Jepp, er det jeg mente med forskjell på topp, og stempler.Keihin wrote:Forresten, disse skissene vi finner er da utvilsomt vacuumforgassere. Bare se på del #5 som er membranen som løfter stemplene. Hvis du gir gass mens motoren din _ikke_ går Muzaki, løfter du stemplene da?
1987 Suzuki GSXR 750 Forgasser
- Muzaki
- MC: 1986 Suzuki GSX 750 ES
Tror den lokale K/N pusheren har noe rens/olje til det.
Jeg har Vance & Hines filter jeg.
Slik ser mitt ut: http://santas.kicks-ass.net/fotoalbum/d ... filter.jpg
Jeg har Vance & Hines filter jeg.
Slik ser mitt ut: http://santas.kicks-ass.net/fotoalbum/d ... filter.jpg
det ser ut som om du har rs36 gassere. dette er trim gassere. disse gasserene lager en kakkle lyd så det er ikke noe og bry seg om. disse gasserene er litt store til 750 så derfor stopper den når du gir full gass pga at du får for mye luft. du må vri gass håndtaket litt saktere. disse gasserene virker sykt bra på topp, men du mister litt i bunn. dette er ikke vakum gassere!
gsxr 750 street figther yamaha yzf r1
- Muzaki
- MC: 1986 Suzuki GSX 750 ES
Nå har jeg fått juster og testet litt
Jeg sjekket hva justeringene stod på, og de varierte fra 1 til 1 3/4.
Jeg satte de på 1,5 og testet en liten tur. Den fjusket fortsatt endel på lavere turtall.. rundt 5k etter at jeg hadde dratt på litt.. Så justerte jeg opp til 2, og fjuskingen ble litt, men ikke mye bedre, prøvde en kvart til, men ikke store forskjellen. Eneste som jeg merket godt etter å ha gått opp til 2, er at den ble hengende mer etter at jeg dro på, slapp opp, og skulle dra på igjen.
Etter å ha lest litt her: http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?t=2155 tyder det på at jeg skal skru dem litt inn igjen.
Hvis jeg gir "hardt" på, har jeg ett litte "lægg" på ca 5-6k før den kommer. Men hvis jeg kjører med sakte gass, så er den jevn hele veien..
Blir forvirra av dette.. Får den for mye eller for lite av hva?
PS: med 1, 1,5 og 2, mener jeg omdreininger ut på skruen.
Jeg sjekket hva justeringene stod på, og de varierte fra 1 til 1 3/4.
Jeg satte de på 1,5 og testet en liten tur. Den fjusket fortsatt endel på lavere turtall.. rundt 5k etter at jeg hadde dratt på litt.. Så justerte jeg opp til 2, og fjuskingen ble litt, men ikke mye bedre, prøvde en kvart til, men ikke store forskjellen. Eneste som jeg merket godt etter å ha gått opp til 2, er at den ble hengende mer etter at jeg dro på, slapp opp, og skulle dra på igjen.
Etter å ha lest litt her: http://www.mc-forumet.no/viewtopic.php?t=2155 tyder det på at jeg skal skru dem litt inn igjen.
Hvis jeg gir "hardt" på, har jeg ett litte "lægg" på ca 5-6k før den kommer. Men hvis jeg kjører med sakte gass, så er den jevn hele veien..
PS: med 1, 1,5 og 2, mener jeg omdreininger ut på skruen.
Ja, hvis tomgangen din ikke er justert for høyt vil "hengende" turtall etter pådrag tyde på mager blanding. Men sjekk at tongangsskruen din ikke skulle vært justert litt ut.Jeg satte de på 1,5 og testet en liten tur. Den fjusket fortsatt endel på lavere turtall.. rundt 5k etter at jeg hadde dratt på litt.. Så justerte jeg opp til 2, og fjuskingen ble litt, men ikke mye bedre, prøvde en kvart til, men ikke store forskjellen. Eneste som jeg merket godt etter å ha gått opp til 2, er at den ble hengende mer etter at jeg dro på, slapp opp, og skulle dra på igjen.
Dette er "vanlig" trimmesyndrom, og som nevnt over har du tydeligvis ikke originale gassere engang. Jeg kjenner ikke verken sykkelen eller gasserne, men vet fra kompiser at slike oppsett var "røffe i kantene". Hvis sykkelen er ivrig og gir umiddelbart masse power bare du gir "riktig" mengde gass er det nok det beste du kan forvente. Også min 87 FZR med stage 3 på originale gassere var slik. Kunne få den til å stoppe nesten ved å dra på for mye under 8K rpm.Hvis jeg gir "hardt" på, har jeg ett litte "lægg" på ca 5-6k før den kommer. Men hvis jeg kjører med sakte gass, så er den jevn hele veien..
Hvis du fortsatt sliter på lave turtall/lite pådrag ville jeg først fått sjekket synkroniseringen. Se om du ikke kan komme i kontakt med noen som har erfaring med akkurat slike oppsett. Jeg mistenker sterkt at du er nødt til å leve med dette også, men det er bare ut fra vage minner =)
Det som skjer er at når du åpner gassen raskt får motoren mye luft. Hastigheten på luften gjennom gasserne blir for lav til at den klarer å trekke med seg nok bensin. Blandingen blir altså for mager.Muzaki wrote: Hvis jeg gir "hardt" på, har jeg ett litte "lægg" på ca 5-6k før den kommer. Men hvis jeg kjører med sakte gass, så er den jevn hele veien..
Denne type gassere har gjerne akspumper som pumper inn en stråle bensin idet man åpner gassen. Dette motvirker at motoren får en flat-spot når man åpner gassen fra lavt turtall.
På et av bildene ser det ut som at gasserne har akspumpedyser, så det kan være lurt å sjekke om disse virker. Man skal kunne se en bensinstråle inn i hver gasser når man vrir på gasshåndtaket.
Hvis gasserne stammer fra en banesykkel er det mulig at det ikke er akspumper på dem. Racere har ikke stort behov for akspumper siden de går på fullt hele tiden.
jepp, det er røret i forkant det skal komme bensin ut av.
Det er lurt å ikke røre justeringene der, men du kan sjekke om det kommer noe ut, og eventuelt om det kommer like mye ut av alle fire.
akspumper kan justeres mhp mengde og tidspunkt, det er store muligheter for å drite seg ut ved å justere på disse.
Det er lurt å ikke røre justeringene der, men du kan sjekke om det kommer noe ut, og eventuelt om det kommer like mye ut av alle fire.
akspumper kan justeres mhp mengde og tidspunkt, det er store muligheter for å drite seg ut ved å justere på disse.