Kriston wrote:Det med busen var ironisk ment. En mer deformert sykkel skal du lete lenge etter.
Når det kommer til Yamaha R1 skal jeg ikke uttale meg så mye om hvor gode kjøreegenskaper den har, men kan se for meg at det ikke er den mest svingevillige sykkelen.
Virker litt i overkant tung.
Se for eksempel her.
R1`en kom ikke akkurat så veldig godt ut.
Ser det at den ikkje kom så godt ut på bane og 2 sek senere enn nr 1 synst eg var mye, men allikavel skriver de:
"Men de har helt åpenbart klart å lage en motor med en ekstremt anvendelig effektkurve,
for den er raskest 60-100, nest raskest 60-140, og tredje raskest
10-160 (alt i ett gir, 5. eller 6.). Mye tyder på at den er et veldig
fornuftig valg for ræsersykkel til veibruk"
Mc24 skriver f.eks "Den kan flikkes fra høyre til venstre som en 600, og fra hard innbremsing til ekstreme nedlegg går på null tid og med minimal innsats. Dette er definitivt en av R1 sine styrker i forhold til Ducatiene"
Har lest flere tester av denne sykkelen og det eg har merket meg er at gang på gang står det at dette er og vil bli en av vinnerene.
Yamaha har også greid å gå ned i vekt på sykkelen samt at de har gått fra 50 til 55 profil på dekkene som skal gjøre den lettere å styre, uten at eg helt ser problemet fra før av. Det er ikkje akkurat en liten 600 ccm vi snakker om her.
Du skriver også at du ikkje skal utale deg for mye om kjøreegenskaper, men du gjør det jo allikavel. Og da har eg enda ett spm til deg.
Har du noen gang kjørt noe større enn 125 ccm?
Og da mener eg ikkje at du har kjørt strekningen utenfor huset til foreldrene dine, men f.eks prøvd å kjøre fort og fint på svingete veger eller bane?
Hvis ikkje vil eg anbefale deg til å la meningene dine ligge igjen i hodet for eg tror det er svært få som finner det av interesse av hva en som kun har kjørt 125 ccm tenker og mener.
Vil også anbefale deg at hvis du skal utale deg om noe du f.eks ikkje har så mye greie på så leser du først litt om saken før du poster noe.
Derfor eg sjelden deltar i diskusjoner når guruene her inne begynner å snakke

At det finnes bedre og dårligere sykkler er eg ikkje i tvil om.
Trakker eg deg eller noen andre på tærene no så beklager eg det.