Honda MTX 50cc 1993 stått i noen år

Prat om moped & scooter.
Magg

Post by Magg »

Hør på rådet om trimsylinder, og hold ellers gasser (husk å dyse om) og eksos orginalt.

Du vil ikke høre noen forskjell i lyden, og mopeden vil ikke gå spesielt fortere om du ikke drever den om. Det eneste du vil oppleve er at den holder toppfarta bedre i motvind og motbakke. Motoren vil være fersk og fin og holde seg mye bedre om du gjør dette, enn om du begynner å borre opp orginalsylinderen.

En annen ting som kan være lurt å bytte når du skal sette i stand noe som har stått så lenge, er simringene. De kan ha blitt dårlige av å ha stått lenge, og du sparer deg for en del hodebry seinere dersom ting ikke fungerer som den skal. For som oftest er det gamle simringer som gir deg problemer.

m.
lancaster

Post by lancaster »

Heisann! Nå har det seg slik at jeg har ordnet en orginalsylinder allerede, så jeg kommer til å gå for den i første omgang, men blir det for ille så skal jeg oppgradere. Takk for tipset.
_Adler_

Post by _Adler_ »

lancaster wrote:Heisann! Nå har det seg slik at jeg har ordnet en orginalsylinder allerede, så jeg kommer til å gå for den i første omgang, men blir det for ille så skal jeg oppgradere. Takk for tipset.
Jeg ville helt klart gått for en trimsylinder. Da har du en helt ny vare, for regner med at den originale sylinderen du har kjøpt er brukt (endel)? Hvor langt har den blitt kjørt? Hvor mye betalte du for den?
Yamaha Aerox 2004

Image
lancaster

Post by lancaster »

Den er ny borret til 39,5 mm og jeg får med stempel også, til en tusing...hadde den ikke vært borret hadde jeg ikke slått til. Vet det ikke er ett fantastisk tilbud, men jeg blir ikke lurt heller føler jeg...
Post Reply