på bensinen, eller at bensinen ikkje kommer til...
Takker for alle svar.
"It's not the fart that kills you, but the smell" - Petter Solberg
- Kasle
- Posts: 145
- Joined: 20 Mar 2009 18:58
- MC: Honda NSR 125r 2000 m/2003 motor.
- Location: Salhus, Tha place to be
Re: NSR avsløring
Ingen som kan/gidder å hjelpe meg? Det e faktisk ganske viktig for meg at sykkelen virker 

"It's not the fart that kills you, but the smell" - Petter Solberg
- Fredr1kh
- Posts: 220
- Joined: 02 Sep 2008 21:46
- MC: 1982 Yamaha XJ650RJ Seca
1986 Yamaha XJ900
[x]Honda NS125RR,
Re: NSR avsløring
jeg er blank.
jeg tror ikke jeg tar sjangsen etter at dette skjedde med deg.
ikke det at jeg får kjørt stort mye nå.
fillebiter i garasjen
edit: du kan ikke prøve koble vekk alle ledningen fra servoen da?
eller koble ut servo og hjernen til servoen
jeg tror ikke jeg tar sjangsen etter at dette skjedde med deg.
ikke det at jeg får kjørt stort mye nå.
fillebiter i garasjen
edit: du kan ikke prøve koble vekk alle ledningen fra servoen da?
eller koble ut servo og hjernen til servoen
- Kasle
- Posts: 145
- Joined: 20 Mar 2009 18:58
- MC: Honda NSR 125r 2000 m/2003 motor.
- Location: Salhus, Tha place to be
Re: NSR avsløring
Snakk om tilfeldigheter...
Det viste seg at grunnen til at sykkelen ikkje startet var at tennpluggen klikket akkurat på samme tid eg holdt på med dette
Men den vil fortsatt ikkje stoppe på den vanlige måten.
Noe annent eg fant ut var at den grønne ledningen må har vert koplet feil eller noe, ettersom eg fant en annen grønn ledning ved siden av, og når eg koplet den ut vred hele servoventil kontrollen seg rundt, sånn at den åpnet seg altså. Problemet e dermed løst, men dette med at den ikkje stopper tror eg kan skylde en kortslutning..?
Så, no funker det konge på høyt turtall, og har faktisk ikkje merket så sinnsykt stor forskjell på bunndraget heller (kanskje ettersom eg ikkje har effektanlegg?). Eg har fortsatt lyst til å eksprimentere litt, for å finne ut kordan eg kan grise originale RS'er med stil, så om du vet kas svart ledning eg skulle kople i hadde eg blitt glad. Eg mener hvertfall at den svarte som står i koplingen eg har fingeren på på bildet e jordingen..?
Det viste seg at grunnen til at sykkelen ikkje startet var at tennpluggen klikket akkurat på samme tid eg holdt på med dette

Men den vil fortsatt ikkje stoppe på den vanlige måten.
Noe annent eg fant ut var at den grønne ledningen må har vert koplet feil eller noe, ettersom eg fant en annen grønn ledning ved siden av, og når eg koplet den ut vred hele servoventil kontrollen seg rundt, sånn at den åpnet seg altså. Problemet e dermed løst, men dette med at den ikkje stopper tror eg kan skylde en kortslutning..?
Så, no funker det konge på høyt turtall, og har faktisk ikkje merket så sinnsykt stor forskjell på bunndraget heller (kanskje ettersom eg ikkje har effektanlegg?). Eg har fortsatt lyst til å eksprimentere litt, for å finne ut kordan eg kan grise originale RS'er med stil, så om du vet kas svart ledning eg skulle kople i hadde eg blitt glad. Eg mener hvertfall at den svarte som står i koplingen eg har fingeren på på bildet e jordingen..?
"It's not the fart that kills you, but the smell" - Petter Solberg
- Fredr1kh
- Posts: 220
- Joined: 02 Sep 2008 21:46
- MC: 1982 Yamaha XJ650RJ Seca
1986 Yamaha XJ900
[x]Honda NS125RR,
Re: NSR avsløring
konge at du fikk det til igjen da
var visst sånn at både den svarte og den grønne på hver side av koblingen.
deretter 1000ohms motstanden mellom dem.
finito.

var visst sånn at både den svarte og den grønne på hver side av koblingen.
deretter 1000ohms motstanden mellom dem.
finito.

- Kasle
- Posts: 145
- Joined: 20 Mar 2009 18:58
- MC: Honda NSR 125r 2000 m/2003 motor.
- Location: Salhus, Tha place to be
Re: NSR avsløring
Åja... Men e ikkje den svarte jording altså?Fredr1kh wrote:konge at du fikk det til igjen da![]()
var visst sånn at både den svarte og den grønne på hver side av koblingen.
deretter 1000ohms motstanden mellom dem.
finito.

