Honda NSR og opplæring

Prat om lett MC.
snorkisen
MC: dn finnes ikke for øyeblikket, men kommer snaaart;)
X-bikes:
- gilera dna 02 mod. trimpotte og fjerna variatorringen
- yamaha tzr rossi 06 mod. trimpotte og powerfilter

Re: Honda NSR og opplæring

Post by snorkisen »

AKsuited09 wrote:Er nå stolt eier av Honda NSR, min aller første sykkel.
1998 modell, kun gått 12.500 km. Uten trim, da jeg er

UTROLIG PEN SYKKEL, bildet stjeler litt glans :lol:
(så viser det seg at jeg ikke vet hvordan man får vist vedlegget i posten.. Men er ihvertfall en gul, svar og grå super sprint)

Noen som har tips om vedikehold?
Lurer også på bensinforbruk og sånne ting.

På forhånd takk for alle svar
heihei;)
kjenner forrige eier godt;)
denne sykkelen er blit tat GODT tatt vare på og kjørt utrolig pent i grunn!
(han bry\ukte db vell mer som frammkomstmiddel en leketøy for å si d slik)

vedlikehold er bare
- å vaske sykkelen jevnlig
- passe på oljen og slik
- pass på at kjeden ikke blir for tørr, da må dn "oljes"
- også selvfølgelig gøge alle servicer om du ikke klarer gjennomføre dm selv!
Trotat

Post by Trotat »

Sist jeg hørte noe om dette så var det (angående kommunikasjon) kun enveis som var påbudt når noen satt bakpå. Om sykkelen hadde kun vært registrert for en person (noe den ikke er siden sete er over 60 cm f. eks.) hadde det vært påbudt med toveis komunikasjon om den personen du øvelseskjørte med kjørte en bil bak deg. Dette var ihvertfall det en kjørelærer jeg "kjenner" har fortalt meg. Men all den informasjonen du trenger burde du få på mc. kurset eller på kjøreskolen, om du ikke gjør det så er det bare å spørre kjøreskolen eller vegvesenet om du er usikker.
EvenDeven

Re: Honda NSR

Post by EvenDeven »

MatsBS wrote:MAn skal vel egentlig ha refleksvest og "L" skilt når du kjører. Men er få som opprettholder det.
Kommunikasjonsutstyr trengs ikke da faren din skal sitte på med deg og dere kan kommunisere via å snakke med hverandre :roll:

Er påbudt med 2veis kommunikasjon ja..
Pijii
MC: Honda cbr 125 ccm..
2004 :) Rød <3

Post by Pijii »

jeg har kjøpt lettmc og skulle gjerne øvelseskjørt litt hjemme. Pappa veier 140 kg og kan derfor ikke sitte bakpå, er det lov at han kjører bak i bil så lenge vi har frifamilie begge veier?
R6-freak
MC: Ingen

Post by R6-freak »

Nei, så lenge sykkelen er registrert for 2 stk så må du ha en som har hadd mclappen i mer en 5 år bakpå =)
x: 01 Yamaha YZF - R6
x: 03 Honda NSR - 125

Lappen kl. A1 13.06.2007
Lappen kl. A 23.10.2008

Ser etter 06 Suzuki gsx-r 600. Har du noe? Ta kontakt!!!!
Solberg

Post by Solberg »

Da jeg har øvelsekjørte, tok jeg bare med det papire å legg på at jeg kan øvelsekjøre. Vi hadde ikke |L| eller refleksvest, eller intercom. Man klarer fint å høre hva personen som sitter på sier, iafall de fleste ganger:). De av vennene mine som har øvelsekjørt har heller ikke brukt noe av de, men dog ingen av oss har blitt stoppet av politiet da.

edit:

Jeg ringte politiet engang å hørte om mamma kunne sitte bak i bil, da jeg øvelsekjørte til lett mc. Han mente det skulle gå fint. Han mente de kunne gjøre det med moped, så de burde vell gå greit med lett mc å. Han sporte bare om jeg hadde tatt alt av kurs, å hadde toveis forbindelse.

Så jeg ble litt usikker om det var riktig, så jeg tok å ringte engang til de, å da mente de at det ikke var lov. Så da ble jeg veldig usikker så jeg ringte biltilsynet, de var faktisk heller ikke så sikker. Så de skulle ringe meg tilbake litt etterpå, å da sa det at det ikke var lov.

Så det virker som det er veldig mye usikkerthet rundt at ledsager skal sitte bak i bil, men lover sier vell at det ikke er lov.
nsr-92
MC: Har en Honda Nsr 125 R
-Uplombert forgasser
-Uplombert potte
-Snart Uplombert CDI =)

benket til 26 hk, men blir mer etterhvert.

Post by nsr-92 »

øvelses kjøring på skole er noe helt annet enn privat!
andre regler!

på skolen er de opplærte proffe som vet hva de gjør, så det er helt annerledes regler..

øvelseskjøring privat med lettsykkel:
påbudt med 2 veis kommunikasjon, og en person bakpå som har hatt lappen i 5 år eller mer....
IKKE lov med følgebil/følgesykkel..
nye regler i 2008.
- Nsr 125 R. (26 hk)
- Motorisert Sparkesykkel (Trimmet til 3,5 hk)
Post Reply