Hvilket merke på dekk ?

Prat om tung MC.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

rerell wrote:
Gixxerman wrote:Men på siden du anbefalte så finner jeg ikke 180 bakdekk i Diablo. Da blir det Diablo Corsa :o

http://www.reifenversand.com/shop_eng/q ... 92%2F93%29
Eller så köper du Diablo bakdäck av mig. :wink:
Hvor gammelt er det, og er det ubrukt ? Uansett, jeg kjøper ingenting før sykkel er i boks, og det blir ikke før i april en gang. Så om du absolutt vil vente så greit for meg, eller selg til noen andre :wink:
Speedy Gonzales
MC: Z1000 08

Post by Speedy Gonzales »

Snakket med faren til en kompis av meg her hinn dagen, han er en eldre herremann som har kjørt litt sykkel i sitt liv.

Og han fortalte meg at mc dekk var konstruert slik at som oftest så "sprengte" ikkje dekkene da de punkterte men at luften bare ville sige fort ut..

Synst dette hørtes merkelig ut så eg får spørre noen av dere :D
Saab 9-3 SS 03 mod
Kawasaki z1000 08 mod
X: Yamaha R6 00 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
X: Honda CBR 600 98 mod
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Har kjørt til det gikk hull på ett dekk hvertfall, og det gikk sakte men sikkert, ingen smell. Så fylte jeg opp med sånn skum, og DA sa det pang men det var grunnet at skummet lagde en boble som så tøyt ut gjennom hullet i dekket. Så når det kom i kontakt med asfalt *PANG* :)
Keihin

Post by Keihin »

Dekk er ikke helt det samme som partyballonger ;) De har armering, så skal de "eksplodere" må de enten ha en seriøs skade eller produksjonsfeil.

Overoppheting pga lite luft og for mye fart etc. kan vel også skape eksplosiv skade, men det skal jaggu noe til på MC.
99 R1TIC
03 Audi RS6
Image
Post Reply