Page 3 of 4
Posted: 18 May 2007 04:04
by øyvind
jeditimi wrote:hele sykkelen er jo ekkel og pinglete fremdeles, en sugen 4takter

den høres hvertfall ikke ut som en motorsag som visse andre sykler gjør
Posted: 18 May 2007 11:22
by Bonnis
øyvind wrote:jeditimi wrote:hele sykkelen er jo ekkel og pinglete fremdeles, en sugen 4takter

den høres hvertfall ikke ut som en motorsag som visse andre sykler gjør
Var du nødt til å bumpe tråden bare for å få sagt det?
Er da ingen vits og begynne å krangle om 2-takt vs. 4-takt i denne tråden også vel?
Posted: 18 May 2007 12:01
by øyvind
Bonnis wrote:øyvind wrote:jeditimi wrote:hele sykkelen er jo ekkel og pinglete fremdeles, en sugen 4takter

den høres hvertfall ikke ut som en motorsag som visse andre sykler gjør
Var du nødt til å bumpe tråden bare for å få sagt det?
Er da ingen vits og begynne å krangle om 2-takt vs. 4-takt i denne tråden også vel?
bare sa meninga mi som han gjorde jeg
Posted: 18 May 2007 14:38
by EvenDeven
Men for faen... Noen liker to-taktere, noen liker fire-taktere sånn er det og sånn kommer det vel til å fortsette..
4 taktere strekest i forhold til bensinforbruk?
Posted: 18 May 2007 15:59
by profil
Når det likevel var snakk om 2 taktere og firtaktere, tenkte jeg at jeg kunne skrive det her
Er ikke 4 taktere strekere enn 2 takt i forhold til bensinforbruket da?
Vet at en tilsvarende i hk 2 takt som en 4 takt, er mye sterkere. Men en 4 takt bruker mye mindre bensin, vi snakker faktisk om 40% mindre bensin enn en tilsvarende 2 takt.
Posted: 18 May 2007 16:20
by Bonnis
Hva mener du med "tilsvarende"? Like mye hk? ccm?
Veit om flere som bruker rundt 0.5L mila med sin FP RS, og mange som bruker rundt 0.3L mila med sin 125ccm 4-takter. Så vil tro 20-40% vil være et reelt tall å bruke.
Posted: 18 May 2007 16:46
by profil
rmx som jeg har nå bruker ca 0,3-0,4l på milen, den er det ca 4 hk 2 takt på. Honda cbr har et forbruk på 0,33l med full hastighet og 13hk 4 takt, men i forhold til bensinforbruket er hondaen mye sterkere. Men viss en hadde en 13hk 2 takt og 13hk 4 takt ville 2 takteren vert mye sterkere, men også brukte, la oss si 35-40 % mer bensin.
Posted: 18 May 2007 17:01
by Bonnis
profil wrote:Men viss en hadde en 13hk 2 takt og 13hk 4 takt ville 2 takteren vert mye sterkere, men også brukte, la oss si 35-40 % mer bensin.
Tror ikke den ville vært sterkere...
Posted: 18 May 2007 17:25
by profil
13hk 2 takt er sterkere enn 13hk 4 takt.
Posted: 18 May 2007 17:57
by Bonnis
Sterkere på hvilken måte? Mere dreiemoment? Aks?
Posted: 18 May 2007 18:35
by Dawes
profil wrote:13hk 2 takt er sterkere enn 13hk 4 takt.
en 2 takter som er nedplombert til 13 hk fra for eks 20-25hk er ikke sterkere enn en 4 takt 13 hk motor!
Posted: 20 May 2007 03:12
by mafia_hore
Dawes wrote:en 2 takter som er nedplombert til 13 hk fra for eks 20-25hk er ikke sterkere enn en 4 takt 13 hk motor!
Hvis 4 taktern har mer dreiemoment (nm) er den vel sterkere?
Om 4 taktere har mer dreiemoment en 2 taktere generelt skal jeg ikke si no om for det har jeg ikke peiling på.
Posted: 20 May 2007 16:22
by øyvind
må bare spørre om no; hva er forskjellen på KN filter og powerfilter? vil KN filter gi bedre lyd på cbr'n min?
Posted: 20 May 2007 19:28
by Bonnis
KN filter (KN er merket) er et powerfilter. Ja, lyden vil bli grommere og råere.
Posted: 21 May 2007 17:51
by Asker_Alex
øyvind wrote:må bare spørre om no; hva er forskjellen på KN filter og powerfilter? vil KN filter gi bedre lyd på cbr'n min?
Du merker nesten ikke noe forskjell på lyden, skal du ha grommere lyd, så kjøp arrow/leovince effektannlegg uten lydplomba+Kn filter.. Da blir det bra lyd skal jeg si deg
