Cagiva Mito Full effekt og trim-potte = 230Km/t

Prat om lett MC.
User avatar
Kriz
Posts: 2305
Joined: 26 Apr 2005 17:03
Location: Gjøvik
Contact:

Post by Kriz »

finnes da 98 modeller o.l med 6 gir..
Tuono
Posts: 4
Joined: 29 Sep 2005 11:59

Post by Tuono »

Det må jo være mulig å få en 125ccm i 230 km/t.. Har noen sett MotoGP 125 ccm klassen... der drar sykla opp i 240.... De er riktignok blodtrimma og letta for masse vekt. Men pointet er at det er fysisk mulig!
mil0
Posts: 410
Joined: 26 Apr 2005 14:10
Location: Rogaland - Karmøy
Contact:

Post by mil0 »

kanskje med yz426 motor..
Yamaha Neos -

X
Rieju RS2 Matrix 2003
Rieju RS2 Matrix 2005
S-LaRs1
Posts: 48
Joined: 15 Jun 2005 22:08
Location: tromsø

Post by S-LaRs1 »

Hvist man skulle klare 230 på en mito eller nsr eller rs så må man sette på en større sylinder så man får moment nokk til og overstige luftmotstanden og ikke minst endre drevingen på min rs med eksosventil å arrow effektsnlegg så får jeg bare 165 da har jeg ingenting mere å gå på drevene. toppturtallet er nått ergo må skifte drev (endre utvekslingen) for og få bedre fart, de nytter ikke å ha nedover bakke eller medvind jeg får bare 165. dette er med standard dreving på min rs 2002 mod. :o
Kjører rs125 02mod.
arrow eksosannlegg, rave2 null plomberinger.
Boyesen Power reeds er på vei samt en vakum boks.
User avatar
turboman
Posts: 313
Joined: 16 Jul 2005 15:49
Location: sogn og fjordane

Post by turboman »

men ser ikkje i signaturen at du har skifta til 34 mm forgasser da?
no: Honda cbr 600F 1998 mod
(x) 125ccm daelim daystar 01 mod
(x) 50 ccm yamaha salient 85 mod
User avatar
slatten
Posts: 117
Joined: 03 Mar 2007 22:40
MC: Cagiva Mito 2007 <3
Sota Vindskjerm
Carbon Blinkers
Blir: Jolly Moto
Delltoro 34mm
Location: Førde, Sogn og Fjordane.

Post by slatten »

Planitza wrote:Også tilføyer vi det faktum at nyere Cagiva Mito'er har 7 gir? Sant vel?
7 eller 6 gir har ingen meining.
det går slik:

1-1 gir
2-2 gir
3-3 gir
4-4 gir
5-5 gir
6-6 gir
7-6 gir
Audi A4
Honda CR 80
x Cagiva Mito 2007
x Yamaha Aerox
x Rieju RS2 Matrix Pro
x Suzuki TSX
x Lomme-sykkel
x Puch Maxi
morra-di@hotmail.com
Posts: 188
Joined: 27 Jun 2006 17:51
Location: Sande

Post by morra-di@hotmail.com »

altså, mito hadde også en Evo versjon i 02 tror jeg det var, med 7 gir, men nyere mitoer har ikke 7 gir.
Mito 06 og Honda Crf 250 :D
User avatar
slatten
Posts: 117
Joined: 03 Mar 2007 22:40
MC: Cagiva Mito 2007 <3
Sota Vindskjerm
Carbon Blinkers
Blir: Jolly Moto
Delltoro 34mm
Location: Førde, Sogn og Fjordane.

Post by slatten »

Planitza wrote:Også tilføyer vi det faktum at nyere Cagiva Mito'er har 7 gir? Sant vel?
host, nye cagiva mito 2007 har 6 gir.
Audi A4
Honda CR 80
x Cagiva Mito 2007
x Yamaha Aerox
x Rieju RS2 Matrix Pro
x Suzuki TSX
x Lomme-sykkel
x Puch Maxi
morra-di@hotmail.com
Posts: 188
Joined: 27 Jun 2006 17:51
Location: Sande

Post by morra-di@hotmail.com »

har vært 6 gir lenge nå da, hehe
Mito 06 og Honda Crf 250 :D
Pollti

Post by Pollti »

Denne "diskusjonen" er helt absurd ! En Cagiva fulleffekter har toppfart på ca 155 km/t. Så fort en bruker 160 ccm er det pr min definisjon ikke en lett MC mere .
Det er verdt å merke seg at Cagiva og Aprilia har levert motorer i Europa med slagvolum inntil 183 ccm, men disse er ikke registrert som 125 ccm eller er solgt som 125 ccm i Italia ihvertfall. Alt i følge en italiensk motorsykkel forhandler. En Cagiva skal være orginal og ikke skrues istykker sier han. :shock:
melder
Posts: 3
Joined: 30 Mar 2007 16:00

Re: Cagiva Mito Full effekt og trim-potte = 230Km/t

Post by melder »

En road racing sykkel av merke aprillia rs 125 som s
Sturla (som skal kjøre KTM rookie cup) har kjørt i forgje sesong var 85 kg og var blod trimma til toppen. den hadde toppfart på 120 km\t så da skal det en god del til !
User avatar
NeoN
Posts: 865
Joined: 10 May 2005 18:14
Location: Trondheim

Post by NeoN »

roadracing er jo helt annerledes enn noe som skal kjøres på vei,

Jeg har tatt plomberinga i min cagiva mito i potta, samt større innsug!!

Den topper nøyaktig 155 km/t, da går ikke drevene lenger. Med omdreving, rave2 ventil og større gasser skal den nok klare 180 på speedo.
Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007

nå: BMW 320 E46 M-tech<333
Pollti

Post by Pollti »

Det tror jeg ikke ! 25 km til det er veldig mye det. Du kan jo undersøke i Italia om det slenger en Cagiva GZ motor rundt. Denne kan muligens passe rett i Mito ramma med litt småjusteringer. Men da har du plutselig ikke lettsykkel mere, da har du en mellomvekter.
Toppfarten du kan oppnå tør jeg ikke tippe engang men 180 som det virker som du ser etter tror jeg er en drøm selv med GZ motor. Jeg drar min lett til 140 i 4 gear og fortere har jeg ikke kjørt den. Og selv med 3 gear til på lur tviler jeg seriøst på at 180 er mulig. Dessuten så er det ikke lov å kjøre så fort heller så toppfarten er ikke interessant. :idea:
Pollti

Post by Pollti »

Du burde sjekke speedometeret ditt NeoN. Iflg linken under har Mito fulleffekter en toppfart på 172 km/t med 6 trinns gearkasse. Med 7 trinns gearkasse er toppfarten oppgitt til 164 km/t.

http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... o%2000.htm


Hvilket luft trykk kjører du med forresten ?
User avatar
s1lVa
Posts: 283
Joined: 29 Oct 2006 12:42
MC: CBR 600 FS
Location: Oslo

Re: Cagiva Mito Full effekt og trim-potte = 230Km/t

Post by s1lVa »

Trulso wrote:Han sier det må være mulig og få en Mito opp i 230 km/t..
bare i fritt fall :roll:
Post Reply