Bikeridr wrote:
Madagaskar er et bra land. Synd jeg ikke hadde mere tid der og dessverre ikke noe sykkelkjøring. Mhp vaksiner, husk iallefall den viktigste; Gulfeber eller "Yellow Fever" som det heter på nynorsk. Svært mange Afrikanske land nekter deg innreise hvis du ikke kan dokumentere gulfebervaksine. Husk å få vaksinasjonsbok på internasjonalt språk. Det er viktigere enn passet i Afrika. Madagaskar er dritvarmt, så du bør nok belage deg på å ha god plass til vann med deg. Vannet kan du forresten drikke fra springen på de fleste steder der. Bensinstasjoner er ikke akkurat prioritert, så fyll når du kan og kjøp gjerne ekstraflasker (ja, ekstra
flasker, de selger bensin på glass ølflasker med skrukork)
Sånn ellers, ha en fin tur, jeg er ikke misunnelig i det hele tatt jeg..

Takk for lagt svar! Vaksiner inntas nå, så den går nok fint. Jeg lurer egentlig hvorfor jeg ikke tok de sist - og hvordan det gikk bra med tanke på dokumentasjon .. Gulfeber, Tyfid (eller hva det var), kolera og hepatitt og malaria osv osv. Eneste jeg droppa var rabbies - den var visst veldig dyr, og sjansen er minimal. Han kompisen min har den så satser på at han ofrer seg om vi møter noen illsinte løsbikkjer
Syklene vi skal kjøre på er XR400. Nyservet med nye stempler og ringer, olje og væsker og kjede og drev. Satt opp med stor tank så vi får litt rekkevidde. Litt usikker på resten av oppakningen, men det blir liten ryggsekk (Kriega) og sikkert et par pølser bakpå. Tenker å ta med kriegaveska og biltemapakkpølsa. Hodelykt, myggnett, vannfilter, camelback, verktøy og strips, 12v lading + gopro og annet som vanlige småturer. Dette med vann bekymrer meg litt, tenker vi må ha med en del i de temperaturene .. Blir nok for det meste overnatting i hytter vi finner på veien, men håper litt på å kunne ta et par netter ute. Type hengekøye og bål. Kanskje urealistisk, men jeg er i alle fall gjerne med på det dersom sjansen åpner seg.
Crossutstyr har jeg kjøpt mye brukt: Boots, brynje, bukse og jersey. Crosshjelm, briller og knebeskyttere nytt.
Får se hvor mye jeg kommer til å bruke. Blir noen småturer/dagsturer før "storturen" så da får jeg kjenne litt på det