Page 3 of 4

Re: Kasle - Oppkjøring den 4. August - TIRSDAG!

Posted: 05 Aug 2009 18:04
by Kasle
Æhm... var nok verre enn det. Ble 16 rundkjøringer som ikkje slo til skikkelig. Akkurat det skjønner eg ikkje. Å glemme det èn gang kunne eg ha levd med, men 16?

Re: Kasle - Oppkjøring så langt ned i dass som mulig.

Posted: 05 Aug 2009 18:15
by RH racing
16 ganger uten blinklys ut av rundkjøring?? haha... jaja.shitt happens. no mere du fikk "feil" på da??

Re: Kasle - Oppkjøring så langt ned i dass som mulig.

Posted: 05 Aug 2009 18:37
by Kasle
Bare typisk meg, det kunne ikkje skjedd noen andre. Ikkje så mye annent egentlig. Litt fort før kryss på ikkje-forkjørsvei, måtte stoppe litt fort for en fotjenger som *plutselig* var der, også skrev han at eg ikkje var i bremseberedskap. Dummeste eg har hørt! Satt med hånden på frambremsen hele forbanna turen for å være klar. Må vente til 3. september før eg får nytt forsøk. Men han sa på slutten at eg var en av de sterkeste elevene når det gjaldt sikkerhetskontroll og kjøring i kjøregården, og det var det eg hadde gruet meg mest til egentlig. :roll:

Re: Kasle - Oppkjøring så langt ned i dass som mulig.

Posted: 05 Aug 2009 20:01
by FreddyYZF-R125Dude
Uff... 16 ganger altså? :lol: Nei,,, Shit happends dude :/

Re: Kasle - Oppkjøring så langt ned i dass som mulig.

Posted: 06 Aug 2009 19:06
by RH racing
Kasle wrote:Bare typisk meg, det kunne ikkje skjedd noen andre. Ikkje så mye annent egentlig. Litt fort før kryss på ikkje-forkjørsvei, måtte stoppe litt fort for en fotjenger som *plutselig* var der, også skrev han at eg ikkje var i bremseberedskap. Dummeste eg har hørt! Satt med hånden på frambremsen hele forbanna turen for å være klar. Må vente til 3. september før eg får nytt forsøk. Men han sa på slutten at eg var en av de sterkeste elevene når det gjaldt sikkerhetskontroll og kjøring i kjøregården, og det var det eg hadde gruet meg mest til egentlig. :roll:

men å sitte med fingeren på hendelen er ikke bremseberedskap... dette er hva sensorene kaller "latskap"... fingeren skal vandre fra å holde i håndtaket til å holde på bremsen føre kryss etc.. trenger som regel ikke en finger på bremsen under t.eks motorvei kjøring...

Re: Kasle - Oppkjøring så langt ned i dass som mulig.

Posted: 04 Sep 2009 10:11
by Kasle
Ååja! Haha:P
Men:D
No har eg endelig lappen hvertfall :D :D
Besto med glans 8) Var ute å kjørte i 6-7 timer i strekk, før kjedet på sykkelen røk. Eller, kjedelåsen falt av. Tror ikkje den var festet skikkelig. Heldigvis kjørte eg ikkje fort, for kjedet smelte til foten min, og eg måtte trille sykkelen 4 kilometer hjem ](*,)

Re: Kasle - ENDELIG FÅTT LAPPEN :D Men kjedet røk med en gang-.-

Posted: 05 Sep 2009 11:14
by KiM
Enda et eksempel på at man skal klinke. Jeg tør ikke bruke lås. Men godt at du ikke gikk på trynet eller noe sånt, veldig fort gjort at kjedet går inn i hjulet og låser det.

Re: Kasle - ENDELIG FÅTT LAPPEN :D Men kjedet røk med en gang-.-

Posted: 12 Sep 2009 14:47
by Kasle
Sant det. Kunne gått mye verre enn det gjorde.
Men men...
For å snakke om noe annent:
Sykkelen har alltid hatt problemer med strømtilførselen. Det har vert sånn at når jeg har kjørt med nærlys/kjørelys på og stoppet sykkelen har batteriet vert helt tømt. Umulig å få start på den igjen. Måtte lage meg selv en regel om å slå av alt lys minst ett minutt før jeg stoppet.

Så, tidligere i bloggen står det skrevet om en nokså teit selger som jeg kjøpte sykkelen av. Og når jeg var ute og kjørte for noen dager siden merket jeg plutselig at kjørelyset ikke virket. Jeg skjønte ikke hvorfor begge pærene plutselig skulle ryke samtidig, og tenkte det måtte være noe annent feil. Så jeg tok ut pærene for å se, og der var det ikke satt inn standard 12v 35/35w pærer, men 12v 65w H4 pærer! Ikke rart batteriet ble fort tomt?

