Suzuki RGV570 Telefonica Movistar

Prat om tung MC.
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

Tok du bilde av portingen før du monterte sylindrene?
Portet du selv ?
- Skyt her -
User avatar
Acehole
Posts: 111
Joined: 22 Mar 2006 16:54
MC: Kawasaki Versys
Location: Asker

Post by Acehole »

Oi, fet sykkel!
Imponerende prosjekt :D
rgv500gamma
Posts: 16
Joined: 17 Nov 2006 11:50
Location: Trondheim

Post by rgv500gamma »

Ja jeg portet selv, men har ikke noe bilde av det her hvor jeg er nå.
Når man øker diamenter på en sylinder så mye vil portene forandre plass.Så da må man frese ut slik at de kommer på rette plass igjenn.

Det som også viktig å tilpasse alle overgangene mellom sylinder og blokk.
Jo finere overgang jo bedre gjennomstrømning.Samme gjelder for gangen mellom forgasser og veivhuset.
Så finn fram dremmelen fres ut og poler opp!! :D

Tok bort videofilmen pga skiltet på sykkelen ble vist.
Gidder ikke å ha noe bestillingtyveri av sykkelen.
Last edited by rgv500gamma on 21 Nov 2006 22:08, edited 3 times in total.
rgv500gamma
Posts: 16
Joined: 17 Nov 2006 11:50
Location: Trondheim

Post by rgv500gamma »

Fant dette bilde av av insuget.Som du ser er hver gasser tilpasset
hver sylinder slik at det blir minst mulig motstand.

Image

Image

Kanskje vanskelig å se hvis man ikke har skrudd på en RG500 motor før.
User avatar
Desmo
Posts: 9112
Joined: 22 May 2005 08:52
MC: Ducati Monster S4RS
Triumph Scrambler 900
Location: Lena

Post by Desmo »

Ah,Dreieventil! Det vekker minner for en som hadde -76 Suzuki AC 50 i "mopedalderen". Min var rød,men ellers nokså lik denne;
Image
:wink:
"We have met the enemy and he is us!"
-Pogo
;)
User avatar
pegaso
Posts: 67
Joined: 28 Sep 2006 20:18
Location: Vang Hedmark

Post by pegaso »

Det var moped det.Slik hadde je å :D :D
PEGASO
Aprilia Pegaso Trail 2006 mod
Harley Davidson Heritage Softtail Nostalgia 95.
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

rgv500gamma wrote:Fant dette bilde av av insuget.Som du ser er hver gasser tilpasset
hver sylinder slik at det blir minst mulig motstand.


Kanskje vanskelig å se hvis man ikke har skrudd på en RG500 motor før.
Innsug som monteres på siden av hvert av veivhusene? Finner mange forskjellige løsninger til 2-takts motorer
My respect til portingen, har du tidligere erfaringer, eller ?

Har en venn med AC 50, får virkelig en spesiell følelse når man kjører den :P
- Skyt her -
rgv500gamma
Posts: 16
Joined: 17 Nov 2006 11:50
Location: Trondheim

Post by rgv500gamma »

Har ikke noe særlig erfaring med porting,men finner det meste på internett hvis man leter.
2-takt er jo veldig enkelt å skru på i forhold til 4-takt...

Dette er hva som styrer timinga på insuget:
Image

Øvre rotary valve er standar,mens den nedre er i carbon med modifisert åpning.
User avatar
Olav'en
Posts: 1992
Joined: 06 Jun 2005 20:51
MC: Suzuki DR 125
Nermer seg 50 000 på tellern, 48 600 for øyeblikket.
*vi gasar tils det rasar*
Location: Adrenalin hovudstaden - Voss

Post by Olav'en »

Veit ikkje om du kjenner til denne sida, men i tilfelle ikkje...
http://www.rgv250.co.uk Er mykje bra hjelp og info der om det er noke du lurer på. :)
Arctic
Posts: 6
Joined: 13 Dec 2006 23:43

Post by Arctic »

Fin sykkel! spesiellt ettersom du har brukt plast fra en sykkel som min! :wink: Skrudde en del på en sånn sykkel i 92' vi bytta sylinder og en dreie ventil etter et stempel havari..da syntes jeg den var det råeste som kunne tenkes..
Gixxerman

Post by Gixxerman »

rgv500gamma wrote:Er 4 carbon potter på så lyden er helt rå ifra 7-11 500 RPM :smt109

Image
Må bare få sitere denne. Den sykkelen der skulle jeg gitt mye for. Satans fet sykkel ! Lyst på en nummer 2 bike selv, men antar du har brukt en herskare med timer og penger på prosjektet ? Like imponert fortsatt. NICE !
inunf
Posts: 4946
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Post by inunf »

Hvis du synes at dette er imponerende, sjekk denne posten på rgv250.co.uk. Han har sveiset sitt eget eksosanlegg, satt RGV 250 sylindrer på en RG 500 blokk i en RGV 250-ramme. Han satser på over 130 hk!

Var også en kar der som hadde DEN FETESTE NSR 500 replicaen. Men han slettet alle bildene av den. Sikkert litt for mange som ble misunnelig...

Selv har jeg ekstremt lyst til å bygge en RS 500, men har hverken tid eller kompetanse :(.
rgv500gamma
Posts: 16
Joined: 17 Nov 2006 11:50
Location: Trondheim

Post by rgv500gamma »

Takk for det!
Har gått med endel timer og penger på det, men det er som man gjør det til selv.Man blir jo aldrig helt ferdig med et slikt prosjekt, da det er altid
noe man kan opgradere eller forandre på for at det skal bli bedre...

Hvis du skal bygge en RGV500 så begynn med en RG500 ramme IKKE
en RGV250 ramme som de gjør i UK og andre plasser.
Her i Norge for du ikke godkjent dette!
inunf
Posts: 4946
Joined: 24 Mar 2006 19:33
MC: Ymse
Location: Ålesund

Post by inunf »

:o Blir ikke RGV 250 / RS 250 ramme godkjent? Trodde dette skulle være helt kurant med de nye ombyggingsreglene jeg. Hadde akkurat bestemt meg for at banna bein, jeg SKAL bygge en 500 totakter :(.

EDIT:
Sykkelen din er nyydelig!
User avatar
Jarle
Posts: 2836
Joined: 02 Jul 2006 13:57
MC: Antall km i 2012: 997
Contact:

Post by Jarle »

...
Last edited by Jarle on 12 May 2007 09:45, edited 1 time in total.
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
Post Reply