Trusekanten *kjappisoppdatering*
Re: Trusekanten *husovertakelse og lekk dass*
En arb. kollega som flytta inn i helt nytt hus for et par år tilbake hadde motsatt erfaring.
"Østblokkfolka" var nøye og gjorde arbeidet helt topp.
"Innlandsfolka" sløvet og bommet på mål osv.
"Østblokkfolka" var nøye og gjorde arbeidet helt topp.
"Innlandsfolka" sløvet og bommet på mål osv.
Mvh
Kristian
----------
Nå: '10 BMW F800ST
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
'01 Yamaha XJ900 Diversion
'00 Honda NT 650 Deauville
Kristian
----------
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
Håndverkere jeg kjenner ser lett om håndverk i privatboliger faktisk er gjort av håndverkere eller beboeren selv. Den beste jobben er gjort av beboeren som regel... 

Vennlig hilsen Juliet
Det er IKKE tilfellet i leiligheten vi kjøpte.
Makan til dårlig arbeid har jeg ikke sett på lang tid. Både ved legging av fliser, parkett. og lister. Til og med det elektriske ikke er helt topp.
Nesten så jeg lurer på om jeg skal ta opp hele badegulvet når jeg pusser opp badet, bare for å sjekke om membranen er lagt riktig.
Makan til dårlig arbeid har jeg ikke sett på lang tid. Både ved legging av fliser, parkett. og lister. Til og med det elektriske ikke er helt topp.
Nesten så jeg lurer på om jeg skal ta opp hele badegulvet når jeg pusser opp badet, bare for å sjekke om membranen er lagt riktig.
Mvh
Kristian
----------
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
Kristian
----------
Før:
'01 Ka? Hva sa de? GPZ
Jeg har så uendelig mange eksempel å ta fram på dårlig arbeid fra våre nye landsmenn!!
De har en helt annen standar på hvordan ett hus skal bygges der nede, og skjønner ikke alltid hvorfor enkelte ting må være så "nøye"
Hvorfor skal en skøte gu-gips eller asfalt plater på en stav f.eks. Hvorfor skal det fuges rundt vindu å da ikke bare fylle gliset med fugemasse men faktisk stryke det utover skikkelig (tetter seg ikke hvis ikke)
Hvorfor vi legger parketten med 7 mm klaring mot vegger. Hvorfor har på museband. osv osv osv!
Men jeg har en kompis som jobber som snekker i oslo! Å han får kjæft av sjefen sin om han er for nøye! "drit i det" vi tar det på reklamasjonen! I de største byene i norge i dag er det alt for mye useriøse aktører. Det er ei skam, og det drar oss som prøver å ha litt yrkesstolthet ned i dritten la med "alle" andre.
Men vi er alle mennesker. og feil skjer! men så grove feil som det ofte er dradd fram her og blandt annet i media skremmer meg!
Men for ikke å kuppe bloggen til truså, så kan vi kanskje flytte denne diskusjonen en annen plass eheh
De har en helt annen standar på hvordan ett hus skal bygges der nede, og skjønner ikke alltid hvorfor enkelte ting må være så "nøye"
Hvorfor skal en skøte gu-gips eller asfalt plater på en stav f.eks. Hvorfor skal det fuges rundt vindu å da ikke bare fylle gliset med fugemasse men faktisk stryke det utover skikkelig (tetter seg ikke hvis ikke)
Hvorfor vi legger parketten med 7 mm klaring mot vegger. Hvorfor har på museband. osv osv osv!
Men jeg har en kompis som jobber som snekker i oslo! Å han får kjæft av sjefen sin om han er for nøye! "drit i det" vi tar det på reklamasjonen! I de største byene i norge i dag er det alt for mye useriøse aktører. Det er ei skam, og det drar oss som prøver å ha litt yrkesstolthet ned i dritten la med "alle" andre.
Men vi er alle mennesker. og feil skjer! men så grove feil som det ofte er dradd fram her og blandt annet i media skremmer meg!
Men for ikke å kuppe bloggen til truså, så kan vi kanskje flytte denne diskusjonen en annen plass eheh

I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
Please be patient, I will get to you shortly
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
YouTube
MyRoute-app
- Attila
- MC: '98 Yamaha YZF R1
Bil: '01 Mercedes Benz C200 Kompressor:) - Location: Akershus
Greit nok det.....
Kan vel bare si det som så:
Det finnes mange useriøse aktører innen byggebransjen, både utlendinger og nordmenn.
Problemet er at de får muligheten til å gjøre det de gjør og slippe unna. (Stort sett....)
Jeg gir meg nå.....