Om du har lest side en i bloggen min står det at han jeg kjøpte sykkelen av hadde satt toppakningen på feil vei når han skulle skifte den for meg, noe som i teorien ikke skal gå ann. Så jeg brukte noen timer på å ordne på dette. Men, nå har det seg sånn at det finnes en regel om at når du skifter toppakning skal den byttes uansett. Jeg tenkte med meg selv at den hadde bare vert på i noen dager, og at det sikkert ikke gjorde noe å bare snu den på plass... Så feil kan en ta. Sykkelen koker fullstendig over etter 15 minutter. Om jeg har en halvliter med vann i en flaske med meg kan jeg helle det nedpå kjølevæsketanken. Da holder den seg avkjølt i omtrent 20 minutter før all væsken er spylt ut og sykkelen koker over.

Begynner å bli MILDT sagt forbanna.

Dette med at kjørelyset ikke virker fant jeg ut at var med bryteren å gjøre. Ettersom den har måtte takle dobbelt så mye watt som den har vert laget for i lang tid var det bare et tidsspørsmål før den røk. Blir mye penger å bruke på denne sykkelen...

Re: Kasle - ENDELIG FÅTT LAPPEN :D Men kjedet røk med en gang-.-

Posted: 12 Sep 2009 17:16
by Lord Erik
Kasle wrote:...Blir mye penger å bruke på denne sykkelen...
Men da har du gjerne lært at du bør være ekstremt forsiktig med å kjøpe av selgere med et dårlig rykte. Hadde jeg vært deg ville jeg gått nøye over sykkelen og letet etter feil før jeg kjørte mer. Det med pærene og toppakningen er én ting, men du var heldig som kjørte i relativt lav hastighet og ikke ble skadet når kjedet ditt sa takk for seg...

EDIT: Glemte helt å si gratulerer med lappen! =D>

Re: Kasle - ENDELIG FÅTT LAPPEN :D Men kjedet røk med en gang-.-

Posted: 12 Sep 2009 23:20
by Kasle
Tusen hjertelig :D
Har du noen ide om hva jeg bør sjekke kanskje? Veldig redd for sykkelen for øyeblikket...

Re: Kasle - ENDELIG FÅTT LAPPEN :D Men kjedet røk med en gang-.-

Posted: 13 Sep 2009 03:15
by Caballero
Jeg har oppkjøring til A1 på mandag og det var akkurat det samme som du beskrev! åh jeg holder på å DØ av sommerfugler i magen...
Har du noen tips ?

og gratulerer med lappen :D
du er heldig som er ferdig med det der ass


Mvh Frikk :)

Re: Kasle - ENDELIG FÅTT LAPPEN :D Men kjedet røk med en gang-.-

Posted: 13 Sep 2009 03:37
by Kasle
HUSK BLINKLYS I RUNDKJØRINGER!
Hehehe, neida, er nok bare jeg som glemmer :roll:
Hold fartsgrensen, kjør veeeldig sakte når du ikke er på forkjørsvei og kommer til kryss der du har vikeplikt fra høyre. Si til deg selv ALT du ser. Det hjelper, og sensoren hører deg ikke heller :D

Re: Kasle - ENDELIG FÃ…TT LAPPEN :D

Posted: 14 Sep 2009 10:28
by Kasle
Er ikke lange turen du får til på en sykkel med defekt toppakning og en halvliterflaske med vann som kjølevæske. Men men. Fikk tatt meg en koselig tur med en kompis fra Salhus og utover mot mongstad. Utrolig flotte veier, fint vær, 80 sone og lite biler. Veldig grei tur, helt til speedometerwiren røk :(
Typisk at det skjedde rett etter jeg hadde bestilt ny toppakning og tennplugg fra nettet, slik at jeg ikke kan bestille ny speedowire i samme slengen med samme fraktkostnad.

Jaja, noen som har en tilsalgs tilfeldigvis? Eller vet hvor de selger en billig? Sliter med pengene for tiden...

Gleder meg som en 6 åring på julaften til toppakningen annkommer posten, og jeg får skiftet den, slik at jeg slipper å ha med med halve svartediket på flaske hver gang jeg skal ut å kjøre.

Planer om ny hjelm også. Er Caberg et fint merke? Tenkte på Caberg V2R Zonda eller noe... Virker grei for meg, noen erfaringer?

Re: Kasle - ENDELIG FÅTT LAPPEN :D Men kjedet røk med en gang-.-

Posted: 14 Sep 2009 10:59
by Lord Erik
Kasle wrote:Tusen hjertelig :D
Har du noen ide om hva jeg bør sjekke kanskje? Veldig redd for sykkelen for øyeblikket...
Teknisk kontroll er et flott utgangspunkt. Det kunne ihvertfall ha spart deg for overraskelsen med kjedet. Det er en tråd som beskriver teknisk kontroll her dersom du er usikker.

Re: Kasle - ENDELIG FÃ…TT LAPPEN :D

Posted: 14 Sep 2009 11:06
by Kasle
Absolutt ingen dum ide. Skal se til at jeg gjør det så fort som mulig. Takk for tipset :D