MC utstyr på biltema

Prat om tung MC.
Carlsberg
MC: Yamaha FZ6N 2007

Re: MC utstyr på biltema

Post by Carlsberg »

Jeg er ening i mye som blir skrivd her. Og vil tro at hjelmen fra biltema er helt fin sikkerhetsmessig. Plassform, luftmotstand osv er en annen ting. Kan godt hende det er bra også. Men som jeg tenker er at det hviler et stort ansvar for de som produserer og selger hjelmer. Det er absolutt ingen produsenter som tjener på å lage en hjelm som ikke er sikker. Hva da når skaden er ute og det viser seg at hjelmen er utrolig dårlig. Så det evt fører til at biltema må trekke hjelmen tilbake fra markedet. Det er ikke en situasjon noen produsenter av slikt viktig produkt ønsker å få mot seg.

Når vi kjøper kjente merkehjelmer, så er de dyre pga forskning, teknologi og tid det har tatt og lage produktet. Når vi betaler 3000-4000-5000 kr i dag får en skikkelig hjelm, så går mye av de pengen også til vider utvikling av hjelm. Mens Biltema og andre rimeligere merker kanskje drar nytte av at andre forsker og utvikler hjelmer. Så det er kanskje ikke den siste teknologi i de billigere hjelmene. Og det kan jo være dumt... eller..... Hvis man kjøper en hjelm til kr 5000 idag, så går jeg utrfra at den skal man ha noen år. Så om 2 - 3 år så har vel ikke den den siste teknologien heller vel... Så jeg tror biltema hjelmen er en god hjelm, men kommer vel ikke til å bruke den stort selv gitt... kanskje kjøpe som en nr 2 hjelm. Men har jeg noen på da så er det mitt ansvar og låner bort min hjelm for så å bruke biltema hjelm selv...

Dette er mine tanker, og jeg tror det er noe i det. Se på biler f.eks. antiskrens, antispinn og annen dyrere teknologi var jo først på de dyre bilene. For så kommer teknologi som standard på alle biler, til en rimelig pris. Det koster mye og skal være den som utvikler produkter...
Image
indianeren

Post by indianeren »

handlet nytt bagasjenett på biltema her om dagen...

Ellers så virke resten greit .. men de hadde ikke allt på lager.
Diode blinklysene så fine ut..

Det er ikke alltid at prisen gjenspeiler kvaliteten.. og litt for mange som skal tjene penger på oss..
Jeg prøver fordele innkjøpene litt, delvis fordi jeg ønsker at de rene mc-butikkene skal eksistere også.

Mht verktøy så liker jeg Hazet best...men jeg har noe biltema greier til de mere sjeldne oppgavene.

Noen som har prøvd rødspriten forresten ?
mekkern
MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."

Post by mekkern »

de tilbakekaller rødspriten for det var metanol i den - for noen skal jo drekka alt.... :roll:

kjøpte meg sideveskene 369,- på biltema-testet kjapt i går og det så ikke ille ut..ei heller tankpaden-til under 50kr...
sidestøtteplata -9.90,-ble kjempe grei med ei snor i..bare å putte i lomma... Veldig kjekk på treff med grass/skau også.... \:D/
supermons
Administrator
MC: Suzuki GSX750

Post by supermons »

Må nok ta en liten tur innom der og se litt en dag..

Crosshjelmen så faktisk litt kul ut.. Men det finnes vel andre billighjelmer også hvis man skal ha en ekstrahjelm..
Image
LemonDog
MC: 1998 Honda VFR 800, svart.

Post by LemonDog »

Gixxerman wrote:Søppel ! Det kan jeg garantere.
Jaha, og hvordan kan du garantere det? Har du prøvd hjelmen selv og funnet ut at den ikke holder mål, eller uttaler du deg på generelt grunnlag ut fra den lave prisen og Biltemas rykte? Dersom det er det siste, så vil jeg anbefale og uttale seg litt mindre bastant hvis du skal beholde noen som helst troverdighet.
Banditbiker
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

mekkern wrote:de tilbakekaller rødspriten for det var metanol i den - for noen skal jo drekka alt.... :roll:

kjøpte meg sideveskene 369,- på biltema-testet kjapt i går og det så ikke ille ut..ei heller tankpaden-til under 50kr...
sidestøtteplata -9.90,-ble kjempe grei med ei snor i..bare å putte i lomma... Veldig kjekk på treff med grass/skau også.... \:D/
Kalt tilbake det også nå, fordi noen kan finne på å spise det. Smaker bare møkk. Det kan jeg garantere. :-k [-X
Banditbiker
MC: HD FLSTCI Softail Heritage Classic

Post by Banditbiker »

Chris wrote:Tja, tviler på at jeg kommer til å kjøpe noe spesielt av tilbehøret eller av det personlige utstyret.

