Du føler nok det er verdt det fordi du er vant til en så høy premie, og har sett eksempler på at det kan være enda dyrere enn det. Hadde de fleste forsikringer vært på rundt 8-9k for deg med dine betingelser, hadde du nok ikke valgt det selskapet som tilbød deg en premie på 16k. Nå har du full kasko, og da er det kanskje ikke så ille. Forsikringsselskapene har gjort en fordømt god jobb i å få 15-20k+ prisnivå til å virke fornuftig (mens jeg aldri hadde følt det hadde vært verdt det i det hele tatt, slik at hva man føler er verdt en slik premie er ganske individuelt. Hadde premien vært tilsvarende for en 911 turbo, hadde jeg vært tilbøyelig til å si det var verdt det), mens jeg skal banne på at skadestatistikken ikke tilsier en premie på mer enn kanskje 10k. Hadde premien vært noe mer fornuftig, hadde jeg kanskje kjørt en flunkende ny R-sykkel i dag. Premiene er høye nok til at jeg ikke gidder(selv med del-kasko som jeg alltid har hatt), siden jeg vet det går rett i kassa på selskapene, ihvertfall den delen av premien som ligger over det statistikken skulle tilsi. Men, så lenge folk føler det er verdt hver eneste krone, så kan de tjene godt og selge unna. Forsikringspremien burde ligget på rundt 5k. Personlig er det mye større sannsynlighet for at jeg drar av og kolliderer på scooteren jeg har nå enn R1'en. En R-sykkel har man respekt for og kjører pent, og det har man ikke for en kjapp liten scooter man kjører gris med
Jeg henger meg på en eventuell forsikringskampanje

Nå er premien min hyggelig fra før av med min lille loppe og 1800kr i året da

Dere R-folk burde ihvertfall få igang noe sånt

Mvh Martin Ellingsen (
maelling@gmail.com)
Nå:
1 stk 02' Burgman 125, og 1 stk 02' Burgman 150.Har tidligere hatt: 06' Burgman 650 ABS EXECUTIVE, 98' Yamaha R1 rød/hvit, 98' sort Honda CBR 900RR, 98' Aprilia RS 125, 97' Yamaha Virago 125, 03' Vespa ET4 50 & 125. Bilpark: 04' W211 320 4-matic, 83' W460 280GE, 83' W123 300 TDT, 72' W108 280SE 4.5, 75' W116 350SE