Page 3 of 3

Re: Turtallsperre

Posted: 07 Jun 2007 18:13
by bandit
Jeg har ca 140hk på bakhjulet (170+ på veiven), men framhjulet holder seg aaaakkurat nedpå hvis jeg tyner 2.gir på flatmark.. Optimal aks.. 8)

Re: Turtallsperre

Posted: 08 Jun 2007 01:45
by Jon Erik
Phantom wrote:125hk på bakhjulet og power-løft i 1. og 2. gir? Er den trimmet på noe vis? Er det 131hk i disse orginalt? Hørtes lite ut med bare 6hk i effekttap...men stemmer kanskje? He he. Jeg må gi gass og nøkke til, skal jeg ha min opp på 2.gir. Men så har jeg 128hk`eren da :)

Har forresten sett sykkelen din på VW/Audi forumet også ;) Meget pen!
Sykkelen er orginal, men er jo litt forskjell på effekt fra motor til motor, akkurat som på biler.
Men må jo huske at effekt tapet er ikke så mye på mc som på bil da...men vet ikke hva som er normalt på disse sykklene.
Kjørte du på Våler med bilen din ?

Re: Turtallsperre

Posted: 08 Jun 2007 08:15
by Gixxerman
Min var oppgitt til 141 på veiva fra suzuki. Hadde 120 på hjulet originalt.

Re: Turtallsperre

Posted: 08 Jun 2007 15:50
by Phantom
Jon Erik wrote:
Phantom wrote:125hk på bakhjulet og power-løft i 1. og 2. gir? Er den trimmet på noe vis? Er det 131hk i disse orginalt? Hørtes lite ut med bare 6hk i effekttap...men stemmer kanskje? He he. Jeg må gi gass og nøkke til, skal jeg ha min opp på 2.gir. Men så har jeg 128hk`eren da :)

Har forresten sett sykkelen din på VW/Audi forumet også ;) Meget pen!
Sykkelen er orginal, men er jo litt forskjell på effekt fra motor til motor, akkurat som på biler.
Men må jo huske at effekt tapet er ikke så mye på mc som på bil da...men vet ikke hva som er normalt på disse sykklene.
Kjørte du på Våler med bilen din ?
Ok, ja er jo forskjell på disse syklene. Da tror jeg din er på den spreke enden av skalaen ;) Bare bra det da, he he. Var ikke på Våler med bilen min, det passet dessverre ikke

Re: Turtallsperre

Posted: 08 Jun 2007 20:20
by Jon Erik
Phantom wrote:
Jon Erik wrote:
Phantom wrote:125hk på bakhjulet og power-løft i 1. og 2. gir? Er den trimmet på noe vis? Er det 131hk i disse orginalt? Hørtes lite ut med bare 6hk i effekttap...men stemmer kanskje? He he. Jeg må gi gass og nøkke til, skal jeg ha min opp på 2.gir. Men så har jeg 128hk`eren da :)

Har forresten sett sykkelen din på VW/Audi forumet også ;) Meget pen!
Sykkelen er orginal, men er jo litt forskjell på effekt fra motor til motor, akkurat som på biler.
Men må jo huske at effekt tapet er ikke så mye på mc som på bil da...men vet ikke hva som er normalt på disse sykklene.
Kjørte du på Våler med bilen din ?
Ok, ja er jo forskjell på disse syklene. Da tror jeg din er på den spreke enden av skalaen ;) Bare bra det da, he he. Var ikke på Våler med bilen min, det passet dessverre ikke
Ser du har hatt en del sykkler, hvordan synes du CBR900 er iforhold til de du har hatt før?

Re: Turtallsperre

Posted: 09 Jun 2007 00:19
by Phantom
Tja, 750`en oppførte seg veldig likt denne. De er begge lave og breie, mens `01 R 1000 virket smalere og høyere. Sammenliknet med 750`en så er denne sterkere på lav- og midtregisteret, mens på topp kjenner jeg ikke mye forskjell. Synes også 900 RR`en er mer lettstyrt i svingene, måtte "tvinge" GSX-R`en mer. Kan være litt fordi Sukien har 190 bakhjul...
Sammenliknet med R 1000 har ikke Hondaen sjangs noe sted på registeret, Sukien er brutal der. Både rett fram og i svinger. Den er utrolig lettstyrt, 900RR og GSXen virker som tankser i forhold. Fikk enkelte ganger til power-wheelies i 3.gir også. Utrolig morsom sykkel!
Men nå har jeg alltid vært svak for designet på Hondaen så jeg storkoser meg om dagen jeg :) Var redd jeg skulle bli skuffet siden jeg hadde R1000 før, men er overrasket over hvor bra den egentlig går.

Kanskje det er fordi jeg har blitt litt eldre...? He he

Re: Turtallsperre

Posted: 09 Jun 2007 09:21
by Jon Erik
Phantom wrote:Tja, 750`en oppførte seg veldig likt denne. De er begge lave og breie, mens `01 R 1000 virket smalere og høyere. Sammenliknet med 750`en så er denne sterkere på lav- og midtregisteret, mens på topp kjenner jeg ikke mye forskjell. Synes også 900 RR`en er mer lettstyrt i svingene, måtte "tvinge" GSX-R`en mer. Kan være litt fordi Sukien har 190 bakhjul...
Sammenliknet med R 1000 har ikke Hondaen sjangs noe sted på registeret, Sukien er brutal der. Både rett fram og i svinger. Den er utrolig lettstyrt, 900RR og GSXen virker som tankser i forhold. Fikk enkelte ganger til power-wheelies i 3.gir også. Utrolig morsom sykkel!
Men nå har jeg alltid vært svak for designet på Hondaen så jeg storkoser meg om dagen jeg :) Var redd jeg skulle bli skuffet siden jeg hadde R1000 før, men er overrasket over hvor bra den egentlig går.

Kanskje det er fordi jeg har blitt litt eldre...? He he
Takk for svar, moro og høre litt samenlingning.