Kan vel bare si det som så:
Det finnes mange useriøse aktører innen byggebransjen, både utlendinger og nordmenn.
Problemet er at de får muligheten til å gjøre det de gjør og slippe unna. (Stort sett....)
Jeg gir meg nå.....
Attila, the biker formerly known as Spiti.
Som har kjøpt nye Ray-Ban briller;)

Som har kjøpt nye Ray-Ban briller;)

Takk for en fin liten tur til og fra grava i dag
Får svinge forbi nykåken deres en dag så Nemi kan få hilse på Gizmo

- Shortybebeh
- MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07! - Location: Skjetten
Ja, det må dere gjøre en dag! Så nydelig hun er! 

Death Is The Road To Awe.
Ho har løpetid her nu så vi får drøye det noen uker så ikke Gizmo går bananasShortybebeh wrote:Ja, det må dere gjøre en dag! Så nydelig hun er!

- Shortybebeh
Kli wrote:Ho har løpetid her nu så vi får drøye det noen uker så ikke Gizmo går bananasShortybebeh wrote:Ja, det må dere gjøre en dag! Så nydelig hun er!
Kastrert vettu, så jeg tror ikke det blir noe problem!

Det du sier er at da unner du han et møte nåShortybebeh wrote:Kli wrote:Ho har løpetid her nu så vi får drøye det noen uker så ikke Gizmo går bananasShortybebeh wrote:Ja, det må dere gjøre en dag! Så nydelig hun er!
Kastrert vettu, så jeg tror ikke det blir noe problem!

Vi ses muligens på grava til onsdag vist dere skal utover da? Skal se om æ ikke klare å lure mæ en tur utover siden vi reiser på dykketur til Rødehavet om en uke.
Da kan vi jo prates om når det hadde passet å svinge innom.....dere har vel mer en nokk å holde på med for tiden. Så et hundemøte passer muligens bedre når dere har fått kommet dere mer i orden.
- Shortybebeh
Puh.. da har jeg satt meg ned og skal slappe av litt!
I dag startet vi dagen med å bygge møbler. I går handlet vi kjøkkenbord, stuebord, tv-bord, vitrineskap, hylle til badet og 5 klesstativer. Litt å bygge sammen.
Jeg rakk akkurat å rydde litt i rotet i stua før småkjeltringen, lølle og de tre barna kom innom. Frode fikk litt hjelp av lølle til å bygge kjøkkenbord og så ordnet hele familien seg med mat selv, flinke som de er. Jeg ville by på noe, så jeg laget jordbærterte som folket fikk til dessert. Så dro hele familien og Frode på fotballkamp, mens jeg tok imot neste gjest; svigerinnen min. Hun ble her en god stund og vi spiste opp restene etter middagen til kjeltringene. (som forøvrig var en hel pizza de ikke orket spise.) 
Da svigerinna mi gikk stakk jeg opp på det ene tomme rommet, det som skal bli soverommet vårt, og satte i gang med å male. Jeg fikk malt hovedveggen to strøk, men jeg må handle mer maling og bedre redskaper til resten av rommet.
Frode har lovt å hjelpe meg med å male, så kan jeg begynne med det som er morsomt, nemlig motivene.
Så nå er jeg i full gang med å lete etter bilder til inspirasjon.
Ellers så har vi fått tak i hundepasser til gizmo, ei søt jente som skal gå tur med ham hver dag i 3-tiden.
I dag har hun faktisk vært her 2 ganger og gått med ham, og er kjempeivrig.
Men hva skal vi betale henne? Har tenkt på noe rundt 800 kroner, men har jo egentlig ingen formening om det er for mye eller for lite, eller passe..!
Foreldrene hennes vil at vi skal bestemme.
På jobben går det bra! Jeg har nå gått to uker alene, og er den første som har begynt alene så tidlig. Å bli kastet ut i det er sikkert bare lurt det, men det er ganske skummelt også. Jeg står en god del i telefonen foreløpig, men det går bedre og bedre synes jeg. Jeg gleder meg likevel til den dagen da jeg føler meg trygg og ikke har nervøs mage halve dagen..
I morgen har jeg et par små jobber, på tirsdag, onsdag og torsdag er det kurs og fredag blir det nok en litt større jobb, og så er det helg igjen..!
Ukene går!
På tide å få fraktet syklene hjem hit også. Får prøve å få gjort det så fort som mulig før det blir alt for kaldt.
Nå er det Batman Begins og snoptid!

