Kan noen si meg hva disse pottene hjelper om du krasjer, ja la oss si i 120 km/t?? Kaqn jo ikke vær mye beskyttelse.
Sprøs vel litt hva men mener med "hjelper", det er vel liten grunn til å anta at de ikke i det minste hjelper bitte litt mot visse typer slag. En sykkelhjelm vil jo også hjelpe, men er det bra nok? Jeg ville ikke kjørt med en sånn hjelm for å si det sånn.
Tenker på vist du skulle gli bortover asfalten med den der, fjeset og kinnene osv kan jo ikke se bra ut!
Tenker litt på når du kommer litt opp i speed, må jo myse hele turen mens tårene triller
Denne veier rundt 300 gram mindre og det er MYE for hjelm å være. Veier kun 1280gram Jeg trodde egentlig min KBC hjelm var lett, men den veier jo rundt 1550gram. I tillegg har jeg lest tester av at disse hjelmene har veldig god aerodynamikk. De er testet i over 200km/t.
Som sagt før, så er jeg en stor fan av at de har den beste støydempingen, som kommer iform av at de dekker til undersiden av halsen med stoff så det ikke skal blåse vind opp her. Det er hovedgrunnen til at jeg skal bytte hjelm.
Så på en Schubert hjelm når jeg var ute og tittet litt etter utstyr. Det virket på meg som om det innebygde visiret gjorde at den var fysisk større enn hjelmer uten. Det høres jo fornuftig ut, men jeg synes den så litt rar ut, nå var jo ikke den jeg så på en R1 da.
Men for all del, sikkert en topp hjelm og hadde jeg hatt pengene hadde jeg nok vurdert en jeg og. Så hjelmstøytesten du linket til Gixxer og det var jo til dels store forskjeller i støynivå. Ørepropper er nok en nødvendighet i min hjelm ja.
Gixxerman wrote:Denne veier rundt 300 gram mindre og det er MYE for hjelm å være. Veier kun 1280gram Jeg trodde egentlig min KBC hjelm var lett, men den veier jo rundt 1550gram. I tillegg har jeg lest tester av at disse hjelmene har veldig god aerodynamikk. De er testet i over 200km/t.
Ja, men regner med aerodynamikken er god på S1 også, de skryter jo av det i maualen til S1 også, ditto med tettingen i halsen. Men at det er lettere er jo noe,antakelig det som er hovedforksjellen da(?). et du hva skallet er lagd av?
Nope, står at veilprisen kom til å havne på 400 Euro, hvilket S1 også koster. S1 har jeg faktisk sett til dyrere enn 400 Euro også. Fant forøvrig ut at samme hvilket land jeg kjøpte Schubert fra, så ville jeg ikke spare noe på å handle i utlandet, pga etter frakt osv ville det havnet på norsk pris, eller over, alikevel.