Re: Mc type
Posted: 26 Aug 2006 14:37
Alder: 25 år
Kjønn: Macho macho man
MC: 1986 GPZ900R "Ninja" (Sport / Sport touring)
Hvordan påvirker en R-sykkel deg og din kjørestil?
Har ikke kjørt nyere R sykkel, men selv min gamle Ninja har en god del futt og gode kjøreegenskaper. Merker at det er "håpløst" å overholde fartsgrensen, særlig på kjente veier. Fartsgrensene er satt på en måte som gjør at selv en Lada fra 1982 kan sette nåla på fartsgrensen - på holkeføre. Og da blir det for tamt å kjøre så "sakte" med en sprek sykkel.. Kjører litt offensivt forbi bilister i rushtrafikken, men tar det helt piano dersom forholdene (sikt, føre, vær) ikke er optimale. Er alltid oppmerksom og hensynsfull i trafikken, så jeg ikke skaper farlige situasjoner eller "skremmer" noen..
Kjører du på en annen måte med en touringsykkel eller custom?
Kjører roligere med custom, rett og slett fordi hverken motor eller styregeometri inspirerer til frisk kjøring.
Hva er mc for deg?
MC er for meg (som de fleste andre motorsyklister) myyye mer enn et fremkomstmiddel. Det er utrolig givende, både med og uten passasjer. Herlig følelse å kjenne motorvibrasjonen, høre lyden, merke at dekksiden klistrer seg fast i asfalten på svingete veier..
Var det du eller miljøet du vanker i som bestemte sykkeltypen du har?
Det er forsåvidt JEG som har valgt å kjøre sport-touring, men alle (inkludert meg) blir jo naturligvis påvirket av miljøet i større eller mindre grad..
Kjønn: Macho macho man
MC: 1986 GPZ900R "Ninja" (Sport / Sport touring)
Hvordan påvirker en R-sykkel deg og din kjørestil?
Har ikke kjørt nyere R sykkel, men selv min gamle Ninja har en god del futt og gode kjøreegenskaper. Merker at det er "håpløst" å overholde fartsgrensen, særlig på kjente veier. Fartsgrensene er satt på en måte som gjør at selv en Lada fra 1982 kan sette nåla på fartsgrensen - på holkeføre. Og da blir det for tamt å kjøre så "sakte" med en sprek sykkel.. Kjører litt offensivt forbi bilister i rushtrafikken, men tar det helt piano dersom forholdene (sikt, føre, vær) ikke er optimale. Er alltid oppmerksom og hensynsfull i trafikken, så jeg ikke skaper farlige situasjoner eller "skremmer" noen..
Kjører du på en annen måte med en touringsykkel eller custom?
Kjører roligere med custom, rett og slett fordi hverken motor eller styregeometri inspirerer til frisk kjøring.
Hva er mc for deg?
MC er for meg (som de fleste andre motorsyklister) myyye mer enn et fremkomstmiddel. Det er utrolig givende, både med og uten passasjer. Herlig følelse å kjenne motorvibrasjonen, høre lyden, merke at dekksiden klistrer seg fast i asfalten på svingete veier..
Var det du eller miljøet du vanker i som bestemte sykkeltypen du har?
Det er forsåvidt JEG som har valgt å kjøre sport-touring, men alle (inkludert meg) blir jo naturligvis påvirket av miljøet i større eller mindre grad..