Kanskje, bare kanskje...var legen noget vrang og motsatte seg betjentens forsøk på minnelig ordning på det hele og han slo kneet som en direkte følge av dette...
Han (doktorn) går ikke rett til media med historien om at han skada kneet fordi han motsatte seg pågripelse og var rett og slett vrang... Det er nok godt mulig han har pynta på historien til fordel for seg selv...
og legger jeg litt pynting opp i regnestykket, så ser jeg et ganske så mulig hendelsesforløp at han rett og slett motsatte seg blåsing og pågripelse...
Altså...han stoppa ikke... signaliserte bakfra, kjørte så forbi med blålys og kjørte inn til siden... Jeg hadde stoppa på den...ikke han... Han kjørte videre han... "jaja...der fikk han stoppa skybert også" liksom?
Betjenten fulgte ham til der han skulle og tok kontakt med legen der. Greit, men ikke her fikk han til svar hvorpå legen bare gikk...selv etter at betjenten tar tak i fyren... (på dette tidspunktet hadde jeg blitt irritert også som betjent...hvis jeg hadde vært det)
Vel inne på kontoret begynner legen å gripe etter måleapparatet...en person som har vært vanskelig i de to tidligere møtene...muligens ruset...
Tja...kanskje på tide at legen hører etter, men NEEEI da...
Og når de da bestemmer seg for å pågripe ham så skader han seg... for alt vi vet, så prøvde han å bare vri seg unna dette også som han hadde gjort tidligere...
Tankene mine rundt denne saken heller mer mot: Hvorfor kan ikke kisen fortsatt sitte på kontoret sitt og lytte på lunger og hjerte, skrive ut resepter og se på litt sår når han har skada kneet...???
Var vel en passende anledning til å førtidspensjonere seg tror jeg han tenkte....
Dette er mine tanker om saken...mulig det ikke stemmer, men ut ifra det fyren selv forteller, så virker det som om han er mer skyld i dette selv enn det betjenten er...