R1 vs R6

Prat om tung MC.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Simone sin det :) Ikke sett den tror jeg, men var på Vinterbro for litt siden og kjøpte kjedespray. Var vel bare nye sykler av de jeg så :)
torstebo

Post by torstebo »

Ja, stemmer det. Var hennes. Hun hadde en bra logo på siden "Racingbitch" 8)

I morgen skal R1`en min ut på veien :D
shinobi
MC: 2007 Yamaha FZ6-S

Post by shinobi »

er det ikke bare å prøvekjøre selv? Det er jo det som avgjør det... Det er din følelse når du kjører sykkelen som avgjør om du liker den, ikke alle forslag fra andre...
- shinobi \:D/

- 1999 Kawasaki ZX6-R (sølv)
- 1998 Kawasaki ZX6-R (Full Akra med dysekit)(grønn)
- 2004 Suzuki GSXR-1000 (blå/hvit)
- 2003 Suzuki SV1000-S (sølv)
- 2006 Suzuki GSXR-600 (blå/hvit/svart)
- 2012 Suzuki SFV650 Gladius (svart)
- 2007 Yamaha FZ6-S (sølv/svart)
Boast Rider

Post by Boast Rider »

Så det var snakk om sporingsenhet et sted i denne tråden, noen som har link til noe slikt? -eller som vet hvilken effekt en slik dings har på har på forsikringsprisen?

Ellers får jeg gratulere trådstarter med R1 8)
torstebo

Post by torstebo »

Boast Rider: Trackguard i Larvik selger sporingsenhet. Gjensidige selger dem hvis du har forsikring hos dem. Kostet meg kr 3000 foerste aaret. Forsikringen blir kr 1800 biligere. Dermed koster det egentlig bare 1200 foerste aaret. De har 90% oppklaring av tyverier. I tillegg kan du koble alarm opp mot den, og man kan faa sms naar alarm aktiveres.
Boast Rider

Post by Boast Rider »

Det der høres bra ut! :) Jeg fikk best tilbud hos IF på r sykkel så jeg håper de har et lignende opplegg...
Bhrsrk

Post by Bhrsrk »

Boast Rider wrote:Det der høres bra ut! :) Jeg fikk best tilbud hos IF på r sykkel så jeg håper de har et lignende opplegg...
If har If Tracker, som er en Followit Locator. Den er basert på GPS og GSM, mens Trackguard er basert på radiosender og peiling fra fly og landstasjoner.
Jarle
MC: Antall km i 2012: 997

Post by Jarle »

torstebo wrote:Boast Rider: Trackguard i Larvik selger sporingsenhet. Gjensidige selger dem hvis du har forsikring hos dem. Kostet meg kr 3000 foerste aaret. Forsikringen blir kr 1800 biligere. Dermed koster det egentlig bare 1200 foerste aaret. De har 90% oppklaring av tyverier. I tillegg kan du koble alarm opp mot den, og man kan faa sms naar alarm aktiveres.
Hva er avgiften på denne etter det første året?
torstebo

Post by torstebo »

torstebo wrote:Boast Rider: Trackguard i Larvik selger sporingsenhet. Gjensidige selger dem hvis du har forsikring hos dem. Kostet meg kr 3000 foerste aaret. Forsikringen blir kr 1800 biligere. Dermed koster det egentlig bare 1200 foerste aaret. De har 90% oppklaring av tyverier. I tillegg kan du koble alarm opp mot den, og man kan faa sms naar alarm aktiveres. Hva er avgiften på denne etter det første året?.

Godt spørsmål. Det har jeg ikke spurt om. Bør være godt under kr 3000 det neste året i og med at man ved 1. året kjøper selve trackguard utstyret, mens senere kun har leieavtale (nytt batteri 1. gang i året) (eventuelt nytt batteri hvert 3.år hvis du kjører trackguarden opp mot alarmsystem. Får da SMS i tillegg).
Post Reply