Suzuki RGV570 Telefonica Movistar
-
- Posts: 16
- Joined: 17 Nov 2006 11:50
- Location: Trondheim
Ja jeg portet selv, men har ikke noe bilde av det her hvor jeg er nå.
Når man øker diamenter på en sylinder så mye vil portene forandre plass.Så da må man frese ut slik at de kommer på rette plass igjenn.
Det som også viktig å tilpasse alle overgangene mellom sylinder og blokk.
Jo finere overgang jo bedre gjennomstrømning.Samme gjelder for gangen mellom forgasser og veivhuset.
Så finn fram dremmelen fres ut og poler opp!!
Tok bort videofilmen pga skiltet på sykkelen ble vist.
Gidder ikke å ha noe bestillingtyveri av sykkelen.
Når man øker diamenter på en sylinder så mye vil portene forandre plass.Så da må man frese ut slik at de kommer på rette plass igjenn.
Det som også viktig å tilpasse alle overgangene mellom sylinder og blokk.
Jo finere overgang jo bedre gjennomstrømning.Samme gjelder for gangen mellom forgasser og veivhuset.
Så finn fram dremmelen fres ut og poler opp!!

Tok bort videofilmen pga skiltet på sykkelen ble vist.
Gidder ikke å ha noe bestillingtyveri av sykkelen.
Last edited by rgv500gamma on 21 Nov 2006 22:08, edited 3 times in total.
-
- Posts: 16
- Joined: 17 Nov 2006 11:50
- Location: Trondheim
Innsug som monteres på siden av hvert av veivhusene? Finner mange forskjellige løsninger til 2-takts motorerrgv500gamma wrote:Fant dette bilde av av insuget.Som du ser er hver gasser tilpasset
hver sylinder slik at det blir minst mulig motstand.
Kanskje vanskelig å se hvis man ikke har skrudd på en RG500 motor før.
My respect til portingen, har du tidligere erfaringer, eller ?
Har en venn med AC 50, får virkelig en spesiell følelse når man kjører den

- Skyt her -
-
- Posts: 16
- Joined: 17 Nov 2006 11:50
- Location: Trondheim
- Olav'en
- Posts: 1992
- Joined: 06 Jun 2005 20:51
- MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar* - Location: Adrenalin hovudstaden - Voss
Veit ikkje om du kjenner til denne sida, men i tilfelle ikkje...
http://www.rgv250.co.uk Er mykje bra hjelp og info der om det er noke du lurer på.
http://www.rgv250.co.uk Er mykje bra hjelp og info der om det er noke du lurer på.

Hvis du synes at dette er imponerende, sjekk denne posten på rgv250.co.uk. Han har sveiset sitt eget eksosanlegg, satt RGV 250 sylindrer på en RG 500 blokk i en RGV 250-ramme. Han satser på over 130 hk!
Var også en kar der som hadde DEN FETESTE NSR 500 replicaen. Men han slettet alle bildene av den. Sikkert litt for mange som ble misunnelig...
Selv har jeg ekstremt lyst til å bygge en RS 500, men har hverken tid eller kompetanse
.
Var også en kar der som hadde DEN FETESTE NSR 500 replicaen. Men han slettet alle bildene av den. Sikkert litt for mange som ble misunnelig...
Selv har jeg ekstremt lyst til å bygge en RS 500, men har hverken tid eller kompetanse

-
- Posts: 16
- Joined: 17 Nov 2006 11:50
- Location: Trondheim
Takk for det!
Har gått med endel timer og penger på det, men det er som man gjør det til selv.Man blir jo aldrig helt ferdig med et slikt prosjekt, da det er altid
noe man kan opgradere eller forandre på for at det skal bli bedre...
Hvis du skal bygge en RGV500 så begynn med en RG500 ramme IKKE
en RGV250 ramme som de gjør i UK og andre plasser.
Her i Norge for du ikke godkjent dette!
Har gått med endel timer og penger på det, men det er som man gjør det til selv.Man blir jo aldrig helt ferdig med et slikt prosjekt, da det er altid
noe man kan opgradere eller forandre på for at det skal bli bedre...
Hvis du skal bygge en RGV500 så begynn med en RG500 ramme IKKE
en RGV250 ramme som de gjør i UK og andre plasser.
Her i Norge for du ikke godkjent dette!
...
Last edited by Jarle on 12 May 2007 09:45, edited 1 time in total.
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002