Det kan godt hende eg prøver en gang til, men med litt større forsiktighet

Så då må eg kjøpe ny tennplugg med det samme, ettersom eg bruker en gammel og slitt en foreløpig. E det noen forskjell på de egentlig?
"It's not the fart that kills you, but the smell" - Petter Solberg
- Fredr1kh
- Posts: 220
- Joined: 02 Sep 2008 21:46
- MC: 1982 Yamaha XJ650RJ Seca
1986 Yamaha XJ900
[x]Honda NS125RR,
Re: NSR avsløring
løp å ta den som sitter på gressklipperenKasle wrote:Så då må eg kjøpe ny tennplugg med det samme, ettersom eg bruker en gammel og slitt en foreløpig.

forskjell på tennplugger?.
er nok en ganske stor forskjell mellom forskjellige plugger ja.
jeg har en NGK BR9ECS
skal bytte til BR10EIX som beskrevet på starten av tråden. koster over 200kr da.
svart skal være jording ja. men om jeg ikke husker feil så går ledningene fra servoen inn til hjernen på ventilstyringa og så til resten av sykkelen.
- Kasle
- Posts: 145
- Joined: 20 Mar 2009 18:58
- MC: Honda NSR 125r 2000 m/2003 motor.
- Location: Salhus, Tha place to be
Re: NSR avsløring
Kjøper sikkert en sånn BR10EIX eg òg då. Det e bare det beste som e godt nok til de besteFredr1kh wrote:løp å ta den som sitter på gressklipperenKasle wrote:Så då må eg kjøpe ny tennplugg med det samme, ettersom eg bruker en gammel og slitt en foreløpig.![]()
forskjell på tennplugger?.
er nok en ganske stor forskjell mellom forskjellige plugger ja.
jeg har en NGK BR9ECS
skal bytte til BR10EIX som beskrevet på starten av tråden. koster over 200kr da.
svart skal være jording ja. men om jeg ikke husker feil så går ledningene fra servoen inn til hjernen på ventilstyringa og så til resten av sykkelen.

Men tror du det vil funke då? Om eg tar den svarte ledningen, kopler den sammen med den grønne, inn på en motstand, grønn og svart sammen i andre enden av motstanden?

"It's not the fart that kills you, but the smell" - Petter Solberg
- Fredr1kh
- Posts: 220
- Joined: 02 Sep 2008 21:46
- MC: 1982 Yamaha XJ650RJ Seca
1986 Yamaha XJ900
[x]Honda NS125RR,
Re: NSR avsløring
hehe.
fett da
svart og grønn ledning på samme side sammen.
svart og grønn ledning på den andre siden sammen.
motstanden mellom de 2 sidene.
er vel omtrent sånn ducos forklarte det.
i grove trekk
fett da
svart og grønn ledning på samme side sammen.
svart og grønn ledning på den andre siden sammen.
motstanden mellom de 2 sidene.
er vel omtrent sånn ducos forklarte det.
i grove trekk
- Kasle
- Posts: 145
- Joined: 20 Mar 2009 18:58
- MC: Honda NSR 125r 2000 m/2003 motor.
- Location: Salhus, Tha place to be
Re: NSR avsløring
Mulig det ja. Bare så veeeeeldig kjipt om sykkelen kubber igjen... Kan heller gi beskjed seinere på tråden om det var vellykket 
Men har det nokke å si kas vei motstanden ligger?

Men har det nokke å si kas vei motstanden ligger?

"It's not the fart that kills you, but the smell" - Petter Solberg
- Fredr1kh
- Posts: 220
- Joined: 02 Sep 2008 21:46
- MC: 1982 Yamaha XJ650RJ Seca
1986 Yamaha XJ900
[x]Honda NS125RR,
Re: NSR avsløring
tror ikke det har noen vesentlig betydning.
hadde det vært en diode hadde det vært helt vesentlig.
men er jo motstand uansett hvilken vei man monterer en motstand.
post gjerne på bloggen min også om det er vellykket
gjerne med bilder altså.
håper det går bra da.
hadde det vært en diode hadde det vært helt vesentlig.
men er jo motstand uansett hvilken vei man monterer en motstand.
post gjerne på bloggen min også om det er vellykket
gjerne med bilder altså.
håper det går bra da.
- Kasle
- Posts: 145
- Joined: 20 Mar 2009 18:58
- MC: Honda NSR 125r 2000 m/2003 motor.
- Location: Salhus, Tha place to be
Re: NSR avsløring
Greit, det skal eg gjøre. Så lenge eg finner ut kordan 

"It's not the fart that kills you, but the smell" - Petter Solberg