Page 3 of 4
Posted: 21 Feb 2007 19:19
by Bulldog
Det er bare å hive på deg dressen det og legge deg på rygg. Da vil du med en gang merke at ryggraden ikke akkurat ligger gunstig til. Lander du slik med en enorm kraft og fart så kan du jo tenke deg til hva som skjer med ryggraden.
Den GuttaBoys på Euro Sport freser rundt i består av noe helt annet, har en annen oppbygning og sist men ikke minst, den har en svak forlegning nedover til å støtte ryggen som ikke synes, i tillegg til diverse beskyttelsesplater som vi ikke ser. Den nakkebeskyttelsen både Daineese og BMW selger, stammer fra proffene som har brukt de i mange år.
Ikke glem at den dressen de bruker koster mer en det sykkelen din gjør

Posted: 21 Feb 2007 21:49
by ATWindsor
Bulldog wrote:Det er bare å hive på deg dressen det og legge deg på rygg. Da vil du med en gang merke at ryggraden ikke akkurat ligger gunstig til. Lander du slik med en enorm kraft og fart så kan du jo tenke deg til hva som skjer med ryggraden.
Den GuttaBoys på Euro Sport freser rundt i består av noe helt annet, har en annen oppbygning og sist men ikke minst, den har en svak forlegning nedover til å støtte ryggen som ikke synes, i tillegg til diverse beskyttelsesplater som vi ikke ser. Den nakkebeskyttelsen både Daineese og BMW selger, stammer fra proffene som har brukt de i mange år.
Ikke glem at den dressen de bruker koster mer en det sykkelen din gjør

Kraften er ikke så enormt mye større om man flyr langt igjennom lufta, sålenge man fortsetter å gli, så er den i prinsippet ikke nevneverdig større en om man faller like langt ned fra stillestående. (det er nettopp det som gjør at hjelmer stort sett er for stive for de typer kollisjoner man som oftest opplever).
Og mener du at de har brukt en sånn nakkebeskytter i motoGP?
AtW
Posted: 21 Feb 2007 22:17
by Bulldog
He he....jeg har flydd over en kassebil og svevd i nærmere 60 meter (ifølge øyevitner) før jeg klasket. Landet riktignok på pannen, men den smellen der hadde tatt knekken på ryggen hadde jeg landet andre vei med en stor pukkel øverst.
Det er en kraft du ikke kan forestille deg i din villeste fantasi!
Overlevde takket være Gud og skikkelig utstyr!
Førerene i MotoGP har brukt nakkebeskytelse i mange år.
Posted: 22 Feb 2007 08:32
by ATWindsor
Bulldog wrote:He he....jeg har flydd over en kassebil og svevd i nærmere 60 meter (ifølge øyevitner) før jeg klasket. Landet riktignok på pannen, men den smellen der hadde tatt knekken på ryggen hadde jeg landet andre vei med en stor pukkel øverst.
Det er en kraft du ikke kan forestille deg i din villeste fantasi!
Overlevde takket være Gud og skikkelig utstyr!
Førerene i MotoGP har brukt nakkebeskytelse i mange år.
Hvordan tror du det er å falle langflat fra en kassebil rett i asfalten da? Det er lett noe man kan dø av, å lande fra en vis høyde uheldig på asfalt er forjævelig uansett. De som forsker på dette har visst at kraften til vanlig ikke er spesielt mye større enn om man falt ned fra stillestående. (dette er snakk om selve landingen).
http://www.webbikeworld.com/Motorcycle- ... ection.htm
Det er en sånn du tenker på eller?
AtW
Posted: 01 Mar 2007 08:31
by Jarle
Noen som har prøvd Halvarson ryggskinne? Mulig det blir sånn en i dag... bare lurte på om noen hadde erfaring med den... 998,- for den... finner den ikke på nettet ihvertfall...
Edit: Fant en test nå... var test vinner for 3 år siden i følge den... var ikke så tykk og behagelig å ha på seg under dress/jakke... minuset var at den ble veldig varm... vi får se etterpå...
Posted: 01 Mar 2007 12:24
by Alas
Om du handler en slik en må du gi tilbakemelding på passform osv. Har lest litt om den selv og vurderer den sterkt.
Sånn jeg forstod det skulle de som var litt myke være bedre enn de harde, intuitivt virker det feil på meg, men det var noe med hvordan de fordelte kreftene utover flaten. Er ikke helt sikker da men.
Mvh
Posted: 01 Mar 2007 22:15
by Jarle
Det ble en slik en ja... prøvde small og large der... men måtte ha medium så da skulle dem sende til meg i posten. Fikk ikke prøvd den så mye liksom, men prøvde med jakker og div over og vil si den var veldig behagelig. Og ja, det var noe sånn at det delte kreftene utover flaten ja. Prøvde en annen dem hadde der og, og det kunne ikke sammenlignes... Var jo billigere og... ble du noe klokere?

Posted: 01 Mar 2007 22:43
by Bhrsrk
MacPlaya wrote:
Edit: Fant en test nå... var test vinner for 3 år siden i følge den... var ikke så tykk og behagelig å ha på seg under dress/jakke... minuset var at den ble veldig varm... vi får se etterpå...
Jeg har en slik og er veldig fornøyd. Den bygger lite under skinndressen, ligger godt inntil kroppen og er i det hele tatt god å kjøre med. Luftingen kunne vært bedre, men det er ikke så stort problem at jeg vil bytte den.
Posted: 01 Mar 2007 22:53
by Gixxerman
Min Komodo Racing Armor GP Scales
Var dyrt for å være over dammen, men jeg kjøpte den likevel, og den koster 105 dollar. Syntes den er helt fin jeg

Posted: 01 Mar 2007 23:23
by Bhrsrk
Gixxerman wrote:Min Komodo Racing Armor GP Scales
Er den EN1621-2 level 1 eller level 2?
Posted: 01 Mar 2007 23:29
by Jarle
Posted: 01 Mar 2007 23:29
by Gixxerman
meets CE EN1621-2 level spec rating
http://www.komodogear.com/product.php?productid=24
Hva er forskjellen ?

Posted: 01 Mar 2007 23:41
by Jarle
Vet du ikke det?

Posted: 01 Mar 2007 23:42
by Gixxerman
Nei det er derfor jeg ikke spurte

Posted: 01 Mar 2007 23:44
by Jarle
Gixxerman wrote:Nei det er derfor jeg ikke spurte

Hehe... derfor jeg ikke svarte ironisk
