Trusekanten *kjappisoppdatering*

Skriv litt om deg selv, hva du gjør, hobbyer osv.
Prookie
MC: Yahama XJ 600 Diversion - Første sesong overstått...

Re: Trusekanten *starten på temarom 1*

Post by Prookie »

@ shorty: Grattis med husprosjekt!
@ josie: Får jeg foreslå reinsdyrskinn? Kle om "dyret" til kjølig høstkjøring? :lol:
- Rookie on pRrreciousss -
Jeanette
Administrator
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S

Post by Jeanette »

Shortybebeh wrote:Ja, såvidt! ;-) Passer bedre neste uke/helg. Har det drittravelt framover nå. Får jo ikke gjort NOE av det jeg har lyst til på fritiden for tiden.. bare hjelper mamma med alt mulig og jobber mye.. Kjedelig..!
Dere får bare hyle ut når det passer! Mtp. kjørevei så er det vel best å ta det i en helg :)
Shortybebeh
MC: Rød Ducati Monster, 1998 mod. Gått 29 000 km da den ble kjøpt.
Jeg fikk lappen 06.09.07!

Post by Shortybebeh »

Nå som det blir litt spesialeffekter på meg igjen så må vi se an helgen litt Jeanette!
Er ikke så lenge til øvelsen og jeg har masse arbeid foran meg! Men jeg skal si ifra hvis det er tid til et lite avbrekk!

I dag har jeg vært i Tønsberg etter jobb og handlet inn det jeg trenger til effektene jeg skal lage.
Det ble vannbasert leire, oljebasert leire, gelatin, gips, witch hazel og alkohol. Kom på omtrent 1500 kroner.
Jeg kjenner at det kribler i fingrene etter å lage litt effekter igjen nå, selv om det blir en liten reprise fra øvelsen med lølle i fjor. Denne gangen skal jeg gjøre det skikkelig, med avstøp, skulpturering og former. På den måten blir det både enkelt og billig å bruke de samme effektene igjen neste år. Det koster kanskje et par tusen nå, men neste år ligger materialene på bare 200 kroner. Og det tar ikke minst mindre tid for meg hvert år. Istedet for å knote i 3 dager med effekten kan det ta meg 30 min. istedet. (Og så kan man faktisk heller bruke den tiden på å lage flere effekter!)
Så dette er noe alle nyter godt av. \:D/

Modellen skal finne en ledig dag og så er det avstøping. Håper jeg har nok alginate og at den fungerer. Den er 3 år gammel og mengden er ikke så stor som jeg skulle ønske. Jeg har to forskjellige typer men vet ikke om de kan blandes med hverandre. Uansett er det verdt å prøve disse gamle før man kjøper noe nytt. \:D/

Så er det halloween til fredag.. Torsdag skal jeg sminke ei til en fest, fredag skal jeg sminke meg og frode til fest.
Pga. tidsmangel ser jeg ikke for meg det helt store, og lysten er ikke helt på topp når det gjelder "teater" effekter, men det er nok det det blir. Vi får se! :) Var ikke kostymetvang, så vi MÅ jo ikke kle oss ut! Tror nesten folk får mer sjokk hvis vi IKKE er sminket.. :lol:
Death Is The Road To Awe.
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

Shortybebeh wrote:Nå som det blir litt spesialeffekter på meg igjen så må vi se an helgen litt Jeanette!
Helt i orden det snuppa! :)
Shortybebeh

Post by Shortybebeh »

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅåååååååååååååååå vi har fått skadedyr i det 2 mnd gamle huset vårt!!! :smt089 :smt089 :smt087 :smt087 :smt093 :smt093 :smt089 :smt089

Det begynte som en rar brummelyd i veggen på soverommet. En lyd vi aldri har hørt før...
Deretter gikk det over til knaging på treverk! Helt tydelig.. og det hørtes ikke ut som mus.
Kontaktet Pelias som kom og tittet på det, og han hadde heller aldri hørt slike lyder sammen, og visste ikke helt hva det kunne være, men var innom flaggermus, rotte, snømus eller røyskatt.
Det lukter litt merkelig på soverommet også, som død rett og slett.

Vi kontaktet snekkerfirmaet etter at Pelias hadde stadfestet manglende lusing av huset på et av hjørnene, og mente dyra kunne kommet inn der. Snekkeren kom med stige og gikk opp og tittet under takstein og gesimskassa (?) men fant ingenting. Og det er jo ikke så rart, for så mange ganger tidligere så har jeg sagt at de er i VEGGEN for h*****..... :evil:
Ingen som gidder å høre på meg jo! Jeg har følt at dette er noe vi burde gjort noe med så fort som mulig hele tiden! Fordi det høres stort ut!

Jeg skal gi dere noen lydklipp, så kanskje det er noen av dere som har hørt noe lignende en gang..!?
Laster opp nå...

Det har vært gnaging på treverk bare tre netter nå, og nå når vi satt i stua og så på film nå så hørte vi plutselig dunder og brak i taket over sofaen! Stoppet filmen for å høre bedre og jaggu begynte det ikke å løpe saker og ting rundt i taket mellom 1. og 2. etasje!! Og det høres ikke ut som små søte mus.. Innimellom gjør de små hopp også, som gjør at det dundrer litt ekstra i taket..

