NSR vs RS

Prat om lett MC.
Bonnis
MC: Honda X11

Re: NSR vs RS

Post by Bonnis »

ErlingSG wrote:Jeg ser jo i siganturen din at du er en solt eier av en aprilia rs, men hvorfor må du dra inn syklene?
Dra inn syklene? Ikke jeg som har laget tråden, jeg prøver bare å skape litt diskusjon. Noe forum faktisk er til.
Eller mente du "Dra igjen syklene" ?
Maverick
MC: 03' Honda NSR

Post by Maverick »

AKsuited09 wrote:Jeg er altså noob som få noober.

FP ?
FP = FullPower
Altså, det betyr at sykkelen er fulleffekt ;-)
Image
- Honda NSR 2003
AKsuited09
MC: Honda NSR 125
1998 modell

Post by AKsuited09 »

Takk :D

Gaad, gleder meg til den dagen jeg er så into tingene som dere :) =D>
Honda_NSR
MC: KTM 250 cross 03 mod
Honda NSR 99 mod

Post by Honda_NSR »

Hva er det som er så bra med disse RS'ene? Er det det å sitte bakpå? Nei det kan det umulig være, for setet bak skråer jo bakover så man nesten detter av.

Er det det at den bruker så mye bensin som er bra?

Er det den utrolig pålitelige speedometer-waieren som aldri(alltid) ryker?

Kom bare med noen få spørsmål for å få dere tøffe RS ridere i gang med diskusjonen.
Bonnis

Post by Bonnis »

Honda_NSR wrote:Hva er det som er så bra med disse RS'ene? Er det det å sitte bakpå? Nei det kan det umulig være, for setet bak skråer jo bakover så man nesten detter av.

Er det det at den bruker så mye bensin som er bra?

Er det den utrolig pålitelige speedometer-waieren som aldri(alltid) ryker?

Kom bare med noen få spørsmål for å få dere tøffe RS ridere i gang med diskusjonen.
Førersalen på RS er veldig god å sitte på, men siden det åpenlagt er passasjersalen du snakker om, må jeg bare spørre:
Har du noen gang sittet bakpå? Den er faktisk mye diggere å sitte på enn NSR sin. Den er som en myk pute helt framst, som faller ned idet du setter deg. Så når du sitter oppå der, skråner du ikke bakover i det hele tatt.
Mye bedre enn å sitte på en 70-talls helsal som skråner nedover mot sjåfør.

RS bruker ikke mer bensin enn andre 2-taktere med samme cc. Jeg kjører på 0,5l mila, ved ganske rolig kjøring. Du?

Speedometerwiren er en svakhet på RS (ikke 06 og nyere), skal ikke si noe annet. Likevel syns jeg ikke dette gjør opp for at NSR er bedre enn RS.

Bra du kommer med spørsmål, så diskusjonen kom litt igang.
honda cbr 4 the win
MC: ser etter Honda CBR ;D (eller gjør jeg det?)

Post by honda cbr 4 the win »

er ikke NSR 4-takter da? :-k
AndyNsR
MC: 02' Honda NSR Svart/sølv.
- Gianelli Effektanlegg
- Fjernet CDI sperra/plomberinga
- Powerfilter
- Fullt åpnet eksosventil

Post by AndyNsR »

Hah nei er 2-takt det.
Honda NSR 125 02'
inunf
MC: Ymse

Post by inunf »

Mantis wrote:Go erling! =D>
Selv om jeg synnes RS er en tiiii ganger råere sykkel en NSR, men jeg tror faktisk jeg hadde kjøpt meg en NSR om jeg skulle velge nå og begge var dønn nye og strøkene. Rett og slett forbi honda er kvalitet, noen desverre aprilia på langt nær er, litt kvalitet. Men holder slett ikke følge med Honda. Så jeg er drit lei skruing, og hadde kjøpt en NSR om det stod mellom de to. NSR er en veldig god sykkel og kjøre også, ikke minst sitte på med! To deilige sykkler er de.
Var akkurat det jeg tenkte da jeg kjøpte lettsykkel for mange år siden. Endte opp med en NSR for Honda skulle være kvalitet. Joda. Etter et halvt år så knakk ramma, uten at sykkelen hadde vært i bakken eller skadet på noen som helst måte. Måtte bytte ramme. Da jeg ringte verkstedet for å høre om hva jeg skulle gjøre så sa mannen i andre enden: "NSR ja? Sprekke i ramma? Hahaha, du er ikke den første!". Litt senere fant vi ut at NSRen til en kompis av meg også hadde sprekke i ramma. Han hadde kjøpt den av Ride, som hadde bygget den oppigjen etter at den ble kondemnert. Han fikk ny ramme gratis. Og hva skjedde neste sesong? Jo, ramma knakk igjen! Uten at han hadde vært i bakken.

