Evt A-lapp og ny sykkel

Prat om tung MC.
1352cc
MC: Kawa ZZR1400 06. Harley 2000 Dyna Wideglide custom.

Re: Evt A-lapp og ny sykkel

Post by 1352cc »

Grattis med lappen.
har vel ikkje behov for å krype ned bakom kåpen før en bikker 150+? Muligens det er meir vindstøy på vfr'n tidligare en på zzr'n. Men uansett med tanke på kor mangen sivile UP biler det er og ofte kontroller så må en vere varsom og plukke riktig plass til riktid tid.
Kjør pent og lungt og kos dekk med sykkelen.
bal
MC: Rød Honda VFR 800 Fi '98

Re: Evt A-lapp og ny sykkel

Post by bal »

Takker. Er ikke så redd for UP. Er sjelden oppe i hastigheter som medfører prikkbelastning. Det er kun korte øyeblikk ved forbikjøring. Da kan jeg være litt :twisted: :o

Det var mye kryssvinder da jeg kjørte hjem i går, det påvirker jo mye, men ellers har jeg billig startutstyr foreløpig. Dette betyr at kjørekjær ikke er helt tettsittende (ikke skinndress) og at hjelmen ikke er spesielt aerodynamisk eller støyisolerende. Ergo blir påvirkning fra vind større og det blir mer behagelig å krype ned bak kåpa. Var vel det jeg mente å si.

Men bortsett fra det, så har du nok helt rett i at sykkelen er dønn stabil til langt over 150 uten å krype ned ville jeg tro, har ikke kjørt den såpass enda og det kommer ikke til å skje på norske veier. Det er lurt å bli flink på svinger først og fremst. Dessuten er det mye bedre oversikt bakover via speilene ved å krype godt ned samtidig som insekter blir trykt over meg. Hater insektskvis på frontrute (bil) og visir (sykkel). :(

Kjøreutstyr er noe jeg planlegger å skifte ut gradvis hver gang jeg er hos Louis i Hamburg i forbindelse med at jeg går ned i vekt (minker mitt eget vindfang). Ved starten av 2013 sesongen bør jeg ha utstyr som ikke gjør skam på sykkelen. Resten av 2012 handler om å få alt det jeg lærte nå i sommer til å sitte helt automatisk, lære meg hvilken fart turtallet tilsvarer i hvert enkelt gir, osv.
- ddunor
Post Reply