lett å få en orginal 125 ccm på bakhjulet??
- LinnSurion
Hva har remdrift å si? (utenom større effekttap i rema enn i et kjede).Kriz wrote:Pollti wrote:Har ikke de hjul de daKriz wrote:det eneste du ikke får på hjul er choppere![]()
Men de bildene der er jo av en harley da ikke en chopper ... stor forskjell og den har sikkert kjededrift
PS: avstanden mellom hjulene har neppe noe å si i utgangspunktet, det eneste er at når det er det, så er det ofte mer vekt foran bakhjulet, men det er det relevante (hvor mye vekt og hvor langt foran bakjulet vekten er plassert (evt hvor massemiddelpunktet er om du vil), jeg vet at lang avstand mellom hulene gjør vektfordelingen annerledes, men synes bare det er litt upresist

AtW
Yeye, da får vi si at en chopper er en ombygd sykkel enkelt og greit. Custom, av ordet Customize tilpasse/endre blir vel en chopper da. Harleyer kan da også være choppere, bare ikke originale.
http://motorcycles.about.com/cs/choppers/a/choppers.htm
-
http://motorcycles.about.com/cs/photos/l/bl0318c.htm
http://motorcycles.about.com/cs/choppers/a/choppers.htm
-
http://motorcycles.about.com/cs/photos/l/bl0318c.htm
- LinnSurion
Nja, det nederste bildet du har der er også en chopper.
Ordet Chopper kommer fra det engelske ordet "chop" som betyr hogg eller "to chop" = å hogge. Man brukte det ordet på sykler som hadde blitt ombygd og strippa for det meste, bare det nødvendigste var igjen.
Grensa mellom chopper og custom er hårfin, og varier en del fra det ene øye som ser, til det andre. Det er ikke noe i definisjonen "chopper" om hvor lang gaffelen skal være, men det har blitt med tiden at fler og fler tenker chopper=lang gaffel. Men det trenger altså ikke å være sånn. Mange bruker ordet custom på sykler som er ekstremt ombygd, eller bygd fra bånn av. One of a kind. Andre bruker det på cruiser sykler.
Orginale HD'er er ikke akkurat choppere, men noe forandringer så er de det.
Jeg mener helt klart at man kan få en chopper på bakhulet.
EDIT: jeg fikk ikke med meg ditt innleg Gixxer... Så jeg herma egentlig en del, men det var ikke med vilje...
Ordet Chopper kommer fra det engelske ordet "chop" som betyr hogg eller "to chop" = å hogge. Man brukte det ordet på sykler som hadde blitt ombygd og strippa for det meste, bare det nødvendigste var igjen.
Grensa mellom chopper og custom er hårfin, og varier en del fra det ene øye som ser, til det andre. Det er ikke noe i definisjonen "chopper" om hvor lang gaffelen skal være, men det har blitt med tiden at fler og fler tenker chopper=lang gaffel. Men det trenger altså ikke å være sånn. Mange bruker ordet custom på sykler som er ekstremt ombygd, eller bygd fra bånn av. One of a kind. Andre bruker det på cruiser sykler.
Orginale HD'er er ikke akkurat choppere, men noe forandringer så er de det.
Jeg mener helt klart at man kan få en chopper på bakhulet.
EDIT: jeg fikk ikke med meg ditt innleg Gixxer... Så jeg herma egentlig en del, men det var ikke med vilje...

Last edited by LinnSurion on 07 Aug 2005 18:45, edited 1 time in total.
"I have many skills"
Nothing says "I love you" like a dorullnisse
Bra noen har peiling her inne(kriz), etter å ha lest noen av disse meldingene måtte jeg melde meg inn:p...
det er custom og choppere dere diskuterer. harley er som regel custom, ikke chopper. STOR forskjell på custom og chopper;)
En grunn til at det ikke er så lett å dra på bakhjulet med custom sykler er at du sitter så lavt, dermed tyngdepunktet blir lavt, på R-sykler og alle andre sykler sitter du som en relgel litt høyere, da kan du letter dra opp på bak hjulet. Noe sånt iallfall:S?
uansett så er det ikke noe vits ¨dra på bak hjulet med de syklene! det er cruisere:D
det er custom og choppere dere diskuterer. harley er som regel custom, ikke chopper. STOR forskjell på custom og chopper;)
En grunn til at det ikke er så lett å dra på bakhjulet med custom sykler er at du sitter så lavt, dermed tyngdepunktet blir lavt, på R-sykler og alle andre sykler sitter du som en relgel litt høyere, da kan du letter dra opp på bak hjulet. Noe sånt iallfall:S?
uansett så er det ikke noe vits ¨dra på bak hjulet med de syklene! det er cruisere:D

- LinnSurion
Vits i? Det er vel ikke vits i å dra på bakhjulet med noen sykler, samma hva slags slag og merke, alt vi diskuterer her er om det er mulig...Robert wrote:uansett så er det ikke noe vits ¨dra på bak hjulet med de syklene! det er cruisere:D
"I have many skills"