Dentist

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Dentist
MC: Yamaha FJ 1100 m/1200 motor og gearkasse

Post by Dentist »

Cartman wrote:Mulig å legge inn et spørsmål her kanskje :D prøver meg jeg:
er du tannlege ?
Hehe... nei!

Jeg hater tannleger! ...men det er ett nick jeg har brukt på forskjellige forumer og i spill i noen år nå - antageligvis for å trosse frykten for tannleger!?! Det er sikkert en psykolog som kunne ha funnet på noen interessante teorier rundt dette... :P

Dessverre blir det vel ikke noe MC kjøring på Island. Men vi skal iallefall leie noen 4WD og kjøre en 2 dagers tur innover Island... var snakk om noe snøscooterkjøring også, men jeg vet ikke om det blir noe av.
Vi kommer frem mandag kveld, ut på turen tirsdag og tilbake onsdag, utdrikningslag for brudgommen torsdag, "fri" fredag, bryllup lørdag, hangover søndag og fly hjem fra Keflavik 0745 mandag - tettpakket sa du? :shock:
Desmo
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900

Post by Desmo »

Tror ikke at jeg og Monsteret har møtt deg på grønn FJ i dag. Jeg har beskrevet turen min i bloggen min! Vi møtes kanskje en annen gang.
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
Dentist

Post by Dentist »

Nei, jeg så ingen monstere jeg heller (verken fra Italia eller Lena :wink: ), men som jeg sa i bloggen din så har vi ikke kjørt helt de samme veiene.
Beskrev turen min i bloggen din, og det er store muligheter for at jeg tar turen borti der mer - som sagt var gårsdagens tur en av denne MC sesongens høydepunkter. Er så lenge siden jeg har kjørt rundt Randsfjorden at jeg rent hadde glemt hvor fint det er rundt der!

Jeg må prøve 250 fra Dokka til Lillehammer da - etter hva du sa var det en fin vei? Tror faktisk ikke jeg har kjørt den før... :oops:
Desmo
Triumph Scrambler 900

Post by Desmo »

250 er VIRKELIG fin vei. Jeg kjørte fra Dokka til Vingrom,men den sitter nok enda bedre andre veien. Bakkene fra Vingrom og opp på åsen er gedigent morro å kjøre ned. Du kan jo varme opp med Brøttumsbakka,før du kommer dit. Jeg må kjøre en del kjedelig vei. But, that's life. :wink:
-Pogo
;)
Desmo
Triumph Scrambler 900

Post by Desmo »

Kom kjørende nordfra på 213 i dag. Sånn omtrent midt på dagen. Speidet litt etter en grønn FJ utenfor de husene jeg passerte. Men du er kanskje på ferietur? Kunne jo ikke "glåme" så nøye,måtte se litt på veien inniblant.
-Pogo
;)
Dentist

Post by Dentist »

Var nok ikke hjemme da, vi kom hjem fra ferieturen på Island i går kveld.
Dessuten ser du ikke syklen fra veien hvis den står ute, den står da på baksiden av huset.

Vi bor i det gamle, grønne huset helt oppe på bakketoppen av storgata i Moelv (på høyre hånd hvis du kommer oppover Storgata), vis a vis Maskinsenteret.

Skulle du mot formodning se meg eller FJ'en så får du stoppe en tur... kan hende det vanker kaffe :wink:
(det hender at den står foran garasjen en sjelden gang i blant, og da ser du den fra veien)
Desmo
Triumph Scrambler 900

Post by Desmo »

Det tilbudet takker jeg ja til! :wink: Skal se etter neste gang jeg kjører i Moelv! :smt023
-Pogo
;)
Desmo
Triumph Scrambler 900

Post by Desmo »

Testet 240 mellom Jevnaker og Brandbu i dag! :D :D :D :D :D
Takk for at du minte meg på den veien. Har ikke kjørt den selv,noen gang. Bare vært passasjer i bil der sammen med foreldrene mine i yngre dager. :smt023
-Pogo
;)
Dentist

Re: Dentist

Post by Dentist »

Halla! Da er dentist på banen igjen... og mye har skjedd siden 2005!
Veldig kort fortalt...flyttet, solgte FJ'en og var uten MC hele 2006 sesongen, ny jobb, ny samboer.
Men viktigst av alt... jeg skal nå ha meg MC igjen!!! :D :D :D

Hehe, kan skrive litt senere. Måtte bare gi lyd og fortelle at jeg fortsatt er i live.
Image
NoName
MC: 07 Buell XB12Scg
09 Buell 1125CR
It’s my birthday

Post by NoName »

Hyggelig å ha deg tilbake :D

Blir spennende å høre mere om hva du har gjort.
Dentist

Post by Dentist »

Hva jeg har gjort ja... 2006 kom og gikk så fort at jeg vet ikke hva som skjedde det året... :?

Vel, for å summere hva som skjedde etter at jeg forsvant fra forumet her sensommeren 2005;

-Flyttet fra Moelv i november 2005 pga. ett samlivsbrudd...FJ'en ble vel solgt mye pga. det faktisk :(
-Flyttet 3 ganger til i løpet av 2006, men nå er jeg forhåpentligvis ferdig med det...
-Begynte i ny jobb i februar 2006, og jobbet så mye i 2006 at det halve kunne ha vært nok (ferie, hva er det?)

Hadde selvfølgelig lyst på MC ifjor, men fikk aldri tid eller krefter til å få realisert det. Men nå er ting helt annerledes, og MC-dilla har ikke akkurat forsvunnet!
Så nå blir det MC igjen, og jeg har en tråd i tung MC forumet der jeg beskriver hva jeg vil ha. Ta gjerne en titt og kom med innspill.
Image
Dentist

Post by Dentist »

Da har jeg unnagjort det meste :D

-Har kjøpt meg sykkel, en strøken FJ1100 (se tråden min om hvilken sykkel jeg skulle kjøpe for mer info).
-Kjøpt komplett kjøreutstyr til dama
-Kjøpt Scala Rider Teamset BT intercom til meg og dama
-Kjøpt meg nye kjørestøvler (det eneste jeg ikke kjøpte meg i 2005)

Så nå er det fryd og gammen, livet leker, osv :lol:

Utrolig godt og være tilbake i salen på en MC igjen!
Image
Jeanette
Administrator
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S

Post by Jeanette »

Er det ikke deilig å bruke penger på ting man kommer til å få MYE glede av?? :D 8)
Ragnhild
MC: BMW R1200GS Adventure

Post by Ragnhild »

Jeanette wrote:Er det ikke deilig å bruke penger på ting man kommer til å få MYE glede av?? :D 8)
Jo
Image
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
Jeanette
Administrator
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S

Post by Jeanette »

Ragnhild wrote:
Jeanette wrote:Er det ikke deilig å bruke penger på ting man kommer til å få MYE glede av?? :D 8)
Jo
Hehehe ;) Bra det er flere som er enige :D
Post Reply