Jeg fikk gåsehud rett og slett av dette, og er bare sååå deprimert..! Dette er jo marerittet! Så nytt hus og allerede skadedyr rundt i hele huset.. Tenk bare hvor dyrt dette blir..

og jeg får ikke sove....! :smt089
Shortybebeh

Re: Trusekanten *SKADEDYR i flunka nytt hus!!*

Post by Shortybebeh »

Kanskje det funker?

http://www.soundupload.com/audio/pv53crehn3yx3env

http://www.soundupload.com/audio/x3htdo254a9bb3p7

Må nok ha et stille rom, eller eventuelt koble det til stereoen og høre det høyt for å virkelig høre det godt, men man kan høre det som det er også. Tatt opp med ericsson mobil, så kvaliteten er ikke bra, men da kan dere jo tenke dere hvordan det EGENTLIG høres ut! :?
Ulvinnen
MC: Harley Davidson Sportster 883 Custom 2009 modell

2008: 10000 km
2009: 7000 km
2010: 6000 km
2011: 3900 km

Post by Ulvinnen »

Det var ikke så lett å høre, nei. Men på det første kippet hørte jeg en slags summing eller brumming? Og på det andre gnagelyder?

Jeg aner ikke hva det kan være. Rotter er nærliggende, men du skrev at du tror det er noe større...

Stakkars dere, så trasig å få noe sånt i et helt nytt hus! Er du sikker på at ikke forsikringen vil dekke det? Eller at selger må ta på seg ansvaret?

Uansett er dere bare nødt til å finne hva det er, og bli kvitt det?

En ting som slo meg, er flaggermus, siden dere hører dem mellom etasjene. Men da skulle dere kunne høre pipe-og krafselyder. Det husker jeg at jeg hørte som barn, da det var flaggermus mellom inner- og yttertaket i huset til foreldrene mine.
Shortybebeh

Post by Shortybebeh »

Ja, det er brummelyd på det første og gnaging på det andre.

Forsikringen dekker nesten ingenting den ser jeg. Ikke skadedyr i hvertfall! Jævlig typisk..

Men jeg synes jo at de som har bygget huset skal dekke dette, ettersom det er de som har slurvet med lusingen! De har jo glemt et parti, og ifølge Pelias er det der de har kommet inn! ¨

Flaggermus gnager seg ikke gjennom vegger og de løper heller ikke fram og tilbake i taket, så det er nok dessverre noe som gjør mer skade enn mus med vinger.. Snømus holder jeg en knapp på. Eller rotte. Men ettersom det har luktet død så tror jeg mer på snømus som er kjent for å drepe for moro skyld, og ofte dreper mer enn den kan spise.. makes sense at det kanskje ligger noe dødt i veggen som lukter..

Blir spennende å se hva det er.. men jeg gleder meg ikke..
Men må bare bli kvitt det.

Skal sikre huset med Pelias på mandag, og ogsåta opp veggen og se etter avføring, så pelias får tatt noen prøver for å analysere hva det kan være for dyr..! Håper vi finner hauger av bæsj!!
Ulvinnen

Post by Ulvinnen »

Får håpe Pelias finner noe. Lykke til, og så må du holde oss oppdatert.

Jeg mener at dette høres ut som en opplagt sak der husbygger må ta kostnadene. Men siden jeg bare synser, håper jeg noen kan komme inn med en lovparagraf du kan slå i bordet med.
Shortybebeh

Post by Shortybebeh »

Vi skal jo ha befaring i september igjen, hvor vi kan påpeke feil og mangler vi har oppdaget etter overtakelse. Dette må jo gå under det.. sikkert viktig nå å skrive ned alt som skjer, og ta bilder av det vi kan osv.
Sikkert lurt å skrive en skriftlig klage til firmaet også vil jeg tro.. Men foreløpig er de samarbeidsvillige, så det er jo veldig bra.
Baron von Waffel
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom

Post by Baron von Waffel »

Skummelt å komme med paragrafer her sånn uten videre. For det kan være lurt å ha lest kontrakten først. Og så må man ha en sakkyndigrapport som beskriver hva som er funnet og hvordan dette hva har kommet inn. Det er mye spørsmål om bevisvurdering i slike saker.
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino
RH racing
MC: Ninja - Troublemaker

Post by RH racing »

sikkert en katt som krøyp inn under snekkring ;) katter er kjent for å snike seg inn på di merkligste steder. hehe
kort reaskjonstid = ikke tenk, kjør på instinkt... gi full gass!!! BAD MANNERS MC!!

Streetracing is not a crime!!!
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

Er det mulig.. Så utrolig uheldige dere skal være da!!! :evil: Får håpe dere finner ut av det, og at dere ikke må påkoste noe av det selv!
Ulvinnen

Post by Ulvinnen »

For en skremmende avatar, Shorty! Fra halloweenpartyet, tipper jeg?
Baron von Waffel
MC: Veslederoen -Honda Varadero 125, Paragrafen - §uzuki DL 1000 V-strom

Post by Baron von Waffel »

Det er ikke Shorty, det er skadedyret i veggen
På hjul med
Min stolte Gnager: Suzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren: Honda XL125 Varadero
Honda FR-V
Merida Twentynine
Merida Miami m/piggdekk
Ungdomssynder: Suzuki AC 50, Suzuki A100, Honda Camino