Lyd test!

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Eike_Oak

Post by Eike_Oak »

Husker en dag i klasserommet når fyren vesidenav meg satt og koste seg med telefonen og sa "se nå". Også plutselig ser jeg at alle kvepper til og holder seg for øra. Inkludert fyren som spilte av lyden

Jeg og læreren satt der som de spørsmålstegnene :lol:

Etter det testa jeg meg selv med ett program som het NCH tone generator. Hører frekvenser helt opp til 12Khz :P
- Skyt her -
NoName
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR

Post by NoName »

12khz er ikke mye...
Winalot

Post by Winalot »

Den lyden som jeg linket til skal visstnok være rundt 16khz, så 12 er ikke mye nei :wink: Om den virkelig er denne frekvensen kan jo diskuteres...
Image
Eike_Oak

Post by Eike_Oak »

Jeg har 10-sekunders opptak av frekvenser mellom 11khz til 20 500 mhz med intervaler på 500 mhz liggende på PCen
- Skyt her -
ATWindsor
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

demons wrote:
Winalot wrote:Ja, men hvis ikke øret ditt klarer å høre den frekvensen overhodet, nytter det ikke om du har den frekvensen høyt.....Slik som jeg har forstått det...
Er vel det samme som Kris sier, at hz er samme selv om db øker.. For det vi hører går jo på frekvensområder (som måles i hz), og hvor høyt det er har lite å si på om vi hører det eller ikke.. (Sålenge desibelnivå er hørtbart)
Man hører jo høyere frekvenser dårligere når man blir eldre, hvor høyt volumet er har i mange tilfeller mye å si på om vi hører det. Unge mennesker hører høyere frekvenser dårligere enn feks 1-åringer, og er lyden lav nok vil ei heller unge mennesker høre den.

AtW
Scotch

Post by Scotch »

Advarsel! ikke skru opp lyden for løye.. Jeg har vondt nå :cry:
Image

Kawasaki Eliminator 99mod 125ccm
Winalot

Post by Winalot »

Ja, det har du nok rett i ATWindsor. Men det iallefall jeg mente (vet ikke om dette nødvendigvis er den samme meningen som demons har), var at hvis ikke øret ditt har muligheten for å høre en gitt frekvens vil iallefall ikke det å skru opp volumet hjelpe deg. Hvis du forstår hva jeg mener :)

ps: Scotch, vet ikke om alle her forstår hva "løye" betyr :) :wink:
Image
Eike_Oak

Post by Eike_Oak »

Voldsomt så det ordet dukket opp på forumet nå da :lol:

Og i en ny betydning hver gang :lol:
- Skyt her -
Post Reply