speedy gonzales 2 wrote:
samme her.. jeg har begynt å få frysninger nedover ryggen når jeg ser i avisene/nyhetene ...tenker på at det kan være en av dere. bank,bank,bank... [url]
Huff a meg,sånn tenker jeg og. Tidligere i sommer var det en Trondheims som ble drept og Ragnhild var borte fra forumet. Det var lenge å sitte med kryssede fingre før hun var tilbake.
Fy søren det har vært mye mc ulykker denne sommeren.......
Kjør forsiktig folkens.......hate to see it happens to one of us.....Bank i bordet!!
Mvh
-Shaft-
I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------ 2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
------------------------------------------------------------ Instagram YouTube MyRoute-app
Det tragiske er jo at dersom man skal basere oppfatningen på beskrivelsen av mange av disse ulykkene gjennom pressens dekning, så er det et overtall hvor ulykken skyldes komatøse bilister.
Er jo et overtall av ulykker som skyldes komatøse billister. Varierer litt, men har inntrykk av statistikken sier at i 7 av 10 ulykker med bil/MC, er det bilføreren som har den objektive skylda.
Dere som kan mer stastikk/husker bedre kan gjerne korrigere meg, men forholdet er der i hogget.
(Og så var det det med hvite løgner, svarte løgner og statistikk da )
Personlig sitter jeg med inntrykket av at det er MC-føreren som får skylda i pressen, men det kan være at jeg leser aviser på samme måte som en viss mann leser bibelen :oops:
Ørkendyret kjørte i 2007: 19.820 km, 2008: 22.000 km, 2009: 18.300 km
Er vanligvis å treffe på MCsidens forum
33.R.P.M. wrote:
Huff a meg,sånn tenker jeg og. Tidligere i sommer var det en Trondheims som ble drept og Ragnhild var borte fra forumet. Det var lenge å sitte med kryssede fingre før hun var tilbake.
I går skjedde det desverre en ulykke med mc på Toten også.
Og det som er mest synd,er at det er en av bygdas mest rutinerte motorsyklister. Det får en som ikke har kjørt så mye enda til å tenke! Han ble fløyet til Ullevål, og hadde vært ved bevissthet i går kveld. Da hadde han fortalt at han hadde følelse i armer og bein, så det ser ut til å ha gått så bra at det ikke blir varige skader.
Vet du hva som skjedde, Desmo?
Jeg synes ofte det står så lite i avisen om hva som var årsaken, det kan jo være fint for oss ikke så rutinerte og vite, så vi ser hva vi skal være obs på.
Var redd det var deg, jeg, men så sto det at han var i slutten av 40-åra, så langt er vi ikke kommet, vel?
humle wrote:Vet du hva som skjedde, Desmo?
Jeg synes ofte det står så lite i avisen om hva som var årsaken, det kan jo være fint for oss ikke så rutinerte og vite, så vi ser hva vi skal være obs på.
Var redd det var deg, jeg, men så sto det at han var i slutten av 40-åra, så langt er vi ikke kommet, vel?
Neida,er "bare" i 40-åra. Jeg vet ikke hva som skjedde, det kan jeg få greie på. Bare karen kommer seg hjem fra sykehuset. Har kjent ham siden jeg var 16.
Ja, huff. Er nok ikke bare fartsgale 20-åringer med rykende ferskt sertifikat og RR-sykkel som er i faresonen..! Man er aldri trygg for verken dårlig veidekke, komatøse bilister eller løpende elger, for ikke å snakke om ens egen feilvurdering av fart/kjøreforhold osv.. Bare så synd at det får mye mer alvorlige konsekvenser når man kræsjer på mc kontra i bil.. Men hva skal man gjøre da? Kan jo ikke slutte å kjøre mc heller! Når jeg tenker tilbake er det sikkert 1000 tilfeller hvor jeg kunne ha endt i frontruta på en bil e.l. dersom jeg hadde hatt "maks uflaks" der og da.. Hva gjør du hvis bilen som kommer mot deg plutselig skjærer over i ditt felt bare noen meter unna liksom? Grøss..