Trimming av Rieju Mrx

Prat om moped & scooter.
User avatar
Rieju4life
Posts: 12
Joined: 21 Dec 2006 05:42
Location: Sandnes

Post by Rieju4life »

Latterlig og gidde og diskutere engang.. 17,5mm gasser ER for LITE.. Om man ødelegger "flowen" så jævli,hva har man dyser,nåle innstillinger og blandings skrua til da? :P

Og bedre at motoren får bittelitt mer bensin en litt for lite.. :wink:
Rieju SMX. MHR Team 78cc,MHR 26mm Dellorto gasserkit,MHR Powerfilter,V-Force3 reed,Yasuni R3 effektanlegg,MRD trimtenning,MRD carbon clutch,MRD primær dreving+++ Toppfart=Holder trafikken for og si det sån:P
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

Rieju4life wrote:Latterlig og gidde og diskutere engang.. 17,5mm gasser ER for LITE.. Om man ødelegger "flowen" så jævli,hva har man dyser,nåle innstillinger og blandings skrua til da? :P

Og bedre at motoren får bittelitt mer bensin en litt for lite.. :wink:
Gasserjustering har på ingen måte innvirkning på flowen, det er det KUN gasserstørrelsen som har innvirkning på.

Hvor stor gasseren er har heller INGENTING å si på om den får for lite eller for mye bensin.


Nå spør jeg deg: Hvor har så du den SUPRE kunnskapen din fra?
- Skyt her -
Evje
Posts: 355
Joined: 04 Dec 2006 18:10
Location: Kristiansand

Post by Evje »

Altså diskusjonen starta med at at en 24mm forgasser ble for stort på hebo replica, noe som blir feil og si. Med 21mm har man et kjempegodt toppdrag og ingenting er galt med "flowen", som du liker å kalle det.

Når mange kjører 19mm forgasser på original sylinder ser jeg ingen grunn til at ikke 24mm forgasser går fint med den sylinderen. Det er i tilegg mange som kjører 24mm med den. Hvis ikke du har prøvd det selv så har du ingenting du skulle ha sagt. Og om den kommer til å drukne eller ikke har noe med effektanlegget å gjøre også.

Og hvilke forgasser ville du brukt på f eks pro race sylinder?
Hei
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

Evje wrote:Altså diskusjonen starta med at at en 24mm forgasser ble for stort på hebo replica, noe som blir feil og si. Med 21mm har man et kjempegodt toppdrag og ingenting er galt med "flowen", som du liker å kalle det.

Når mange kjører 19mm forgasser på original sylinder ser jeg ingen grunn til at ikke 24mm forgasser går fint med den sylinderen. Det er i tilegg mange som kjører 24mm med den. Hvis ikke du har prøvd det selv så har du ingenting du skulle ha sagt. Og om den kommer til å drukne eller ikke har noe med effektanlegget å gjøre også.

Og hvilke forgasser ville du brukt på f eks pro race sylinder?
Hvorfor i all verden blir det feil å si ?
Vet du i det hele tatt hva jeg mener når jeg sier flow?

Når man kjører med 19mm gasser har man ikke peiling på 2-takt, kjører man med 24 gasser på mid-race sylinder har man heller ikke peiling på 2-takt

For guds skyld: Jeg har ALDRI sagt at den vil DRUNKE, og jeg har heller ALDRI sagt at den vil få FEIL BLANDING

Eksosannlegg har selvfølgelig påvirkning på både blanding og flow, siden det er jo det som er "utblåsningen" til sylinderen, med sjokkbølger og alt det som du ikke vet hva er.


Jeg har ikke den minste anelse på hva jeg ville brukt på Pro Race, siden jeg har på ingen måte fordypt meg i den sylinderen, men siden den er såpass turtallsvillig og har såpass store porter ville jeg gått for 24-28mm, men Pro Race er en HELT annen sylinder enn f. eks. Hebo Replica.
- Skyt her -
Evje
Posts: 355
Joined: 04 Dec 2006 18:10
Location: Kristiansand

Post by Evje »

Jeg vet hva det vil si med trykkbølgene fra eksos, så ikke anta for mye før du har sett hva jeg og de andre kan.

Og har du ikke prøvd det, bør du ikke uttale deg om det. Og Hebo Replica er faktisk litt hissig på høyt turtall den og.
Hei
User avatar
Rieju4life
Posts: 12
Joined: 21 Dec 2006 05:42
Location: Sandnes

Post by Rieju4life »

Ikke ta han seriøst. Sjekk siggen hans bare.. "Hjemmelaga potte og trim som får den opp i 130" Han kjører sikkert dette her på en 17,5mm gasser og :P

En luring som bare er ute etter og provosere.

Virker som han har null erfaring i praksis,kun lest en masse teori om 2 takt osv.. Kanskje vi ikke bruker like fancy utrykk osv,men vet hvertfall hva som fungerer og ikke i praksis.
Rieju SMX. MHR Team 78cc,MHR 26mm Dellorto gasserkit,MHR Powerfilter,V-Force3 reed,Yasuni R3 effektanlegg,MRD trimtenning,MRD carbon clutch,MRD primær dreving+++ Toppfart=Holder trafikken for og si det sån:P
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

Rieju4life wrote:Ikke ta han seriøst. Sjekk siggen hans bare.. "Hjemmelaga potte og trim som får den opp i 130" Han kjører sikkert dette her på en 17,5mm gasser og :P

En luring som bare er ute etter og provosere.

Virker som han har null erfaring i praksis,kun lest en masse teori om 2 takt osv.. Kanskje vi ikke bruker like fancy utrykk osv,men vet hvertfall hva som fungerer og ikke i praksis.
Jeg har TP og 21mm gasser, ikke prøv å gjøre dette personlig fordi du har tapt. Det er bare patetisk.

Jeg har tidligere skrevet noen av mine meritter når det kommer til mopedskruing, men jeg kan gjerne nevne igjen at jeg har splittet AM6 motor, byttet stempel, byttet veivlagre, byttet clutch++++

Hvilke erfaringer har du fra å putte forgasser på mid-race?
Jeg tørr si at jeg ikke har testet i praksis hva som funker best av 17,5 og 21mm på mid-race, men jeg har prøvd div. sylindre med div. forskjellige gasserstørrelse, det har bare gang på gang bekreftet teorien min.
- Skyt her -
Eike_Oak
Posts: 1236
Joined: 27 Apr 2005 20:31

Post by Eike_Oak »

Evje wrote:Jeg vet hva det vil si med trykkbølgene fra eksos, så ikke anta for mye før du har sett hva jeg og de andre kan.

Og har du ikke prøvd det, bør du ikke uttale deg om det. Og Hebo Replica er faktisk litt hissig på høyt turtall den og.
Så bra :)


Ikke begynn å syte og komme med talentløse argumenter, jeg har faktisk erfaringer fra div. mopeder med div. sylindre og div. gassere og Hebo Replica er og blir en mid-race sylinder.
- Skyt her -
Post Reply