Men denne kan vel være kjekk ? Image plugg til eksosen for evt. vask
Nå har jeg akkurat blitt kvitt vibrerende 'jenteartikler' fra Kondomeriet fra dagbladet.no, og så kommer jaggu Biltema med butplugs. Skal det ingen ende ta (Tog du 'an?) :D
:-k [-X [-( :-#
RockeRolf

Post by RockeRolf »

indianeren wrote: Mht verktøy så liker jeg Hazet best...men jeg har noe biltema greier til de mere sjeldne oppgavene.
Er litt sånn verktøyofil selv, men med meg er det motsatt. Kjøper rimelig (men godt) verktøy til de vanlige jobbene og Hazet til de (sjeldne) presisjonsjobbene. Hazet har prisa seg ut (om de ikke har lagt om prispolitikken) i forhold til de andre kvalitetsleverandørene og kvaliteten forsvarer ikke lengre prisen på deres "basisverktøy" målt opp mot konkurrentenes.

Om man vet hva man skal se etter mht. kvalitet på håndverktøy er ikke Biltema bestandig feil sted å gå om man vil holde utgiftene nede. Er verre med det som selges på Europris osv. Jo blankere det er jo verre er kvaliteten virker det som.
maelling
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)

Post by maelling »

Baron von Waffel wrote: I denne saken må jeg nok si jeg anser Gixxerman som partisk. Tross alt er dette et angrep på arbeidsplassen hans.
Kanskje vi skal gjøre en habilitetsvurdering av Gixxerman, heh. Hadde han vært en offentlig tjenestemann, skulle han vel selv ha trukket seg dersom han etter egen vurdering var "ugild" til å ha en mening(dvs, behandle en sak) om Biltemas hjelmer på grunn av at han står for nær parten(dersom vi ser at dette sakskomplekset har 2 parter; Biltema og MC-kjedene). Nå er ikke dette en sak om å bestemme rettigheter og plikter for private rettssubjekter(man kunne likevel overføre tankegangen til rollen som forumadministrator), men kanskje Gixxerman etter en overført betraktning er inhabil som følge av at han har sympatier med MC- kjedene. Hehe

Fvl. § 6. (habilitetskrav).

"Likeså er han ugild når andre særegne forhold foreligger som er egnet til å svekke tilliten til hans upartiskhet; blant annet skal legges vekt på om avgjørelsen i saken kan innebære særlig fordel, tap eller ulempe for ham selv eller noen som han har nær personlig tilknytning til. Det skal også legges vekt på om ugildhetsinnsigelse er reist av en part."

Hadde noen laget en forumavstemning med spørsmålet: "Anser du Gixxerman inhabil i saken om biltemas hjelmer", Ja/Nei, hadde jeg nok ledd meg i hjel :D

Personlig er jeg av den oppfatning at Gixxerman er som demokratiet; Ikke perfekt, men med tanke på alternativene er han det beste vi har :P

Ellers, høres ut som det er et ønske om å danne en forening her ved navn "Biltema's venner" eller noe sånt. Ser ut til at biltemahjelmen har fått mye omtale på dette forumet nå :) Hehe.
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Carlsberg
MC: Yamaha FZ6N 2007

Post by Carlsberg »

"Biltemas venner", kan jo helle danne en motorsykkelklubb MC Biltema, hvor det kun er lov å bruke biltemas produkter :lol:
Image
Baron von Waffel
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom

Post by Baron von Waffel »

tHaWuLf wrote: Personlig er jeg av den oppfatning at Gixxerman er som demokratiet; Ikke perfekt, men med tanke på alternativene er han det beste vi har :P
Vel talt. Og mot den målestokken bør vel de fleste av oss bøye oss for disse kloke ord. =D> =D>
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
maelling
MC: 2002 Suzuki Burgman 125
2002 Suzuki Burgman 150/200 (flere motorer)

Post by maelling »

Baron von Waffel wrote:
tHaWuLf wrote: Personlig er jeg av den oppfatning at Gixxerman er som demokratiet; Ikke perfekt, men med tanke på alternativene er han det beste vi har :P
Vel talt. Og mot den målestokken bør vel de fleste av oss bøye oss for disse kloke ord. =D> =D>
Det får heller være at han benytter hver eneste anledning han får til å drite ut scooteren min :lol:
Mvh Martin Ellingsen (maelling@gmail.com)

Nå:1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE
Dominator
MC: -93 Kawasaki ZZR1100 D1

Post by Dominator »

Skummet innom Biltemas hjemmesider i kveld, blir nok en shopperunde om ikke lenge. En del snasne greier til helt OK priser. Sideveskene så ikke dumme ut gitt, selv om nylonvesker ikke akkurat er innbruddssikre. Får oppbevare skittentøyet der på langtur da kanskje. 8)

Image
jata

Post by jata »

kjøpte nye holker på biltema, ubrukelige samme diameter på begge to. her har de glemt av gasshåntaket 8)
triumph sprint st 2000mod
kawasaki z1000j 1982mod
kawasaki vn15 vulcan 1996mod
Jarle
MC: Antall km i 2012: 997

Post by Jarle »

Haha...

Er vel som med alt de har...
Noe er brukbart, og noe er helt jævli dårlig...
Får stort sett det man betaler for...
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
Post Reply