Og bedre at motoren får bittelitt mer bensin en litt for lite..

Gasserjustering har på ingen måte innvirkning på flowen, det er det KUN gasserstørrelsen som har innvirkning på.Rieju4life wrote:Latterlig og gidde og diskutere engang.. 17,5mm gasser ER for LITE.. Om man ødelegger "flowen" så jævli,hva har man dyser,nåle innstillinger og blandings skrua til da?
Og bedre at motoren får bittelitt mer bensin en litt for lite..
Hvorfor i all verden blir det feil å si ?Evje wrote:Altså diskusjonen starta med at at en 24mm forgasser ble for stort på hebo replica, noe som blir feil og si. Med 21mm har man et kjempegodt toppdrag og ingenting er galt med "flowen", som du liker å kalle det.
Når mange kjører 19mm forgasser på original sylinder ser jeg ingen grunn til at ikke 24mm forgasser går fint med den sylinderen. Det er i tilegg mange som kjører 24mm med den. Hvis ikke du har prøvd det selv så har du ingenting du skulle ha sagt. Og om den kommer til å drukne eller ikke har noe med effektanlegget å gjøre også.
Og hvilke forgasser ville du brukt på f eks pro race sylinder?
Jeg har TP og 21mm gasser, ikke prøv å gjøre dette personlig fordi du har tapt. Det er bare patetisk.Rieju4life wrote:Ikke ta han seriøst. Sjekk siggen hans bare.. "Hjemmelaga potte og trim som får den opp i 130" Han kjører sikkert dette her på en 17,5mm gasser og
En luring som bare er ute etter og provosere.
Virker som han har null erfaring i praksis,kun lest en masse teori om 2 takt osv.. Kanskje vi ikke bruker like fancy utrykk osv,men vet hvertfall hva som fungerer og ikke i praksis.
Så braEvje wrote:Jeg vet hva det vil si med trykkbølgene fra eksos, så ikke anta for mye før du har sett hva jeg og de andre kan.
Og har du ikke prøvd det, bør du ikke uttale deg om det. Og Hebo Replica er faktisk litt hissig på høyt turtall den og.