et lite luksus problem

Prat om moped & scooter.
MatsBS
MC: Husqvarna SM 00 m/ 06 WRE motor. 30-40 hk ;D

Re: et lite luksus problem

Post by MatsBS »

Er sykkelen registrert som moped så får du ikke lov til å kjøre fortere enn 45 km/t uansett!!
45 regelen gjelder for alle mopeder! Forstår ikke hvorfor det er så få som skjønner dette....
Image

Image
olsen.no
MC: derbi sm 2002

Post by olsen.no »

de fleste skjønner sikkert det ;-) men får jeg en fartsbot hvir jeg blir tatt i 60 km/t da? eller hva skjer visst jeg ikke får trimbota :-k
Image
MatsBS
MC: Husqvarna SM 00 m/ 06 WRE motor. 30-40 hk ;D

Post by MatsBS »

Om du får fartsbot for å kjøre i 60 i 60sone er helt opp til hvilket politi som tar deg.
Brodern kjørte i 60 i 60sonen da ble han tatt og de skrev ut trimbot til han. Men egentlig så skal man bare få mangellapp? Eller er det opptil 55 km/t man får det?
Image

Image
op

Post by op »

Lover er ikke tilbakevirkende.
Det er kun EU45 registrerte mopeder som maks kan gå i 45km/t.

Har du en gammel Tempo Corvette som gjør 55 eller 60km/t i orginal stand, kan du kjøre til krampa tar deg.

Personlig så synes jeg de turtall sperrene virker som en god løsning. Men hvorfor ikke sperre litt for innkommende luft? Det burde være enkelt å lage en liten blokkering for innkommende luftmengde.Kanskje ett tøystykke eller to i inntaket f.eks. gjør underverker ;)

/op
skim

Post by skim »

MatsBS wrote:Om du får fartsbot for å kjøre i 60 i 60sone er helt opp til hvilket politi som tar deg.
Brodern kjørte i 60 i 60sonen da ble han tatt og de skrev ut trimbot til han. Men egentlig så skal man bare få mangellapp? Eller er det opptil 55 km/t man får det?
Går den over 60 får du trimbot på 4200, går den under 60 får du bare mangellapp.
Kompisen min og jeg bla tatt sammen, hans sykkel gikk 60,5 og min 65, han fikk ikke trimbot men det gjorde jeg. Dessuten må begge på visning.
Post Reply