ÅÅÅÅÅÅÅÅÅåååååååååååååååå vi har fått skadedyr i det 2 mnd gamle huset vårt!!!
Det begynte som en rar brummelyd i veggen på soverommet. En lyd vi aldri har hørt før...
Deretter gikk det over til knaging på treverk! Helt tydelig.. og det hørtes ikke ut som mus.
Kontaktet Pelias som kom og tittet på det, og han hadde heller aldri hørt slike lyder sammen, og visste ikke helt hva det kunne være, men var innom flaggermus, rotte, snømus eller røyskatt.
Det lukter litt merkelig på soverommet også, som død rett og slett.
Vi kontaktet snekkerfirmaet etter at Pelias hadde stadfestet manglende lusing av huset på et av hjørnene, og mente dyra kunne kommet inn der. Snekkeren kom med stige og gikk opp og tittet under takstein og gesimskassa (?) men fant ingenting. Og det er jo ikke så rart, for så mange ganger tidligere så har jeg sagt at de er i VEGGEN for h*****.....
Ingen som gidder å høre på meg jo! Jeg har følt at dette er noe vi burde gjort noe med så fort som mulig hele tiden! Fordi det høres stort ut!
Jeg skal gi dere noen lydklipp, så kanskje det er noen av dere som har hørt noe lignende en gang..!?
Laster opp nå...
Det har vært gnaging på treverk bare tre netter nå, og nå når vi satt i stua og så på film nå så hørte vi plutselig dunder og brak i taket over sofaen! Stoppet filmen for å høre bedre og jaggu begynte det ikke å løpe saker og ting rundt i taket mellom 1. og 2. etasje!! Og det høres ikke ut som små søte mus.. Innimellom gjør de små hopp også, som gjør at det dundrer litt ekstra i taket..
Jeg fikk gåsehud rett og slett av dette, og er bare sååå deprimert..! Dette er jo marerittet! Så nytt hus og allerede skadedyr rundt i hele huset.. Tenk bare hvor dyrt dette blir..
og jeg får ikke sove....!