Bjerknez wrote: ↑22 Jan 2024 04:52
--------
Kan godt være du har rett i det. Kontaktpinnene i kontakten jeg har er vertfall like fine etter å ha hengt på veggen i all slags vær i snart to år nå. Hvor får man kjøpt slike orginale da? Så kan jeg kjøpe det å sammenligne samt måle motstand og stresstest av pinnene etc.
Som jeg skrev, så holder de dersom de får være i fred og ikke leder for mye strøm. Jeg merker forskjellen ved at de 'orntlige' pinnene trenger mer kraft når man kniper fast ledningen, og om man kobler pluggen til /fra noen ganger så knekker låsen-platen man løfter opp for å utløse låsingen, plasten er for sprø...
Bjerknez wrote: ↑22 Jan 2024 08:32
Sjekket nå og tror jeg ombestemmer meg. 274 spenn inkludert frakt for EN kontakt
Høres fælt ut...
Men nevnte kontakthus koster ca kr 10 + moms pr stk i små kvanta. Så kommer pinnene, som ligger på mellom 0,50 og 1 kr pr stk.
Cluet er å samle opp og bestille så pass at man får det fraktfritt. For Mouser feks., fra USA, må man bestille for minimum ca kr 500 for å få fri frakt. Da ligger det på trappa etter 4 dager, og det er garantert original-varer...
Kvalitet koster alltid mer, men det er dyrt å leve billig....
Når jeg lagde koblingsskjema nå sist så lagde jeg det i Excel først, deretter tegnet jeg opp i Fusion360. Brukte bare ferdige moduler som representerte kontaktene jeg måtte ha, og dro linjer som koblinger.
Det er ikke like profft som i Haynes, men tiden til det gadd jeg ikke ta. Fikk holde med 5-6 timer til tegning.
Kan også bruke LibreOffice Draw, men jeg syntes det var litt for tungvindt.
JoeHugin wrote: ↑05 Sep 2024 14:24
Når jeg lagde koblingsskjema nå sist så lagde jeg det i Excel først, deretter tegnet jeg opp i Fusion360. Brukte bare ferdige moduler som representerte kontaktene jeg måtte ha, og dro linjer som koblinger.
Det er ikke like profft som i Haynes, men tiden til det gadd jeg ikke ta. Fikk holde med 5-6 timer til tegning.
Hvorfor ikke bruke EasyEDA?
Det går jo det, men jeg har Fusion på PC'en, så like greit å bruke det Det er jo basically Eagle som er inkorporert i Fusion.
Hvorfor ikke bruke EasyEDA?
Det går jo det, men jeg har Fusion på PC'en, så like greit å bruke det Det er jo basically Eagle som er inkorporert i Fusion.
Ja, Fusion er bra saker. Er utrolig fornøyd med Fusion jeg vertfall
JoeHugin wrote: ↑05 Sep 2024 15:21
Ja, det er ganske heftig software når man kjenner til det. Men hatt litt lite tid siste året til å holde på med sånt, knapt kjørt sykkel og
Skal sies at jeg ikke har prøvd så mye annet, men siden det er gratis, så ser jeg ikke for meg at det kan være helt håpløst