For det første virker de Reevu hjelmene ganske geniale ja. Spesielt på r-sykler og posørsykler er speilene ganske små og har begrenset funksjonsverdi. Da må det være greit å ha "øyne i nakken" også. Det blir vel nesten som å kjøre bil med eller uten innvendig speil..! Tror kanskje det blir en sånn på meg, siden de ikke var så altfor dyre heller.
For det andre nevnte kjørelæreren min at det var gjort forskning på hvilke farger som var mest synlig i trafikken, målt i antall ulykker forårsaket av at burister ikke hadde sett mc-føreren tidsnok (eller i det hele tatt). Den "sikreste" fargen var helt klart SØLV METALLIC. Dette gjenspeilet seg også i ulykkesstatistikken for biler, hvor det viste seg at det var mindre sjangse for å bli påkjørt pga andres uoppmerksomhet dersom man hadde sølv metallic lakkert bil.. Forøvrig tror jeg at en fargesprakende KBC hjelm må være gode greier det også, i så måte. Bare en digresjon, men greit å ha i bakhodet når man velger hjelm? Den "verste" fargen må vel være svart matt..? Så vær forsiktig, alle dere førere av gamle klassiske Harleyer med svart matt halvhjelm og "flybriller", hehe!