Page 3 of 3
Posted: 03 Jun 2005 00:49
by Weezer
Griffin wrote:
På den tredje siden, så skifter du ikke olje til våren da... Da er det ny fin olje på motoren...
Så du betaler ikke for olje til vinterlagringen...
Hmmm... Jeg trodde kondens var hovedproblemet med vinterlagring. Hvis du bytter på høsten, og ikke på våren kjører du rundt med "vann" i olja.
Når motoren er blank innvendig, har olja gjort jobben sin. I tillegg har du ei fin forbrenning.
Posted: 03 Jun 2005 00:52
by NoName
Kondens får du hvis det er temperatursvigninger.. hvis vinterlagringa har en jevn temperatur vil du ikke oppleve kondens..
Posted: 03 Jun 2005 01:00
by Weezer
NoName wrote:Kondens får du hvis det er temperatursvigninger.. hvis vinterlagringa har en jevn temperatur vil du ikke oppleve kondens..
Det er ikke uvanlig at temperaturen på vinteren svinger fra +5 til -25 (kanskje litt mer stabil i redskapshuset), så da bør man kanskje bytte to ganger i året.
Ser at du skal til Harstad. Kanskje vi sees der. Står tilbudet om kafferkark fortsatt ved lag..?
Posted: 03 Jun 2005 01:00
by Griffin
Kondens er stort sett ikke noe problem så lenge du har en garasje å sette den i... Noe temperatursvingninger blir de, men ikke i den grad at det blir noe særlig kondens i olja...
Men lar du sykkelen stå ut om vinteren, så bør du gjøre dine tiltak mot kondens... Både for det innvendige og utvendige...
Posted: 03 Jun 2005 01:02
by NoName
Weezer wrote:
Ser at du skal til Harstad. Kanskje vi sees der. Står tilbudet om kafferkark fortsatt ved lag..?
Selvfølgelig