Yamaha FZ1-S til salgs...
Re: Stian og Fazer'n
Utenlandske forumer er gull verdt.
Ja jeg har sittet endel på FZ1 forum, men ikke funnet noe særlig rundt dette. Men det er artig å se åssen enkelte lager egne deler, skiltbraketter i karbon, ego-sits etc...FV wrote:Utenlandske forumer er gull verdt.
Tidligere kjent som FZ6Fazer...
Idag ble det noen mil på sykkelen. Turen gikk fra Karmøy til Haugesund, videre innover til Knapphus. Her tok jeg veien via Vats til Sandeid og stoppet i Vikedal. I Vikedal gikk jeg innom på den lokale kiosken for å kjøpe kaffe. Men frua bak disken hadde desverre ikke satt på kaffe denne dagen, men jeg kunne prøve på kolonialen rett over gata. De pleide å lage kaffe
Så da ble det en tur over gata for å hente kaffe. Der satt det foresten to eldre innfødte som gladelig delte kaffe med meg Tok ett par bilder av gliset mens jeg nøyt kaffen.... (beklager kvaliteten, men jeg har ikke kjøpt skikkelig kamera ennå)
Har forresten fått på en mindre skiltholder, men har ikke skaffa nye blinkers ennå. Ja, jeg vet det ser litt fjernt ut, men det er likevel bedre enn orginalt oppheng...syns nå jeg da.
Etter at kaffen var unnagjort snudde jeg og kjørte mot Sandeid igjen. Nå tok jeg over mot Ølen og Ølensvåg. Etter at jeg leste i FV sin blogg her tidligere, kom jeg på en vei jeg ikke har kjørt siden langkjøringa på trafikkskolen. Så i Ølensvåg tok jeg av mot Bjoa. Som FV skrev så er dette helt nydelige veier å kjøre sykkel på. Litt smalt, men med noe herlig svinger, og flott utsikt mot både Halsnøy, innover mot Hardanger osv. Da jeg kom til Utbjoa prøvde jeg å ta et bilde.... Langt i det fjerne kan mann se over til Stord.
Turen gikk så videre til Vikebygd og Isvik, før det bar hjemover til Karmøy. Det ble rundt 16 mil. I kveldinga ble det en liten tur i området med en kompis som hadde kjøpt seg Atv En 450 kubikker med bakhjulsdrift Går fort rett fram, men rister litt vel mye til å kjøre på veien med. Jeg foretrekker to hjul .
Så da ble det en tur over gata for å hente kaffe. Der satt det foresten to eldre innfødte som gladelig delte kaffe med meg Tok ett par bilder av gliset mens jeg nøyt kaffen.... (beklager kvaliteten, men jeg har ikke kjøpt skikkelig kamera ennå)
Har forresten fått på en mindre skiltholder, men har ikke skaffa nye blinkers ennå. Ja, jeg vet det ser litt fjernt ut, men det er likevel bedre enn orginalt oppheng...syns nå jeg da.
Etter at kaffen var unnagjort snudde jeg og kjørte mot Sandeid igjen. Nå tok jeg over mot Ølen og Ølensvåg. Etter at jeg leste i FV sin blogg her tidligere, kom jeg på en vei jeg ikke har kjørt siden langkjøringa på trafikkskolen. Så i Ølensvåg tok jeg av mot Bjoa. Som FV skrev så er dette helt nydelige veier å kjøre sykkel på. Litt smalt, men med noe herlig svinger, og flott utsikt mot både Halsnøy, innover mot Hardanger osv. Da jeg kom til Utbjoa prøvde jeg å ta et bilde.... Langt i det fjerne kan mann se over til Stord.
Turen gikk så videre til Vikebygd og Isvik, før det bar hjemover til Karmøy. Det ble rundt 16 mil. I kveldinga ble det en liten tur i området med en kompis som hadde kjøpt seg Atv En 450 kubikker med bakhjulsdrift Går fort rett fram, men rister litt vel mye til å kjøre på veien med. Jeg foretrekker to hjul .
