LordShaft wrote:
Hjelpe meg! Ta den en tur gjennom innlegget mitt en gang til! Dette var på ingen måte latterligjøring av broren hennes! Men du kan ikke si at dette hørtes veldig bra ut. Ja lydkvaliteten var så som så med! men det var mer ment som ett fleipende innlegg! Noe jeg føler det er såpass takhøyde for her inne at jeg kan skrive!
Men skyt meg gjerne! Var ikke meningen å latterligjøre han! En søster kan få være stolt av sin lillebror! Det er jeg også! (min lillebror) men jeg tåler å høre at han høres dårlig ut i enkelte settinger fordi!

Jeg hudfletter ingen i hvertfall.
Jeg postet jo videoen, og da tåler jeg selvfølgelig å få tilbakemeldinger!
Opptaket er selvfølgelig elendig, og jeg som søster ser jo også alle "feilene" han gjør! Han sliter med falsetten, et parti der kommer han ikke opp i det hele tatt og fleiper det bort på en keitete ungdommelig måte, men han synger rent og mestrer jo både nedganger og oppganger, og rytmesansen er det heller ikke noe å si på. I tillegg gir han på på de rette stedene og får frem den "raspete" rockestemmen som denne låta kler. Jeg har vokst opp i en musikerfamilie hvor alle spiller instrumenter, og hans far er musikklærer, og ingen av oss hadde oppmuntret denne gutten til å synge hvis vi ikke hadde ment at han har talent..
For å være helt ærlig så ble jeg rett og slett litt småfornærmet over innlegget ditt, og jeg så heller ingen fleip, annet enn at du kanskje forsøkte å gjøre innlegget litt "mildere" ved å slenge på noen latter-smileys. Jeg forstår ikke helt hvorfor du sier at det var et fleipende innlegg, for hvilken del var fleip? Det at flink er et relativt begrep? Det at han ikke burde stille i idol?Eller kanskje den delen hvor du sier at han skal ha for å
tørre å stille opp med den stemmen der?? For meg er innlegget klart; du synes ikke han er noe flink i det hele tatt. Og det var vel egentlig ingen fleip, var det vel!?
Sett fra mitt ståsted kan du kanskje se hvorfor jeg synes innlegget ditt var litt bryskt?
Jeg håper ikke min gode lillebror ser denne diskusjonen, for jeg tror han ville blitt veldig såret...!
Selvtilliten er lav nok som den er, skulle ikke folk dratt den enda lenger ned med sine jantelovtendenser..!
Jeg ser mye større nytte i å oppmuntre folk til å fortsette å øve når det er noe de virkelig elsker, enn å fortelle dem at dette kommer de aldri til å klare og at de like godt kan gi opp.. Og jeg tror også at folk kan klare akkurat det de vil, hvis de virkelig vil det!
Men jeg er sikker på at hadde du hørt ham live så hadde du ment noe helt annet, og jeg stoler såpass på mitt musikalske øre at dette ikke får meg til å oppmuntre ham noe mindre. Gutten har talent, og han kommer til å synge fletta av deg etterhvert som stemmen blir "voksen" og han fortsette å øve.
Go Lillebror!!