I dag startet vi dagen med å bygge møbler. I går handlet vi kjøkkenbord, stuebord, tv-bord, vitrineskap, hylle til badet og 5 klesstativer. Litt å bygge sammen.

Da svigerinna mi gikk stakk jeg opp på det ene tomme rommet, det som skal bli soverommet vårt, og satte i gang med å male. Jeg fikk malt hovedveggen to strøk, men jeg må handle mer maling og bedre redskaper til resten av rommet.
Frode har lovt å hjelpe meg med å male, så kan jeg begynne med det som er morsomt, nemlig motivene.
Så nå er jeg i full gang med å lete etter bilder til inspirasjon.

Ellers så har vi fått tak i hundepasser til gizmo, ei søt jente som skal gå tur med ham hver dag i 3-tiden.
I dag har hun faktisk vært her 2 ganger og gått med ham, og er kjempeivrig.
Men hva skal vi betale henne? Har tenkt på noe rundt 800 kroner, men har jo egentlig ingen formening om det er for mye eller for lite, eller passe..!

På jobben går det bra! Jeg har nå gått to uker alene, og er den første som har begynt alene så tidlig. Å bli kastet ut i det er sikkert bare lurt det, men det er ganske skummelt også. Jeg står en god del i telefonen foreløpig, men det går bedre og bedre synes jeg. Jeg gleder meg likevel til den dagen da jeg føler meg trygg og ikke har nervøs mage halve dagen..

I morgen har jeg et par små jobber, på tirsdag, onsdag og torsdag er det kurs og fredag blir det nok en litt større jobb, og så er det helg igjen..!

Ukene går!
På tide å få fraktet syklene hjem hit også. Får prøve å få gjort det så fort som mulig før det blir alt for kaldt.
Nå er det Batman Begins og snoptid!

Skal du fjerne pynten fra garasjen min?Shortybebeh wrote:På tide å få fraktet syklene hjem hit også. Får prøve å få gjort det så fort som mulig før det blir alt for kaldt.

:p
Vi må ta en tur og se på huset snart.
---------------------------------------------------------

- Shortybebeh
Hehe.. ja, det er vel på tide at du får igjen garasjen din nå!knutm wrote:Skal du fjerne pynten fra garasjen min?Shortybebeh wrote:På tide å få fraktet syklene hjem hit også. Får prøve å få gjort det så fort som mulig før det blir alt for kaldt.![]()
:p
Vi må ta en tur og se på huset snart.

Re: Trusekanten *starten på temarom 1*
Så vidt innom med ett lite
Godt å se at dere har kommet i gang med å komme i orden.

Godt å se at dere har kommet i gang med å komme i orden.

Jeg har kjørt på grus.
Jeg har kjørt på gress.
Jeg har kjørt i regn, med viten og vilje.
Sport det ikke lukter hverken bensin eller diesel av, har ingenting med virkeligheten å gjøre.
Jeg har kjørt på gress.
Jeg har kjørt i regn, med viten og vilje.
Sport det ikke lukter hverken bensin eller diesel av, har ingenting med virkeligheten å gjøre.
Nå er det ikke så viktig lenger. :pShortybebeh wrote: Hehe.. ja, det er vel på tide at du får igjen garasjen din nå!
Ble kvitt begge bilene i helga. Nå er det en bil og en sykkel istedet.

---------------------------------------------------------