Den festeste hjelmen DU ville hatt!

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Mantis
MC: Aprilia RS250 (I wish!)

Post by Mantis »

Image

Kan noen si meg hva disse pottene hjelper om du krasjer, ja la oss si i 120 km/t?? :? Kaqn jo ikke vær mye beskyttelse.
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
ATWindsor
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

mathiazz wrote:Image

Kan noen si meg hva disse pottene hjelper om du krasjer, ja la oss si i 120 km/t?? :? Kaqn jo ikke vær mye beskyttelse.
Sprøs vel litt hva men mener med "hjelper", det er vel liten grunn til å anta at de ikke i det minste hjelper bitte litt mot visse typer slag. En sykkelhjelm vil jo også hjelpe, men er det bra nok? Jeg ville ikke kjørt med en sånn hjelm for å si det sånn.

AtW
Mantis

Post by Mantis »

Tenker på vist du skulle gli bortover asfalten med den der, fjeset og kinnene osv kan jo ikke se bra ut!
Tenker litt på når du kommer litt opp i speed, må jo myse hele turen mens tårene triller :lol:
Image
- BMW E39 M-tech
- Pocketbike 80cc [Død]
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Post by RH racing »

er oftest harley folk som bruker disse uansett.. og dem er sjeldent over 50km/t :D
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Mantis

Post by Mantis »

hehe, du har noen morsome av og til :D
Image
- BMW E39 M-tech
- Pocketbike 80cc [Død]
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Herlig, nå kommer Schubert med en mer R preget hjelm :D Denne skal jeg bare ha 8) Schubert R1 heter den nye modellen.

Image
Image

Nummer to her er en litt annen dekor, og den fåes i flere farger også. Kan bytte rødfargen i gult, grønt, blått og sølvfarget :)
ATWindsor

Post by ATWindsor »

Gixxerman wrote:Herlig, nå kommer Schubert med en mer R preget hjelm :D Denne skal jeg bare ha 8) Schubert R1 heter den nye modellen.

Nummer to her er en litt annen dekor, og den fåes i flere farger også. Kan bytte rødfargen i gult, grønt, blått og sølvfarget :)
Hva er forskjellen fra S1? Jeg ser ingen umiddelbare forskjeller, er den lettere?

Ellers er jeg ganske imponert over det jeg har sett av schubert, virker som et ingeniørmessig bra produkt.

AtW
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Denne veier rundt 300 gram mindre og det er MYE for hjelm å være. Veier kun 1280gram :D Jeg trodde egentlig min KBC hjelm var lett, men den veier jo rundt 1550gram. I tillegg har jeg lest tester av at disse hjelmene har veldig god aerodynamikk. De er testet i over 200km/t.
SW20

Post by SW20 »

Var jo fine de Schubertene der ;) De har innebygd solvisir ser jeg også...veldig praktisk tror jeg :)
1999 Honda CBR 600 F4
Bike-profil
Image
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Som sagt før, så er jeg en stor fan av at de har den beste støydempingen, som kommer iform av at de dekker til undersiden av halsen med stoff så det ikke skal blåse vind opp her. Det er hovedgrunnen til at jeg skal bytte hjelm.
Alas
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.

Post by Alas »

Hva er prisen for herligheten da?

Så på en Schubert hjelm når jeg var ute og tittet litt etter utstyr. Det virket på meg som om det innebygde visiret gjorde at den var fysisk større enn hjelmer uten. Det høres jo fornuftig ut, men jeg synes den så litt rar ut, nå var jo ikke den jeg så på en R1 da.

Men for all del, sikkert en topp hjelm og hadde jeg hatt pengene hadde jeg nok vurdert en jeg og. Så hjelmstøytesten du linket til Gixxer og det var jo til dels store forskjeller i støynivå. Ørepropper er nok en nødvendighet i min hjelm ja.

Mvh
ATWindsor

Post by ATWindsor »

Gixxerman wrote:Denne veier rundt 300 gram mindre og det er MYE for hjelm å være. Veier kun 1280gram :D Jeg trodde egentlig min KBC hjelm var lett, men den veier jo rundt 1550gram. I tillegg har jeg lest tester av at disse hjelmene har veldig god aerodynamikk. De er testet i over 200km/t.
Ja, men regner med aerodynamikken er god på S1 også, de skryter jo av det i maualen til S1 også, ditto med tettingen i halsen. Men at det er lettere er jo noe,antakelig det som er hovedforksjellen da(?). et du hva skallet er lagd av?

AtW
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Alas: Prisen kommer nok til å havne rundt 5000kr her i Norge, og det kostet S1 også.

AtW: http://schuberth.klaxmedia.de/en/r1/outer-shell.html :)
ATWindsor

Post by ATWindsor »

Gixxerman wrote:Alas: Prisen kommer nok til å havne rundt 5000kr her i Norge, og det kostet S1 også.

AtW: http://schuberth.klaxmedia.de/en/r1/outer-shell.html :)
Hmm,ser ut som vekta på shellet bare er 100 gram(?) lavere, lurerpå hvor de tar resten fra. Og tror du ikke R1 blir dyrere enn S1?

AtW
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Nope, står at veilprisen kom til å havne på 400 Euro, hvilket S1 også koster. S1 har jeg faktisk sett til dyrere enn 400 Euro også. Fant forøvrig ut at samme hvilket land jeg kjøpte Schubert fra, så ville jeg ikke spare noe på å handle i utlandet, pga etter frakt osv ville det havnet på norsk pris, eller over, alikevel.
Post Reply