lintho's blogg! [Vurderer MT-07 eller MT-09 (HELP)]
Re: lintho's blogg! Sesongen er i gang! [Ny mc jakke!]
Kjøre noe i helgen du eller? 

Nå: BMW F800R
X: Ducati SS 750 i.e
X: Honda CBR 600F
X: Suzuki Bandit 400
Ute og kjørte litt i dag? Hilsa på deg nede ved solsiden og ved prinsen kino. Kjøre en sort Harley og hjelm med speilvisir 

- lintho
- MC: Yamaha YZF 600R Thundercat 1998 mod
hehe, ja, det var nok megHawken wrote:Ute og kjørte litt i dag? Hilsa på deg nede ved solsiden og ved prinsen kino. Kjøre en sort Harley og hjelm med speilvisir

Nei, det er nok pappa sin 
Si meg, så jeg syner eller kom du kjørende ut av enveiskjøringen ved prinsen?

Er vel ikke enveiskjøring for MC, er det plass er det lov?Hawken wrote:Nei, det er nok pappa sin

It is better to exist unknown to the law.
- lintho
what he said! Til mitt forsvar kjørte jeg på fortauet slik at det ikke var på den enveiskjørte veien! smart?Northman wrote:Er vel ikke enveiskjøring for MC, er det plass er det lov?Hawken wrote:Nei, det er nok pappa sin
- lintho
Da er det bare 7 år siden jeg skrev sist. Nesten på dagen! Jeg har flyttet til Buvika rett utenfor Trondheim, og kjører nå ca 5mil hver dag, uansett vær.
Jeg har gått litt i tenkeboksen etter en sykkel som er litt mindre R (jeg har fortsatt thundercat), og litt mindre liggende kjørestil. Samtidig ønsker jeg å beholde sprekheten, og jeg trenger definitivt vindskjerm. Jeg har sett litt på z750 på nettet, men vet ikke om det er mer oppreist kjørestil på den?
Noen tips til en ny sykkel? Jeg ser egentlig ikke for meg å bruke noe mer enn 70k. Jeg har kjørt min sykkel i 10 år nå. Strålende fornøyd og det er en 98 modell, så jeg overlever en litt "eldre" sykkel.
Jeg har gått litt i tenkeboksen etter en sykkel som er litt mindre R (jeg har fortsatt thundercat), og litt mindre liggende kjørestil. Samtidig ønsker jeg å beholde sprekheten, og jeg trenger definitivt vindskjerm. Jeg har sett litt på z750 på nettet, men vet ikke om det er mer oppreist kjørestil på den?
Noen tips til en ny sykkel? Jeg ser egentlig ikke for meg å bruke noe mer enn 70k. Jeg har kjørt min sykkel i 10 år nå. Strålende fornøyd og det er en 98 modell, så jeg overlever en litt "eldre" sykkel.
- lintho
Ingen svar sist, men jeg slenger inn en til post.
Jeg har fortsatt vurdert litt frem og tilbake mtp ny sykkel, og jeg har egentlig bestemt meg for å slå til på en helt ny yamaha Mt 07 i orange\grå farge.

Jeg søkte litt på brukte, men når jeg sparer kun 20-30k på en 5 år gammel sykkel, så er ikke det aktuelt. En NY 2019 koster 105k.
Hva tror dere? God sykkel nr 2? Jeg har kjørt i 11 år nå, men er lei av å ligge fremover. Jeg har testet mt07 og liker at effektkurven er noe motsatt fra min R sykkel i dag. Det er sjelden jeg kjører i 7k+ rpm gitt.
Det eneste negative jeg fant med sykkelen var at lyden er helt utrolig stusslig, og at fothvilere er skikkelig i veien når man skal stå med føttene i bakken. Tips til effektannlegg? Jeg synes 10k er for dyrt. Funker det med feks snell til 1400kr på xl moto for å få en litt kulere lyd?

Jeg har fortsatt vurdert litt frem og tilbake mtp ny sykkel, og jeg har egentlig bestemt meg for å slå til på en helt ny yamaha Mt 07 i orange\grå farge.

