Den festeste hjelmen DU ville hatt!

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
rerell

Post by rerell »

SW20 wrote:Synes Suomy Extreme er helt sinnsykt rå. Rimelig sinnsyke priser også da men...Sjekk de ut!
Kostar runt 7 lappar i Norge. Har en kamrat som säljer en sprillans ny för 4500. (Bostrom) Säg till om du är intresserad.
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Også fan av de, og syntes de er helt konge. Men, jeg syntes min egen hjelm er kul jeg, men komforten er noe annet. Hadde beholdt min egen om kun looken betydde noe.
(beklager dårlig bildekvalitet, var ikke jeg som tok bildet så det ble litt mørkt, og som jeg måtte justere litt i photoshop så ble det ikke bedre)

Image
Image

Her er forøvrig et bedre bilde av hjelmen. Orker ikke klippe bildene nå så dere får droppe å se på sykkern :lol:
SW20

Post by SW20 »

Gixxerman wrote:Her er forøvrig et bedre bilde av hjelmen. Orker ikke klippe bildene nå så dere får droppe å se på sykkern :lol:
Går helt fint å se på sykkelen din gitt :smt007
1999 Honda CBR 600 F4
Bike-profil
Image
Pille

Post by Pille »

Gixxerman wrote:Også fan av de, og syntes de er helt konge. Men, jeg syntes min egen hjelm er kul jeg, men komforten er noe annet. Hadde beholdt min egen om kun looken betydde noe.
(beklager dårlig bildekvalitet, var ikke jeg som tok bildet så det ble litt mørkt, og som jeg måtte justere litt i photoshop så ble det ikke bedre)

Her er forøvrig et bedre bilde av hjelmen. Orker ikke klippe bildene nå så dere får droppe å se på sykkern :lol:
Fy faen for ein nice sykkel :smt007 og hjelm seff :)
selv har jeg en Shiro SH-4002 Phantom hjelm, syns den er evig digg..sitter godt på hode, dogger ikke, god lufting, "foret" under der haken er så ikke vind kommer opp i hjelmen..evig digg :D betalte 1500,- norske kroner i spania for den :wink:

link til hjelmen: http://www.shirohelmet.com/integral/4002.html
jeg har den i oransje <3
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Dette er hovedgrunnen til at jeg velger Schuberth som neste hjelm.
Har ikke sett tilsvarende på NOEN annen hjelm. Veldig synd for jeg har egentlig lyst på Shark eller Suomy :o

Image
ATWindsor
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Gixxerman wrote:Dette er hovedgrunnen til at jeg velger Schuberth som neste hjelm.
Har ikke sett tilsvarende på NOEN annen hjelm. Veldig synd for jeg har egentlig lyst på Shark eller Suomy :o
Nå er jeg enig i at schubert virker som bra hjelmer (solbrille,anti-ripe-belegg, anti-dugg), men det er hjelmer som har noe tilsvarende (om enn aknskje ikke like mye. Roof feks likner litt rundt halsen, og har også en sånn vindsak under munnen.

AtW
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Men jeg vil ikke ha Roof :lol:
Moe
MC: Yamaha Sr 125 (1997) og Honda Rebel 125 (1998)

Post by Moe »

Jeg har slik hjelm, med sort visir: (genial på sommern!)

Image

Image

Beklager dårlig bilde..
I tillegg mangla sykkelen noe deler på bildene.
Bildene ble tatt den dagen jeg fikk skilt, etter første prøvetur, nyrestaurert og hærlig å kjøre! :smt049
E23 745i Turbo-prosjekt på gang :wink:

E23 Forum
745ti prosjektet mitt: Link dit
Gixxerman

Post by Gixxerman »

Slettet litt offtopic...
NeoN

Post by NeoN »

Har selv en bandit hjelm, svart matt med halvsotet visir!

hjelmen ser utrolig rå ut på motard;) fikk mye oppmerksomhet med den på husqvarnan! tipper det blir RÅTT på en ktm 525!

http://www.hotrod.no selger denne hjelmen for 3600 kr.

ikke gategodkjent vel og merke :roll:
Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007

nå: BMW 320 E46 M-tech<333
Pille

Post by Pille »

Gixxerman wrote:Dette er hovedgrunnen til at jeg velger Schuberth som neste hjelm.

Image
akkurat slik er det i hjelmen min :wink:
ATWindsor
MC: Suzuki SV650 2002

Post by ATWindsor »

Gixxerman wrote:Nope, står at veilprisen kom til å havne på 400 Euro, hvilket S1 også koster. S1 har jeg faktisk sett til dyrere enn 400 Euro også. Fant forøvrig ut at samme hvilket land jeg kjøpte Schubert fra, så ville jeg ikke spare noe på å handle i utlandet, pga etter frakt osv ville det havnet på norsk pris, eller over, alikevel.
Ser ut som den nye S1-varianten er endel lettere, årets S1 er under 50 gram tyngre en R1. Det kan jo forklere hvorfor det ikke er noen særlig prisforskjell.

AtW
Last edited by ATWindsor on 16 Jan 2007 20:39, edited 1 time in total.
adoniz

Post by adoniz »

NeoN wrote:Har selv en bandit hjelm, svart matt med halvsotet visir!

hjelmen ser utrolig rå ut på motard;) fikk mye oppmerksomhet med den på husqvarnan! tipper det blir RÅTT på en ktm 525!

http://www.hotrod.no selger denne hjelmen for 3600 kr.

ikke gategodkjent vel og merke :roll:
Finnes jo ikke utsikt i de hjelmene. Ser jo ingenting til siden uten å vri på hodet.. Men utrolig kul å se på da..
adoniz

Post by adoniz »

For å svare på sp, kanskje den dyreste fra shoei.. Svart med sotet visir..
The Vulcanrider
MC: Mean & Green 1500 ccm

Post by The Vulcanrider »

De her er også litt kuule.

Image

Image

Dere finner fler her: http://www.extremedecals.com/
Regards From The Vulcanrider

Il get all the sleep I need when I`m dead
Post Reply