boxer wolf wrote:Fidel wrote:boxer wolf wrote:Når de som selv har det også kun fremholder hvor fantastisk merket er (om enn kanskje på noe tynt grunnlag) men ikke nevner noe om disse tingene, er det ikke så mange flere steder å gå.
La meg se om jeg forstår deg riktig: En som har brukererfaring uttrykker seg altså på tynt grunnlag? Også om han eller hun er fornøyd og ikke har opplevd noen problemer verken med deler eller feil på sykkelen?
Du forstår meg ikke riktig. Brukererfaringen med den sykkelen er det sikkert ikke noe å si på, men graden av kjennskap til andre merker kan være varierende. Dette kan gi et tynt sammenligningsgrunnlag.
Det er med hensikt ikke navngitt noen personer, dette både fordi jeg ikke kjenner navnet på alle som er konsultert, og fordi det ikke er formålstjenlig å peke på enkeltpersoner.
Jeg ser også av innleggene over at du Fidel og Solo-Twin tydeligvis føler seg meget truffet, men det var Gixxerman sitt innlegg jeg imøtegikk.
Det virker ganske naturlig å tro det all den tid det ikke er fremhevet her på forumet eller i privat regi, at andre Guzzi eiere har vært med i bildet så langt. Selv har man blitt nevnt og trukket frem i andre sammenhenger her på forumet hva gjelder Guzzi og Breva (og det er ikke det minste rart

- jeg
kan selvsagt ha tatt feil, men...) men da uten referanser til andre Guzzi-eiere.
Det er også ganske naturlig å tro, når visse her sier "dere" og man vet dere er nære omgangsvenner.
Venner prater sammen om det-og-hint og dette problemet har sikkert vært tatt opp. Når det da kommer frem "dere" her i en slik sammenheng som her, vil det være ganske naturlig å tro at det er "oss" det er snakk om. Om ikke Fidel føler seg truffet av "dere" eller av uttalser som "Når de som selv har det også kun fremholder hvor fantastisk merket er" så gjør jeg det.
Rett for slett fordi det ikke ekstisterer så mange Guzzi eiere her inne (og det ikke ble klargjort hvor eierne det er snakk om befinner seg), fordi jeg eier en selv og mener at Brevaen er helt fantastisk og har reklamert godt for det og verdens-peneste-sykler, er her inne og leser innlegg, så tror jeg , ja, at jeg kan ha blitt "blandet inn" i denne saken her på forskjellige måter. Uten at jeg trenger å føle meg truffet av at jeg har "tynt grunnlag" noe jeg mener jeg ikke har.
En annen ting er at jeg godt kunne tenke meg å ha mer å si hva angår andre merker også, for jeg er hellig overbevist om at det bare vil bekrefte mitt valg enda sterkere.
Det har mine andre erfaringer (sykler) gjort.

Sier ikke nei takk til å få det bekreftet, gang på gang på gang.
Selvsagt kan dere kjenne mange som eier Guzzi for hva jeg vet, men jeg synes likevel det er et merkelig utsagn at de uansett skal uttale seg på et tynt grunnlag, uavhengig om det er meg eller andre som faktisk er de som kjører syklene selv.
Jeg tror ikke det er mange i den gruppen som "bare" har kjørt Guzzi. Jeg tar utgangspunkt i at de selvsagt har erfaring fra andre merker også, uten at jeg selv vurderer hvor mye eller hvor relevant deres bakgrunn er for det.
Det er mange som har andre sykler i sitt sammenligningsgrunnlag, og det er reelle problemstillinger hva ang kjøreegenskaper etc som utgjør forskjellene.
Og hva er viktigere enn kjøreegenskapene ved en sykkel?
Når noen påstår at BMW har fantastiske kjøreegenskaper, så tror vi dem. Hvorfor? Fordi kjører dem selv og er fornøyd.
Når noen påstår at Guzzi har fantastiske kjøreegenskaper, så skal vi ikke tro dem, fordi de kjører dem selv?
Det er vel likegyldig om BMW-eieren har kjørt all verden med sykler fra før, eller om han har skjønt hva kjøreegenskaper er for noe.
Selv har jeg kjøreerfaring med Suzuki GSX 750, Suzuki GSXR 600 og Yamaha XVS 600 A.
Det jeg ikke selv har av erfaring, hører jeg på andres. Vi er rimelig gode til å forklare både kjøreegenskaper og opplevelser av syklene så vi har et ganske universelt "språk" og selv om opplevelsene kan være forskjellige så er vi i stand til å formidle våre opplevelser med likelydende ord.
Jeg har lest endel tester og vurderinger om sykkelen. Man finner fort ut at denne sykkelen må være en god morsom sykkel å kjøre, og de som tester dem har rimelig god erfaring fra andre sykler på forskjellige måter. Det er lett å se at de har latt seg begeistre av denne sykkelen, akkurat som jeg ble og fortsatt er hva ang Breva. Disse testene blir skrevet av folk som ikke har Guzzi selv, men som har kjørt x antall sykler og som har sine meninger om sykkelen på grunnlag av det. Er det dette du mener med IKKE-på tynt grunnlag?
Jeg mener man ikke skal se seg blindt på om andre faktisk eier sykkelen det snakkes om, og at det antas at eierne derfor har kjørt færre andre sykler, eller om man har kjørt mange men aldri eid noen selv. (Jeg HAR problemer med å forstå hva det er du skriver altså...

