Lett, lettere, tung

Prat om moped & scooter.
Yomar

Re: Lett, lettere, tung

Post by Yomar »

Så når den store dagen kommer og jeg har håvet inn en exc 525 (ca 70 hk) er den tung.
Men vis den er registrert som en Mellomtung med 34 hester sist gang den var oss biltilsynet er den mellomtung.

Jeg kommer da selvfølgelig og kjøpe som er registrert mellom tung men det første jeg kommer til og gjøre er og fjerne alt som hindrer meg i og få de siste hestene. [-X
Men hva skjer vis jeg blir "tatt"?

Må jeg på en slags visning og få bekreftet at jeg har 34 hester eller?
Bare lurer :-s
Mantis
MC: Aprilia RS250 (I wish!)
It’s my birthday

Re: Lett, lettere, tung

Post by Mantis »

Første gang den skal registreres som 34HK må den på visning ja ;-) Etter det kan du bare fjerne alt dritt som hindrer ponnyene å løpe, selfølgelig på egen risiko. Skader du noen med sykkelen ville jeg ikke vært deg, selv om det sjeldent merkes at den er gjort om til FP.

Det samme må den om du skal ha den fra mellomtung til tung, på visning. Så er det samme igjen du skal ha den som mellomklasse igjen... Egentlig et ganske lett system.

... Så skal det legges til at ikke annet en et autorisert verksted kan utføre denne modifikasjonen. Du må ha papirer på arbeidet som er gjort fra de, ellers får du aldri registert den som mellomtung (34HK)
Image
- BMW E39 M-tech
- VW polo`97 1.6 [For kjedelig]
- Derbi GPR`05. Blodtrimma Jævel [Solgt]
- Pocketbike 80cc [Død]
Post Reply