Jeg søkte litt på brukte, men når jeg sparer kun 20-30k på en 5 år gammel sykkel, så er ikke det aktuelt. En NY 2019 koster 105k.
Hva tror dere? God sykkel nr 2? Jeg har kjørt i 11 år nå, men er lei av å ligge fremover. Jeg har testet mt07 og liker at effektkurven er noe motsatt fra min R sykkel i dag. Det er sjelden jeg kjører i 7k+ rpm gitt.
Det eneste negative jeg fant med sykkelen var at lyden er helt utrolig stusslig, og at fothvilere er skikkelig i veien når man skal stå med føttene i bakken. Tips til effektannlegg? Jeg synes 10k er for dyrt. Funker det med feks snell til 1400kr på xl moto for å få en litt kulere lyd?

- mekkern
- MC: "It's an old motorcycle, the wind is supposed to blow your helmet around, it's supposed to leak oil, the brakes should suck, and every now and then, it should scare you so bad you piss your pants."
Lurer på om ikke eksosanlegget et i en del på den sykkelen?
Mulig du får tak i et brukt anlegg for litt mindre penger.. et par stykker i distriktet og de bråker masse-uten db killer.
Mulig du får tak i et brukt anlegg for litt mindre penger.. et par stykker i distriktet og de bråker masse-uten db killer.
- lintho
Hei!
Jeg har ikke behov for at det skal bråke masse, men det orginale høres ut som en nedplombert moped
Noe som har litt mer grom lyd hadde vært å fortrekke, men jeg ønsker ikke å være en plage for andre.
Jeg har ikke behov for at det skal bråke masse, men det orginale høres ut som en nedplombert moped

Noe som har litt mer grom lyd hadde vært å fortrekke, men jeg ønsker ikke å være en plage for andre.

Man merker helt klart forskjell på sykkel med og uten lyd når man pendler i tett bybilde
Så lyd er en faktor for meg også, selv om mange vil hevde at det er støy!
Det er veldig begrenset med lyd så lenge man bare skifter potten, man får en annen klang og litt dypere lyd, men skal du få skikkelig motorlyd må katalysatoren vekk. Å da må sykkelen mappes! Altså den må i dynobenk for å finne optimal blanding mellom luft, motstand og bensinblanding

Det er veldig begrenset med lyd så lenge man bare skifter potten, man får en annen klang og litt dypere lyd, men skal du få skikkelig motorlyd må katalysatoren vekk. Å da må sykkelen mappes! Altså den må i dynobenk for å finne optimal blanding mellom luft, motstand og bensinblanding

I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Please be patient, I will get to you shortly
------------------------------------------------------------
2019: Nye dekk på 1900 km - Mitas E-07+
Instagram
YouTube
MyRoute-app
YouTube
MyRoute-app
MT-07 og 09 har eksosen i et stykke ja, så manifold, katalysator og potte er i en del, derfor er de dyre
Har du sjekket ut Bikes & Burgers Trondheim på fjesboka foresten? Kan anbefales

- lintho
Det er såpass avansert ja.. Jeg hadde håpet å ikke bruke allverdens på lyd, men får vurderestshansen wrote:Man merker helt klart forskjell på sykkel med og uten lyd når man pendler i tett bybildeSå lyd er en faktor for meg også, selv om mange vil hevde at det er støy!

- lintho
JK95 wrote:MT-07 og 09 har eksosen i et stykke ja, så manifold, katalysator og potte er i en del, derfor er de dyre![]()
Har noen hørt en mt 07 med kun bytte av potten? Er det absolutt ingen poeng å bytte kun det?
Nei, jeg er faktisk ikke på facebook lenger!

Det høres mer avansert ut enn det erlintho wrote:
Det er såpass avansert ja.. Jeg hadde håpet å ikke bruke allverdens på lyd, men får vurderes

I would like to apologize to anyone I have not yet offended.
Instagram
YouTube
MyRoute-app
YouTube