Page 3 of 5
Posted: 15 Oct 2006 10:44
by bandit
Desmo wrote:Derfor sitter det Pilot Road på nå, det er sportstouring. Det holder 7-8000 med kjøringa jeg driver.
Er Pilot Road å sammenligne med Pirelli sin Diablo Strada, altså? Jeg kom på en ting til, jeg trenger et dekk som er godkjent for 300kmt.. Er Strada og Pilot Road godkjent for dette? (Jada, jeg vet jeg kan google meg frem til det, men hvis noen har denne infoen i hodet, så..)

Posted: 15 Oct 2006 12:17
by Gixxerman
Har hørt dårlige tilbakemeldinger på Pilot Road. Også et dekk som har tendens til å trappe seg

Posted: 15 Oct 2006 16:39
by Desmo
Gixxerman wrote:Har hørt dårlige tilbakemeldinger på Pilot Road. Også et dekk som har tendens til å trappe seg

Ingen tendens til trapping hos meg, og husk på en ting; Du hører
alltid det negative om noe. Så og si aldri noe positivt.

Det er Z-dekk, 240 km/t +.
Posted: 16 Oct 2006 13:16
by moonlit
LordShaft wrote:
Jeg kan på det varmeste anbefale Metzeler Z6 til alle! Har en kompis som kjøpte seg Bridgstone BT20 og han sliter med trapping og har mye tydligere "kant" på dekket enn jeg har! da har vi kjørt omtrent likt og like langt! (ja vi har samme sykkelen også
Det der er veldig interessant; jeg har kjørt med BT-020 i to sesonger og opplever VELDIG tydelige kanter på bakdekket. Etter 11.000km nå er det så ille at det føles som om dekket slipper ved moderat nedlegg på tørr asfalt, bare pga. kanten.
Jeg må ha et dekk som ikke nødvendigvis varer så veldig mye lenger, men som ikke blir flatt som en pannekake midt på. Jeg kjører en del lange turer med passasjer.
Hva er "trapping" for noe?
Posted: 16 Oct 2006 13:18
by bandit
Trapping er akkurat hva du nettopp har beskrevet. At du får kanter eller "trappetrinn" i dekkprofilen

Posted: 16 Oct 2006 13:29
by moonlit
bandit wrote:Trapping er akkurat hva du nettopp har beskrevet. At du får kanter eller "trappetrinn" i dekkprofilen

Trapping?

Dette er BT-020-dekka mine fra ifjor; de jeg har nå er ikke fullt så ille enda.

Posted: 16 Oct 2006 14:17
by Keihin
Nei, det der er ikke trapping. Det skjer som oftest på framdekket og er ujvent slitasje mellom mønsteret i dekket. Gummien er mer slitt i ene retningen enn i andre, mot mønsteret på hver side. Vanskelig å forklare, men du skjønner det når du ser det
Det du har bilde av, er en "touring" skade, og det er kun som følge av ALT for lite aktiv kjøring i sving

Posted: 16 Oct 2006 14:37
by bandit
Har tendenser til "Touringskadd" bakdekk på blackbirden min også. Er ikke så greit å slipe ned dekksidene når veien går rett frem, Chris..!

Posted: 16 Oct 2006 15:14
by moonlit
Keihin wrote:Nei, det der er ikke trapping. Det skjer som oftest på framdekket og er ujvent slitasje mellom mønsteret i dekket. Gummien er mer slitt i ene retningen enn i andre, mot mønsteret på hver side. Vanskelig å forklare, men du skjønner det når du ser det
Det du har bilde av, er en "touring" skade, og det er kun som følge av ALT for lite aktiv kjøring i sving

Jævlig lite å gjøre med det når jeg må ta hensyn til passasjer, og ofte må prioritere å komme kjapt frem kontra å ta de morsomme veiene
Men tror dere at Diablo Strada ikke vil bli så flatt midt på som Bridgestone BT-020 (på bildet over)?
Posted: 16 Oct 2006 15:33
by Gixxerman
Om man kjører mest midt på så blir det jo slitt midt på, logisk nok

Posted: 16 Oct 2006 21:15
by Loffen
moonlit wrote:bandit wrote:Trapping er akkurat hva du nettopp har beskrevet. At du får kanter eller "trappetrinn" i dekkprofilen

Trapping?

Dette er BT-020-dekka mine fra ifjor; de jeg har nå er ikke fullt så ille enda.
Bare av ren interesse: Spann du med det dekket?
Posted: 17 Oct 2006 16:18
by moonlit
rc-marcus wrote:moonlit wrote:bandit wrote:Trapping er akkurat hva du nettopp har beskrevet. At du får kanter eller "trappetrinn" i dekkprofilen

Trapping?

Dette er BT-020-dekka mine fra ifjor; de jeg har nå er ikke fullt så ille enda.
Bare av ren interesse: Spann du med det dekket?
Nope, de eneste gangene jeg spinner er om jeg tester grepet på vått føre
Umulig å spinne på tørr asfalt med varme dekk uansett...
Men tilbake til Strada-dekkene, så fikk de veldig bra omtale i et usansk forum:
http://zee750s.com/zeefourm/viewtopic.php?t=627
Posted: 17 Oct 2006 19:16
by tshansen
moonlit wrote:
Umulig å spinne på tørr asfalt med varme dekk uansett...
Det er vel ingen problem å spinne med varme dekk........ (så lenge du står stille

)
Posted: 18 Oct 2006 09:14
by moonlit
LordShaft wrote:moonlit wrote:
Umulig å spinne på tørr asfalt med varme dekk uansett...
Det er vel ingen problem å spinne med varme dekk........ (så lenge du står stille

)
Jeg tenkte jeg skulle prøve en gang men selv om jeg dro opp på 10k rpm rørte ikke det jævla dekket seg. Kom frem til at man må ha litt sand eller grus for å sette igang.. Har ikke giddi å prøve etter det

Posted: 18 Oct 2006 09:44
by Gixxerman
Neida, trenger ikke sand eller grus, men selvsagt, det gjør det hele lettere. De fleste gjør det vel helt vilkårlig, akkurat der de måtte være der og da, på asfalten.