Håhå! Der bærer turen i helgen om været holder seg! Jeg lurer meg kanskje inn en tur imorgen også, vi får se Dette begynner å ligne en skikkelig blogg nå, Stian
Er veldig lysten på å ta den turen igjen, så fort som mulig Jeg gir lyd ifra meg etter tannlegetimen i mårra, hvis det passer for min del... Eneste minuset var vinden rundt Utbjoa, kjenner at hanskene mine ikke er gode nok rundt håndleddet. Har jo ikke varmehåndtak nå
- Jeanette
- Administrator
- MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S - Location: Oslo
Nå begynner bloggen din å komme seg, Stian =)
Jeg skal kjøpe meg varmehåndtak, skal vi bestille sammen?
Det var godt å høreJeanette wrote:Nå begynner bloggen din å komme seg, Stian =)
Kunne jo gjerne det. Har sett på Oxford sine, og kontroll-enheten ser lik ut de Oem-produserte jeg hadde til Fz6'en. Mener å ha sett en norsk side hvor de faktisk ikke koster mer enn 599,- Og det er vel ikke så galtFV wrote:Jeg skal kjøpe meg varmehåndtak, skal vi bestille sammen?
En jeg kjørte med idag hadde kjøpt sine for 299, det er vel heller ikke så galt? Men jeg vurderer varmeelementer som man legger under originalholkene, da bygger ikke håndtakene så mye.FZ1Fazer wrote:Kunne jo gjerne det. Har sett på Oxford sine, og kontroll-enheten ser lik ut de Oem-produserte jeg hadde til Fz6'en. Mener å ha sett en norsk side hvor de faktisk ikke koster mer enn 599,- Og det er vel ikke så galtFV wrote:Jeg skal kjøpe meg varmehåndtak, skal vi bestille sammen?
Vet du hvordan kvaliteten var på de til 299,- ? Hørtes da vannvittig billige ut Disse varmeelementene, gir de like mye varme mon tro ? For det er som du sier, de "andre" bygger endel mer...FV wrote: En jeg kjørte med idag hadde kjøpt sine for 299, det er vel heller ikke så galt? Men jeg vurderer varmeelementer som man legger under originalholkene, da bygger ikke håndtakene så mye.
Hørtes ut som en fin tur Stian. Kult med mindre skiltopphenge også Gjør seg bra det selvom du har beholdt blinklysene da. Nice
Turen var fin den Carlsberg Så til de grader og De orginale blinklysa skal vekk, må bare prioritere i rett rekkefølge.
Men ønskelista er forsåvidt klar den;
*Led baklykt med integrerte blinklys
*Proton Flashmounts, integrerte blinklys framme
*Pazzo hendler, i gull (fremhever kanskje gullfargen på gafflene). Tror det må bli korte hendler
*Orginal BellyPan i samme fargen som sykkel (tealtech)
*Varmehåndtak
*Yoshimura eller Leo Vince slip-on i carbon. Liker lyden i tillegg til at de er kortere i forhold til andre.
+++
Det er mye man drømmer om
Men ønskelista er forsåvidt klar den;
*Led baklykt med integrerte blinklys
*Proton Flashmounts, integrerte blinklys framme
*Pazzo hendler, i gull (fremhever kanskje gullfargen på gafflene). Tror det må bli korte hendler
*Orginal BellyPan i samme fargen som sykkel (tealtech)
*Varmehåndtak
*Yoshimura eller Leo Vince slip-on i carbon. Liker lyden i tillegg til at de er kortere i forhold til andre.
+++
Det er mye man drømmer om
Dette var en fin liste ja. Lurte fælt på led baklys med intergrert blink selv, men ble noen andre fancy på meg. Herlig å drømme litt, og enda bedre når drømmen går i oppfyllelse Mye morro for oss småbarnsforeldre, som gir en herlig avkobling..
Lista er vel egentlig lenger, men det skjer vel ikke med det første (kjenner jeg frua rett )Carlsberg wrote:Dette var en fin liste ja. Lurte fælt på led baklys med intergrert blink selv, men ble noen andre fancy på meg. Herlig å drømme litt, og enda bedre når drømmen går i oppfyllelse Mye morro for oss småbarnsforeldre, som gir en herlig avkobling..
Avkobling er viktig, og det finnes ingen bedre måte å koble av på