LÃ¥s som gir tyvene sjokk ?

Prat om tung MC.
Desmo-Dude
MC: Kawasaki ZX-6R 2005
x Ducati 916 SPS 1998 mod.Prod.nr:721

Re: LÃ¥s som gir tyvene sjokk ?

Post by Desmo-Dude »

Galilee wrote:Moringskjetting for flytebrygge?

http://www.telebryggen.no

Kjetting med tverrsnitt opp til 30mm.
Også tar du med en 2500 kg betongmoring.Da skal polski få noe å bryne seg på :twisted:
2006 VW Passat
2005 Kawasaki ZX-6R
x 1998 Ducati 916 SPS
Galilee
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo

Post by Galilee »

Desmo-Dude wrote:
Galilee wrote:Moringskjetting for flytebrygge?

http://www.telebryggen.no

Kjetting med tverrsnitt opp til 30mm.
Også tar du med en 2500 kg betongmoring.Da skal polski få noe å bryne seg på :twisted:
Sånn kjetting veier ca 20kg/m så jeg tror ikke man behøver moring i tillegg, bare å kjøpe et par meter kjetting.

Edit: De fleste boltsaksene har maks bitt på 15-20mm, så hvis man har kjettingdiameter større enn dette, så bør ihverfall ikke klipping være problemet.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Fant produktet her:

2400-1044 KJETTING - varmgalvanisert 30 mm kr 709 per meter

Hva er fordelen/ulempen med varmgalvanisert ? Hvilke verktøy må i såfall tyven(e) ha med seg for å få opp denne, og vil de bruke mer enn 5 minutter ?
moto
MC: NÅ KTM SMR 450
X -Gsxr 1000 2007
X -Gsxr 1000 2005
X -Gsxr 600 1998

Post by moto »

men da med litt bråk så er det jo som sakt ikke noe stress med vinkelsliper.. og med en 18V makita kutter så er det skummelt :? med varm galv blir metallet senket i 700 C zink og det gør at metallet blir svakere.. men det ruster ikke da :)
Last edited by moto on 09 Jun 2008 21:42, edited 1 time in total.
Kli

Post by Kli »

Stiller du med slik kjetting så kommer de vel med skjærebrenner :-k ;-)
Galilee
MC: 2013 Ducati Multistrada S Granturismo

Post by Galilee »

Det kan også lønne seg å surre kjettingen STRAMT rundt hjulet når en låser sånn at det ikke er så lett å komme til med verktøy.

Tror nok at 30mm kjetting tar motet fra mange, selv om de har vinkelsliper, den må tross alt kappes to ganger.
--
Faster, faster, faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death...
- Hunter S. Thompson
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Hva med hakket vassere kjetting, og som ikke er myk, så den er beinhard å få has på ?

Har denne idag, men den pløyer de vel gjennom også...

Image
Trond_V
MC: 23' BMW F750GS
20' Honda CB650R
18' Suzuki SV 650
12' Yamaha FZ8-S
15' Yamaha MT-07
07' Yamaha FZ6
01' Suzuki Bandit 600

Post by Trond_V »

Jeg vil nå tro at det er om åp gjøre å få fatt i en kjetting som er så tykk at evt kjeltringer ikke får ødlagt den med botekutter e.l redskap.
De ferreste begynner med vinkelsliper og kappskive midt på natta utenfor ei boligblokk. Det er i mine øyne dømt til å mislykkes pga støyen det fører med seg.

At stålet er seigt er egentlig en liten fordel. Det begtyr igrunn at det toler mer julig, av typen slag, bolterkutter, o.l. Når det kommer til vinkelsliper, så spiller det liten eller ingen rolle hvilken stålkvalitet du har. Vil de fjerne kjettingen din, og har vinkelsliper tilgjengelig, så har de garantert også ett velassortert utvalg kappskiver.
Da snakker vi tyver med yrkesstolthet :roll:
Flydude
MC: Honda CBR 600F

Post by Flydude »

Ingenting er sikkert. Alt går ann å komme igjennom, med tid. Riktignok spør du kun etter noe som skremmer, og noe så lydløst som kjetting, skremmer ikke i den forstand. Det setter bare krav til tyvene om at de må jobbe stillere, men fortsatt kan jobbe fritt.
Jeg gir meg ikke på at alarm vil være den beste investeringen, SAMMEN med en lås/kjetting som tar litt tid. INGEN vil stå utenfor en blokk og jobbe på en sykkel som uler med langt over 100db. Det vekker din og andres oppmerksomhet.

Alarmen jeg nevnte tidligere, men ikke husket navnet på, var Scorpio-alarmene, som man setter inn selv. Den må selvfølgelig plasseres slik at man ikke kan kutte iøyenfallende ledninger og sensorer.

Som andre har sagt, vil den også være effektiv mot fulle folk og duster ute etter ugagn, mot å feks velte sykkelen, sette seg på, tulle med, osv.
Sykkel selges:
CBR 600F4 -99 (Profilbildet)
moonlit

Post by moonlit »

Den kjettingen her lover iallfall mye!

http://www.almax-security-chains.co.uk/ ... /p-70-128/

Eller putt opp et hundehus med en vaktbikkje i.
v Yamaha MT09 Sport Tracker -16
x Kawasaki Z750 -04
x Suzuki Bandit 600 -96
x Yamaha XT600E -00
rerell

Post by rerell »

Så.

Image
tohjulisvingen
MC: 02 Yamaha XJR 1300 (08)
94 Yamaha XJ600 Diversion (07)

Post by tohjulisvingen »

Ha ha, nå snakker vi :lol: Men seriøst, det der er de rette steder å finne denslags. Ta en tur ned på havna på stedene hvor det er en type industri, container-havna eller noe sånt, og spør litt rundt, hvis du treffer en hyggelig person finner han sikkert frem noe som er skrot for dem, men gull for deg. :)
MowZ
MC: BMW S1000RR 14'
x:Yamaha YZF-R1 03'
x:Honda CBR 600F4 2000 modell
x:Vespa pk 50 xl
Honda replica 230ccm cross
Pocketbike 50 ccm

Post by MowZ »

litt kjipt med frakt og få de igjennom eikene på sykkelfelgen da, når hvert ledd veier flere tonn og er større en felgen/hjulet :D
BMW S1000RR, Simply the best!
xadox
MC: 2007 Yamaha R6 (sort/sølv)

Post by xadox »

hvis tyvene virkelig vil ta sykkelen DIN er den borte i løpet av par netter uansett...

Hvis de er på utkikk etter lette bytter hjelper det selvfølgelig med alarm kjetting kraftig lås osv...

Husker for en del år tilbake hadde jeg en dyr og tøff sykkel som jeg hver dag trillet gjennom stua og ut på terrassen for å sikre den best mulig (ingen stjeler den derfra tenkte jeg)... En dag våknet jeg og sykkelen var borte og naboens stige var lent mot rekkverket på terrassen.
For å komme til huset måtte han/de hoppe ever 3 gjerder...

INGENTING er sikkert :)
1.3.1.2
O_o

Post by O_o »

Men hjelper det noe med en overkill kjetting hvis du ikke kan få tak i en stor nok lås?
Det er ikke særlig skremmende med en kjettingstump som bare ligger gjennom hjulet.

Uansett, jeg er enig i at heller flere enn større. Dersom du f.eks. har 2-3 stk skivelåser med alarm ser det skremmende nok ut.
Post Reply