LÃ¥s til din dyrebare

Prat om tung MC.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Beste pris ? Hørt om å handle i utlandet ? :) Handler stort sett bare via EBAY selv, og sparer pæng der :wink:
rolf76
MC: 00 Honda CBR1100XX
X 02 Ducati 998

Post by rolf76 »

Kan jo få to i butikken til Høypuls, kontra ebay. Når det gjelder Abus låsfeste.

http://eshop.hoypuls.no/product/3638/&category_id=952

http://cgi.ebay.com/ABUS-GRANIT-WBA-100 ... dZViewItem
Acehole
MC: Kawasaki Versys

Post by Acehole »

Jeg låser sykkelen med en FG-godkjent skivebremslås og mer enn det gidder jeg ikke.
Har jo forsikring på sykkelen, så jeg driter faktisk fullstendig om den blir stjålet (er vel derfor man har forsikring).
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Vil bare få rose denne låsen litt jeg. Den har ligget ute fastlåst i sykkelen i over to måneder i alt det satans regnværet vi har hatt her i høst, og det er ikke anntydning til rust. Jeg var så utrolig sikker på at det kom til å bli trøbbel med å få den opp, men neida, det var null probs. Sprayet likevel på med litt CRC nå før vinterdvalen.
Liker produkter man kan stole på :)
Adlertag
MC: Honda Transalp 600

død over alle sykkeltyver

Post by Adlertag »

DØD OVER ALLE SYKKELTYVER

Jeg hater sykkeltyver, hater, hater, alle tyver er syke, syke tapere. Derfor vil jeg at tyvene skal jobbe litt for det dem stjæler, dem skal ikke få noe gratis her. Selvom jeg bare har en 125 cc, betyr ikke at hvem som helst bare kan komme hjem til meg å hente den.

FIENDEN
Jeg tror at de fleste bestillingstyverier skjer ved at tyvene følger etter deg hjem, for å se hvor du bor, eventuelt at dem snoker rundt på mc-forumer for å se hvem som har fete sykkler, og leter opp dem. De sjekker hvor godt sikkret sykkelen er og tar med riktig verktøy.
Selvfølgelig finnes det impulstyver, drop-outs med ADHD som sjangler rusa gjennom livet, og som regelmessig snubler over en mc som de føler for å stjele for å ha det gøy, og hvis de ikke klarer å ta den så ødelegger de den.

VI MC-EIERE
Sykkelen min står i leca-garasje, og den pluss huset er sikkret av et vaktselskap. Jeg har også en stor vakt-hund, som står ute i koppel hele året. Jeg har også vært mange år i militæret og lært litt om passiv objektsikkring, og hvordan man kan f.eks. koble et bilbatteri til metalldeler en tyv må ta i, eller plassere boobie-traps som smeller og sinker tyven. Kommer han forbi dette, må han kutte hyle-låsen, og stålvaieren som er festet til betongen med P56 Petzl limbolter. Så må han komme seg unna før jeg får tak i ham.

STRAFFEN
Hestetyver ble hengt, sykkeltyver får en klapp på skulderen. Forrige gang jeg tok en tyv på fersken, så tok tyven og politianmeldte meg for å ha truet ham med et våpen. Jeg lærte mye dengangen. Advokaten min påsto at hadde jeg skadet ham ville jeg gått fri . Jeg måtte tilstått, men begjært meg "ikke straffeskyldig" fordi jeg skadet tyven i berettiget harme, eller selvforsvar, eller jeg var bevisstløs i gjerningsøyeblikket. Men man må skade tyven umiddelbart, man kan ikke vente, for da blir det overlagt, og du får straff. Slikt må trenes på mentalt, slik at man automatiserer knyttnevene til å automatisk skade tyven, uten å tenke først. Bare slik unngår du straff for å ha forsvart biken din.
Honda TransAlp
I am a mountain climbing cowboy, on a mountain climbing steel horse I ride.
Post Reply