Cagiva Mito Full effekt og trim-potte = 230Km/t
Hvist man skulle klare 230 på en mito eller nsr eller rs så må man sette på en større sylinder så man får moment nokk til og overstige luftmotstanden og ikke minst endre drevingen på min rs med eksosventil å arrow effektsnlegg så får jeg bare 165 da har jeg ingenting mere å gå på drevene. toppturtallet er nått ergo må skifte drev (endre utvekslingen) for og få bedre fart, de nytter ikke å ha nedover bakke eller medvind jeg får bare 165. dette er med standard dreving på min rs 2002 mod. 

Kjører rs125 02mod.
arrow eksosannlegg, rave2 null plomberinger.
Boyesen Power reeds er på vei samt en vakum boks.
arrow eksosannlegg, rave2 null plomberinger.
Boyesen Power reeds er på vei samt en vakum boks.
- slatten
- Posts: 117
- Joined: 03 Mar 2007 22:40
- MC: Cagiva Mito 2007 <3
Sota Vindskjerm
Carbon Blinkers
Blir: Jolly Moto
Delltoro 34mm - Location: Førde, Sogn og Fjordane.
7 eller 6 gir har ingen meining.Planitza wrote:Også tilføyer vi det faktum at nyere Cagiva Mito'er har 7 gir? Sant vel?
det går slik:
1-1 gir
2-2 gir
3-3 gir
4-4 gir
5-5 gir
6-6 gir
7-6 gir
Audi A4
Honda CR 80
x Cagiva Mito 2007
x Yamaha Aerox
x Rieju RS2 Matrix Pro
x Suzuki TSX
x Lomme-sykkel
x Puch Maxi
Honda CR 80
x Cagiva Mito 2007
x Yamaha Aerox
x Rieju RS2 Matrix Pro
x Suzuki TSX
x Lomme-sykkel
x Puch Maxi
-
- Posts: 188
- Joined: 27 Jun 2006 17:51
- Location: Sande
-
- Posts: 188
- Joined: 27 Jun 2006 17:51
- Location: Sande
Denne "diskusjonen" er helt absurd ! En Cagiva fulleffekter har toppfart på ca 155 km/t. Så fort en bruker 160 ccm er det pr min definisjon ikke en lett MC mere .
Det er verdt å merke seg at Cagiva og Aprilia har levert motorer i Europa med slagvolum inntil 183 ccm, men disse er ikke registrert som 125 ccm eller er solgt som 125 ccm i Italia ihvertfall. Alt i følge en italiensk motorsykkel forhandler. En Cagiva skal være orginal og ikke skrues istykker sier han.
Det er verdt å merke seg at Cagiva og Aprilia har levert motorer i Europa med slagvolum inntil 183 ccm, men disse er ikke registrert som 125 ccm eller er solgt som 125 ccm i Italia ihvertfall. Alt i følge en italiensk motorsykkel forhandler. En Cagiva skal være orginal og ikke skrues istykker sier han.

Re: Cagiva Mito Full effekt og trim-potte = 230Km/t
En road racing sykkel av merke aprillia rs 125 som s
Sturla (som skal kjøre KTM rookie cup) har kjørt i forgje sesong var 85 kg og var blod trimma til toppen. den hadde toppfart på 120 km\t så da skal det en god del til !
Sturla (som skal kjøre KTM rookie cup) har kjørt i forgje sesong var 85 kg og var blod trimma til toppen. den hadde toppfart på 120 km\t så da skal det en god del til !
roadracing er jo helt annerledes enn noe som skal kjøres på vei,
Jeg har tatt plomberinga i min cagiva mito i potta, samt større innsug!!
Den topper nøyaktig 155 km/t, da går ikke drevene lenger. Med omdreving, rave2 ventil og større gasser skal den nok klare 180 på speedo.
Jeg har tatt plomberinga i min cagiva mito i potta, samt større innsug!!
Den topper nøyaktig 155 km/t, da går ikke drevene lenger. Med omdreving, rave2 ventil og større gasser skal den nok klare 180 på speedo.
Før:
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007
nå: BMW 320 E46 M-tech<333
Honda NSR 1998, Svart og rød
Honda NSR 2002, Svart og grå
Husqvarna sm 125 2005, svart og blå
Cagiva Mito 125 2005, svart
Aprilia MX 125 2004, rød
Honda CRF 450 SM 2002, rød
Husqvarna sm 125 2007
nå: BMW 320 E46 M-tech<333
Det tror jeg ikke ! 25 km til det er veldig mye det. Du kan jo undersøke i Italia om det slenger en Cagiva GZ motor rundt. Denne kan muligens passe rett i Mito ramma med litt småjusteringer. Men da har du plutselig ikke lettsykkel mere, da har du en mellomvekter.
Toppfarten du kan oppnå tør jeg ikke tippe engang men 180 som det virker som du ser etter tror jeg er en drøm selv med GZ motor. Jeg drar min lett til 140 i 4 gear og fortere har jeg ikke kjørt den. Og selv med 3 gear til på lur tviler jeg seriøst på at 180 er mulig. Dessuten så er det ikke lov å kjøre så fort heller så toppfarten er ikke interessant.
Toppfarten du kan oppnå tør jeg ikke tippe engang men 180 som det virker som du ser etter tror jeg er en drøm selv med GZ motor. Jeg drar min lett til 140 i 4 gear og fortere har jeg ikke kjørt den. Og selv med 3 gear til på lur tviler jeg seriøst på at 180 er mulig. Dessuten så er det ikke lov å kjøre så fort heller så toppfarten er ikke interessant.

Du burde sjekke speedometeret ditt NeoN. Iflg linken under har Mito fulleffekter en toppfart på 172 km/t med 6 trinns gearkasse. Med 7 trinns gearkasse er toppfarten oppgitt til 164 km/t.
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... o%2000.htm
Hvilket luft trykk kjører du med forresten ?
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... o%2000.htm
Hvilket luft trykk kjører du med forresten ?
Re: Cagiva Mito Full effekt og trim-potte = 230Km/t
bare i fritt fallTrulso wrote:Han sier det må være mulig og få en Mito opp i 230 km/t..
