Noen vet ikke hva de snakker om

Her kan du diskutere akkurat hva du vil, det trenger ikke være MC-relatert.
Tormodro

Re: Noen vet ikke hva de snakker om

Post by Tormodro »

lassie wrote:Har ikke noe i mot hverken GW eller japsesykler (naturlig nok), men her har de ikke noe å gjøre. Dette er amcar, og tilhørende cruising, en gang i året. Slik har det vært i lillestrøm 4 juli så lenge jeg kan huske, har vært med mange ganger, og jeg hadde ikke møtt opp med kawa`n nei. Såpass respekt har jeg da. Dette er primært for biler også. Synes du lager dette større enn det er, og cruisingen kunne du vært med på, og da å klage fordi du ikke kom inn på et lukket arrangement som ikke er ment for ditt kjøretøy blir lite gjennomtenkt i mine ører.
Tror du bør orientere deg litt før du uttaler deg. Hvis du leser denne artikkelen: http://www.rb.no/lokale_nyheter/article3634166.ece så får du kanskje en litt annen oppfatning. Les spesielt de to siste linjene. Jada, de har valgt å slippe inn Harley og Boss'en fordi de er amerikanske sykler. Men like fullt og helt er Goldwing en amerikansk sykkel. Hvorfor skal de slippe inn noen amerikanske sykler og ikke alle?. Det er det jeg vil poengtere. De bør ikke forskjellsbehandle folk. Hadde du stått ved siden av meg i porten da jeg ble avvist, ville du kanskje sett hvilken arroganse og hvor "important" disse vaktene var.

Det er synd at når man prøver å bidra på et kulturelt arrangement for å utvide mangfoldet, så skal man bli nektet. Jeg synes det blir litt for smålig.

For min del er denne saken historie. Det ser ut til at mange her inne også ikke vet hva de snakker om...desverre. Men for all del, med all min respekt, jeg vil fortsette å hilse på dere langs veien :smt023
Mvh. Tormod,
Honda GL 1500 SE -97mod m/henger

Husk!
Morokulien Grensetreff: 15 - 17. juni - 2012
Invitasjon til treffet!
Baron von Waffel
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom

Post by Baron von Waffel »

Tormodro wrote:Det er synd at når man prøver å bidra på et kulturelt arrangement for å utvide mangfoldet, så skal man bli nektet. Jeg synes det blir litt for smålig.
Det er jo ikke alle som ønsker å dele "kulturen" sin med flest mulig. De vil egentlig være små og spesielle.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
Jalmar

Post by Jalmar »

Tormodro wrote:

For min del er denne saken historie. Det ser ut til at mange her inne også ikke vet hva de snakker om...desverre. Men for all del, med all min respekt, jeg vil fortsette å hilse på dere langs veien :smt023
Som nevnt fra min side tidligere i denne tråden, er arroganse noe som kan finnes på flere plasser. Vi ser jo et klart eksempel over. Godt for oss som ikke vet hva vi snakker om at vi fortsatt skal bli både respektert og hilst på av de som vet det meste da. ;-)

Fra slutten av 2009 blir jo problemstillingen borte også, for da skal jo GW antagelig produseres på den nye fabrikken som Honda har bygget i Kumamoto i Japan.

Honda to end motorcycle production in Ohio
Workers at Marysville plant will get other jobs
Wednesday, February 27, 2008 10:00 AM
By Paul Wilson

THE COLUMBUS DISPATCH

File photo
In July 1996, Honda celebrated the production of the millionth motorcycle at its Marysville factory.Honda will stop making motorcycles in Ohio in 2009 — 30 years after the plant in Marysville became the Japanese company’s first manufacturing operation in the United States.

The 450 employees who make motorcycles in Marysville will get other jobs with Honda in Ohio, where the automaker employs nearly 16,000.

Honda, which announced the move this morning, said it will build the motorcycles at a new plant in Kumamoto, Japan, which will open next year. Along with Marysville, an older plant in Japan will no longer make motorcycles.
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle Blå" (I deler for øyeblikket)
2015 Kawasaki KLX250S
2023 Citroen e-C4
2004 Suzuki Liana 4WD
1987 Citroen 2CV Dolly
rerell

Post by rerell »

Gör en poll och undersök i vilken grad Honda Goldwing uppfattas som en amerikansk hoj av motorcyklister (ivf de som frekventerar detta forumet).
Pollti

Post by Pollti »

Cagge er tegnet og konstruert av Ducati fabrikken men bygd på Cagiva fabrikken. Kommer jeg inn på Ducati treff da ? Det regner jeg ikke med og ikke har jeg tenkt å prøve på og grine meg inn heller.
lassie
MC: 08 HD Fat bob

Post by lassie »

Tormodro wrote:
lassie wrote:Har ikke noe i mot hverken GW eller japsesykler (naturlig nok), men her har de ikke noe å gjøre. Dette er amcar, og tilhørende cruising, en gang i året. Slik har det vært i lillestrøm 4 juli så lenge jeg kan huske, har vært med mange ganger, og jeg hadde ikke møtt opp med kawa`n nei. Såpass respekt har jeg da. Dette er primært for biler også. Synes du lager dette større enn det er, og cruisingen kunne du vært med på, og da å klage fordi du ikke kom inn på et lukket arrangement som ikke er ment for ditt kjøretøy blir lite gjennomtenkt i mine ører.
Tror du bør orientere deg litt før du uttaler deg. Hvis du leser denne artikkelen: http://www.rb.no/lokale_nyheter/article3634166.ece så får du kanskje en litt annen oppfatning. Les spesielt de to siste linjene. Jada, de har valgt å slippe inn Harley og Boss'en fordi de er amerikanske sykler. Men like fullt og helt er Goldwing en amerikansk sykkel. Hvorfor skal de slippe inn noen amerikanske sykler og ikke alle?. Det er det jeg vil poengtere. De bør ikke forskjellsbehandle folk. Hadde du stått ved siden av meg i porten da jeg ble avvist, ville du kanskje sett hvilken arroganse og hvor "important" disse vaktene var.

Det er synd at når man prøver å bidra på et kulturelt arrangement for å utvide mangfoldet, så skal man bli nektet. Jeg synes det blir litt for smålig.

Saken er at honda er japansk, du får undersøke det da :) Så ser du at jeg vet hva jeg snakker om.
Man må tolerere at andre har en annen mening enn det du har, livet er for kort til å henge seg opp i slike bagateller. Kos deg heller med de ekte mc-folka, som ikke er så oppsatt på hva slags sykkel du kjører, men heller at du kjører sykkel. Det gjør jeg, og det funker suverent.
Post Reply