Page 3 of 6
Re: Billigste måte å få kjørt litt på bane?
Posted: 09 Aug 2007 16:57
by Phantom
Men hvordan er det på Rudskogen kontra Våler, er det krav til orginal eksos eller E merket eksos?
Re: Billigste måte å få kjørt litt på bane?
Posted: 09 Aug 2007 17:04
by maelling
Jeg har som sagt ikke peiling på reglene på MC, men det jeg vet er at på Våler er man ekstremt strenge på db. Der har db meteret(er litt som en fotoboks, bare at denne reagerer på lyd) direktelinje til fylkesmannen, og det meteret står på langstrekka. Har du noe særlig over 100 db nedover der, så får de som driver Vålerbanen en gigabot. Skal love deg at du får pes da. Hold deg under 100 db uansett om du kjører MC, traktor, bil eller hva det måtte være. På rudskogen blir du sannsynligvis bare stoppet ved inngangspartiet, og det er ingen automatisk db sak der. Men igjen, jeg har erfaring fra banekjøring med bil. Men tror det er generelle regler for alt.
Re: Billigste måte å få kjørt litt på bane?
Posted: 09 Aug 2007 19:51
by ivarkris
noen som har vært der som vet??? om man må vise førerkort???
Re: Billigste måte å få kjørt litt på bane?
Posted: 09 Aug 2007 19:53
by boxer wolf
ivarkris wrote:noen som har vært der som vet??? om man må vise førerkort???
Dersom det er et problem bør du nok ikke kjøre dit

Re: Billigste måte å få kjørt litt på bane?
Posted: 09 Aug 2007 19:55
by Gorgeous
Hehe tenkte på det samme

Re: Billigste måte å få kjørt litt på bane?
Posted: 09 Aug 2007 21:51
by Gixxerman
Vel, sist lørdag var grensa på 95db og det er vel vanlig. Regelen er at alle skal enten ha original annlegg eller potte med e-merka innsats. Dette for å slippe å måle hver og én såklart. De hadde dog en måler, så én og annen kunne få målt om de var i tvil.
Re: Billigste måte å få kjørt litt på bane?
Posted: 09 Aug 2007 22:18
by sorrow
Babelfisken wrote:
Joda, reglene var der før også men ble de holdt? Dessuten var nok største problemet at man ble litt i villrede når den foran deg kunne finne på å skjene 3-4 meter ut av idealsporet og kjøre skikkelig grise sakte. Ja også kjørte han selvsagt siste verste R-liter sykkel eller hayabusa elns og ga bånn gass på sletta.
Jeg har vært på Rudskogen endel siste 3 åra og har jo sett litt av hvert. Stort sett så oppfører folk seg. Jeg synes nesten
det er eksemplarisk til tider. I racing gruppa tynes nok reglene lenger enn i de 2 andre gruppene.
Re: Billigste måte å få kjørt litt på bane?
Posted: 10 Aug 2007 00:43
by Babelfisken
ivarkris wrote:noen som vet om man må vise førekortet for og kjøre på rudskogen??
Nei, det tviler jeg sterkt på, en annen ting er at men ikke trenger den heller. Å delta på førerutviklingskurset er noe som likner kjøreopplæringen når du tar lappen og er som sådann utmerket øvelseskjøring. Selv om trafikkreglene gjelder, er dette å anse som lukket område med tanke på kjøreopplæring. Det betyr at har man med en som har lov til å øvelseskjøre holder det at denne holder oppsikt med deg.
Sjekket dette opp i forbindelse med Nafs rustløser og kjøreskole sa det klart og tydelig at dette var helt greit enten det var skolelærere der eller ikke. Men har du mistet lappen har du ikke lov til å øvelseskjøre, så da blir det en annen sak.
Re: Billigste måte å få kjørt litt på bane?
Posted: 10 Aug 2007 00:50
by Babelfisken
sorrow wrote:Babelfisken wrote:
Joda, reglene var der før også men ble de holdt? Dessuten var nok største problemet at man ble litt i villrede når den foran deg kunne finne på å skjene 3-4 meter ut av idealsporet og kjøre skikkelig grise sakte. Ja også kjørte han selvsagt siste verste R-liter sykkel eller hayabusa elns og ga bånn gass på sletta.
Jeg har vært på Rudskogen endel siste 3 åra og har jo sett litt av hvert. Stort sett så oppfører folk seg. Jeg synes nesten
det er eksemplarisk til tider. I racing gruppa tynes nok reglene lenger enn i de 2 andre gruppene.
Var der i dag og fikk "senior lappen" og det er helt klart at det har blitt mye bedre. Forflyttet meg fra øvingsgruppe til racing etter første passet. Når jeg dro var det bare en som havnet i purra i depot svingen og kjøringen i racing gruppa var helt grei. En og annen litt sen forbikjøring på langsletta, og en instruktør som ikke hadde vett på å fløtte seg men ellers veldig bra. Det var godt å få slipt klossene litt igjen, lenge siden nå

Re: Billigste måte å få kjørt litt på bane?
Posted: 10 Aug 2007 08:43
by Gixxerman
Er det SP-1/SP-2 du har eller "vanlige" VTR ? Kanskje jeg dukker opp på skævven neste gang. Blir nok ikke i samme gruppe så du får pelle deg over i midtre gruppe om du vil ha noe å kjøre forbi

Re: Billigste måte å få kjørt litt på bane?
Posted: 10 Aug 2007 12:13
by Babelfisken
Gixxerman wrote:Er det SP-1/SP-2 du har eller "vanlige" VTR ? Kanskje jeg dukker opp på skævven neste gang. Blir nok ikke i samme gruppe så du får pelle deg over i midtre gruppe om du vil ha noe å kjøre forbi

Neida, enhelt vanilla F med sliten orginalmotor, så hvem som hadde kjørt forbi hvem er nok et åpent spørsmål.
Midtre gruppe var full i går så da var det ikke et alternativ. Som det er nå føler jeg meg ganske komfortabel i racing så jeg blir nok der.
Det var en til her på forumet der i går, så ut som han også fikk adrenalinet i gang

Re: Billigste måte å få kjørt litt på bane?
Posted: 10 Aug 2007 13:33
by Keihin
Jeg og Sorrow måtte gjøre vendereis pga trøbbel med tilhengeren
Typisk når det for en gangs skyld klaffet...
Var det mye folk?
Re: Billigste måte å få kjørt litt på bane?
Posted: 10 Aug 2007 15:04
by Gixxerman
Hmm, touring 2 gruppa hadde jeg kjedet meg i, og racing har jeg nok et langt skritt igjen til så hmmm. Da var det kanskje greit å holde seg hjemme

Re: Billigste måte å få kjørt litt på bane?
Posted: 10 Aug 2007 16:49
by Gorgeous
Så de har en gruppe for lusekjørere og?

Heheh
Re: Billigste måte å få kjørt litt på bane?
Posted: 10 Aug 2007 18:36
by Gixxerman
Er ingen racer selv da så det er bare å velge gruppe etter eget ønske

Touring 2 gruppa er ganske rolig hvertfall så