Slik som jeg ser det er det kun 1(!) grunn til å kjøpe NSR forran RS, og det er deletilgangen. Honda skaffer alt du trenger, men den norske importøren av aprilia gjør det ikke. Man kan risikere å måtte vente i månedsvis på deler.
Last edited by inunf on 24 Sep 2007 13:41, edited 1 time in total.
Pollti

Post by Pollti »

Dele tilgang til italenske sykkeler kan være kronglete. En må vite hvor en skal gå og hvilke deler som kan brukes om hverandre. Hvilke sykkel som er best er et smaks spørsmål.
honda cbr 4 the win
MC: ser etter Honda CBR ;D (eller gjør jeg det?)

Post by honda cbr 4 the win »

honda cbr 4 the win wrote:er ikke NSR 4-takter da? :-k
ok, jeg bare trodde at honda ikke produserte 2-taktere, :-s
inunf
MC: Ymse

Post by inunf »

De gjør ikke det nå lenger.
Maverick
MC: 03' Honda NSR

Post by Maverick »

honda cbr 4 the win wrote:
honda cbr 4 the win wrote:er ikke NSR 4-takter da? :-k
ok, jeg bare trodde at honda ikke produserte 2-taktere, :-s
NSR produseres ikke lengre, gikk ut av produksjon i 2003.
Image
- Honda NSR 2003
Ducos
MC: X - NSR 125 2003(2004reg)
X - Toyota MR2 MKII
Now: Mercedes 190 (rømerca)
Now: Mercedes 190E turboprosjekt

Post by Ducos »

Hei du der Bonnis, FORTELL meg HVORFOR JEG, NSR 2003 Modell JOLLYMOTO eksosanlegg + kutta CDI, kjører RÆVA ta RS'er med ARROW og Gianelli effektanlegg og ublombert + RAVE2!? :)

Ikke GIDD å kom med, Jammen jammen de der har .. øh rød teip på motorn som gjør at den går dårligere.
finn på noe bedre. hilsen MEG:)
Honda NSR125 som er sykkelen vettu :)

- Mazda RX7 FD3S. bruksbil
- 190D 3.0 superturbo. prosjekt
- 190D 2.5 turbo. vinterbil
- 190E 2.0 turbo. lakt på is.
Bonnis

Post by Bonnis »

Du har virkelig ikke forstått det du, Ducos?
Det fins sykler som er i dårlig stand, og kunne trengt en ny clutch eller stempel, eller rett og slett er veldig dårlig innstilt. Eller det kan selvfølgelig også være sjåførene.
Disse syklene du har kjørt mot kan umulig ha vært i godform dersom du kjørte "ræva" av de, noe jeg tviler sterkt på at du gjorde.

Dette er hvorfor du kjører fra de. Var dette en god nok grunn, eller vil du fortsatt leve i drømmen?
Honda_NSR
MC: KTM 250 cross 03 mod
Honda NSR 99 mod

Post by Honda_NSR »

Ja Bonnis.. Jeg har sittet på og kjørt en RS(riktignok med 15 hester)
Jeg likte ikke sitte-stillingen og jeg har noen kamerater som mener det samme.

RS er vel nødt til å bruke mye bensin ettersom det er så mye power i den? Det var det jeg mente med bensinforbruket ;-)

I tilleg til at NSR sin sal skråer litt framover så har man en bøyle man kan holde seg i når sykkelen sparker fra(som en 1000 kubiker) ;-)
Post Reply