Page 3 of 3

Posted: 03 Jun 2005 00:49
by Weezer
Griffin wrote: På den tredje siden, så skifter du ikke olje til våren da... Da er det ny fin olje på motoren... :wink:
Så du betaler ikke for olje til vinterlagringen...
Hmmm... Jeg trodde kondens var hovedproblemet med vinterlagring. Hvis du bytter på høsten, og ikke på våren kjører du rundt med "vann" i olja.

Når motoren er blank innvendig, har olja gjort jobben sin. I tillegg har du ei fin forbrenning.

Posted: 03 Jun 2005 00:52
by NoName
Kondens får du hvis det er temperatursvigninger.. hvis vinterlagringa har en jevn temperatur vil du ikke oppleve kondens..

Posted: 03 Jun 2005 01:00
by Weezer
NoName wrote:Kondens får du hvis det er temperatursvigninger.. hvis vinterlagringa har en jevn temperatur vil du ikke oppleve kondens..
Det er ikke uvanlig at temperaturen på vinteren svinger fra +5 til -25 (kanskje litt mer stabil i redskapshuset), så da bør man kanskje bytte to ganger i året.

Ser at du skal til Harstad. Kanskje vi sees der. Står tilbudet om kafferkark fortsatt ved lag..? 8)

Posted: 03 Jun 2005 01:00
by Griffin
Kondens er stort sett ikke noe problem så lenge du har en garasje å sette den i... Noe temperatursvingninger blir de, men ikke i den grad at det blir noe særlig kondens i olja...

Men lar du sykkelen stå ut om vinteren, så bør du gjøre dine tiltak mot kondens... Både for det innvendige og utvendige...

Posted: 03 Jun 2005 01:02
by NoName
Weezer wrote:
Ser at du skal til Harstad. Kanskje vi sees der. Står tilbudet om kafferkark fortsatt ved lag..? 8)
Selvfølgelig 8)