Honda VFR eller CBR?

Prat om tung MC.
Ditto

Post by Ditto »

Dessuten, hvem kan mislike et så vakkert og potent lite sjarmtroll :smt055

Image
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Offtopic... Det der er F Sport utgaven :lol: Sorry, bare måtte :wink:
Ditto

Post by Ditto »

:smt079

hehe, den er så og si identisk med F utgaven, og det vet du veldig godt unge mann. Foskjellen er seteløsningen og fravær av midtstøtte. Dessuten var det ikke sykkelen, men snarere meg selv jeg forsøkte å beskrive. :mrgreen:

(Det er bare så synd at bilde er fra 2001. Jeg har nå blitt stor og stygg som alle andre nå)
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Ja det er nå en gang slik med livet. Man vokser til som en liten stygg klump, så blir man stor og stygg og avrunder det hele med å visne som en råtten gammel søtpotet :lol:
R

Post by R »

CBR går fortest, så da er vel valget enkelt.
KjOtT

Post by KjOtT »

Ditto wrote:hehe, den er så og si identisk med F utgaven, og det vet du veldig godt unge mann. Foskjellen er seteløsningen og fravær av midtstøtte.
Hvilken årsmodell er det du "sammenligner" da?

Er det F-utgaven gamlere enn 2001, så er det vel en del mer enn de to tingene.
01' Honda CBR 600 F Sport
TDK

Post by TDK »

Stefaren min har VFR 800 97 modellen. Den er skikkelig fin med en rå lyd! Den går skikkelig bra og jeg ble nesten redd når jeg satt bakpå i starten.... Syk syk sykkel.... Nå skal det sies at jeg aldri har sittet på en sykkel med mer enn 110 hester da.... Fint register og god komfort på den sykkelen!

Kan Andbefales skikkelig. Han spurte i butikken hva slags pris han kunne få for den i innbytte, hvis det noen gang skulle bli aktuelt og det var ca 65000 kr sa de...
Aprilia RS 125 FP
Uplombert Potte - El. Eksosventil - Uplombert CDI - Uplombert luftfilter
snoemann

Post by snoemann »

Jeg hadde gått for VFR, grunn ? Jeg er forelsket i den :D

CBR har jeg mindre forhold til, har kjørt den endel selv, men mener vfr'en er behageligere å kjøre, nå skal det sies at jeg ikke har kjørt cbr 1000 som nok er litt mer behagelig å kjøre langt med enn cbr 600 som jeg har kjørt.

VFR har dessuten mange år på rad blitt kåret til verdens mest driftsikre sykkel, av forskjellige organisasjoner.

Mitt valg hadde vært enkelt... Synes dessuten VFR'en ser bedre ut.

Hvis jeg ikke husker feil når det gjelder VFR så bør du stoppe på 94 modell da den ble bedre teknisk.
erib

Post by erib »

Ganske lite forskjell på VFR fra 90 til 96.
Mener 94 og oppover er noen kg lettere, men det er ikke noe du legger merke til på VFR uansett, motoren er sterk og fin, og komforten er bra.
Etter min mening er 90 - 93 de som er penest å se på, 94 - 96 mod. er litt rundere og mindre aggressive å se på. Med 800 ble dette bedre igjen.
Uansett er vel kanskje VFR det tryggeste kjøpet du kan gjøre, nesten uansett hva du skal bruke sykkelen til.

-erib
Post Reply