)
Men la meg forsøke litt til...
Når det gjelder Breva er det nesten udelt positive opplevelser, enten det kommer av eiere eller bare testførere. Jeg vet ikke om dere kjenner til andre problemfylte Brevaer eller om Ulvinnen har vært ekstra uheldig, men de fleste har bare positive ting å si om den. Det er en uttalelse fra meg på det grunnlag av at jeg ikke kjenner til andre Brevaer som har problemer av noe art.
Uansett truffet eller ikke truffet synes jeg uttalelsen "tynt grunnlag" blir snedig. Det hadde ikke vært noen tema i det hele tatt dersom man hadde lest tester av denne sykkelen, og bare støttet seg til det (fordi man nesten utelukkende finner ros og godord om sykkelen).
Så temaet om tynt grunnlag burde ikke vært tatt med, da det er ikke er relavant (slik jeg klarer å forstå det) og det var et noe uheldig utspill fordi noen (jeg) følte det provoserende all den tid jeg kan assosiere meg med uttalsen som "eier" og som proklamerer med nettopp hvor fantastisk denne sykkelen er.
Siden jeg ikke har følt noen problemer så må jeg få lov til å utrope min begeistring, men har selvsagt også sympati med de som ikke får oppleve helheten like godt som meg, fordi jeg faktisk skulle ønske den var udelt, og jeg unner ingen problemer med sykkelen på noe slags vis, enten det er sykkelen, forhandlerverksted eller importør som har "skyld".
Nå har jeg skrevet langt og forsøkt å se dette fra flere vinkler men klarer ikke å mene noe annet enn at jeg ikke forstår argumentet ditt med at "eiere uttaler seg på tynt grunnlag". Hva med andre som har uttalt seg som har kriterier "godt nok"? Hva sier de om denne sykkelen?
Hvem skal man høre på og hva er kriteriene for å være i den "riktige" gruppen for hvem som har
tyngde nok til å uttale seg?
Jeg bare lurer, fordi jeg er spent på hvilken gruppe jeg evt ville havnet i.
Det at det har vært vanskelig med deletilgang og å få til kommunikasjon mellom Haro og forhandler har vi sett i løpet av det siste halve året. Derfor burde det at importøren går konkurs gi grunnlag for feiring, ikke det motsatte. Jeg er mye mer komfortabel med en situasjon hvor man kan forholde seg til en importør i Danmark som kan og vil gi service, og å vente på en mer seriøs importør i Norge. Situasjonen for Guzzi-eiere i Norge ble nok bedret gjennom konkursen hos Haro. Dette er jo løsningen på problemet, ikke starten på det.
Jeg ser på andre fora at Aprilia eiere nærmest svarer med et "hurra"!
Jeg ser at noen (Guzzister og Aprilia eiere) har følt veldig på dette, men selv har jeg ikke merket noe av noen ting, enda.
Men jeg observerer og gleder meg på grunnlag av det, at det skal bli slutt på endel hodepiner og fortvilelse.
Får vi tro.
(Forhandlernettverket er heller ikke like godt over alt, men da må vi ta DE for det, og ikke skylde på Guzzi som sådann. )