Page 4 of 5
Posted: 17 Jul 2005 15:06
by Kriz
finnes da 98 modeller o.l med 6 gir..
Posted: 29 Sep 2005 13:17
by Tuono
Det må jo være mulig å få en 125ccm i 230 km/t.. Har noen sett MotoGP 125 ccm klassen... der drar sykla opp i 240.... De er riktignok blodtrimma og letta for masse vekt. Men pointet er at det er fysisk mulig!
Posted: 29 Sep 2005 16:19
by mil0
kanskje med yz426 motor..
Posted: 07 Oct 2005 00:36
by S-LaRs1
Hvist man skulle klare 230 på en mito eller nsr eller rs så må man sette på en større sylinder så man får moment nokk til og overstige luftmotstanden og ikke minst endre drevingen på min rs med eksosventil å arrow effektsnlegg så får jeg bare 165 da har jeg ingenting mere å gå på drevene. toppturtallet er nått ergo må skifte drev (endre utvekslingen) for og få bedre fart, de nytter ikke å ha nedover bakke eller medvind jeg får bare 165. dette er med standard dreving på min rs 2002 mod.

Posted: 07 Oct 2005 17:20
by turboman
men ser ikkje i signaturen at du har skifta til 34 mm forgasser da?
Posted: 03 Mar 2007 23:23
by slatten
Planitza wrote:Også tilføyer vi det faktum at nyere Cagiva Mito'er har 7 gir? Sant vel?
7 eller 6 gir har ingen meining.
det går slik:
1-1 gir
2-2 gir
3-3 gir
4-4 gir
5-5 gir
6-6 gir
7-6 gir
Posted: 04 Mar 2007 01:10
by morra-di@hotmail.com
altså, mito hadde også en Evo versjon i 02 tror jeg det var, med 7 gir, men nyere mitoer har ikke 7 gir.
Posted: 11 Mar 2007 01:04
by slatten
Planitza wrote:Også tilføyer vi det faktum at nyere Cagiva Mito'er har 7 gir? Sant vel?
host, nye cagiva mito 2007 har 6 gir.
Posted: 16 Mar 2007 18:19
by morra-di@hotmail.com
har vært 6 gir lenge nå da, hehe
Posted: 17 Mar 2007 07:09
by Pollti
Denne "diskusjonen" er helt absurd ! En Cagiva fulleffekter har toppfart på ca 155 km/t. Så fort en bruker 160 ccm er det pr min definisjon ikke en lett MC mere .
Det er verdt å merke seg at Cagiva og Aprilia har levert motorer i Europa med slagvolum inntil 183 ccm, men disse er ikke registrert som 125 ccm eller er solgt som 125 ccm i Italia ihvertfall. Alt i følge en italiensk motorsykkel forhandler. En Cagiva skal være orginal og ikke skrues istykker sier han.

Re: Cagiva Mito Full effekt og trim-potte = 230Km/t
Posted: 30 Mar 2007 23:21
by melder
En road racing sykkel av merke aprillia rs 125 som s
Sturla (som skal kjøre KTM rookie cup) har kjørt i forgje sesong var 85 kg og var blod trimma til toppen. den hadde toppfart på 120 km\t så da skal det en god del til !
Posted: 31 Mar 2007 03:25
by NeoN
roadracing er jo helt annerledes enn noe som skal kjøres på vei,
Jeg har tatt plomberinga i min cagiva mito i potta, samt større innsug!!
Den topper nøyaktig 155 km/t, da går ikke drevene lenger. Med omdreving, rave2 ventil og større gasser skal den nok klare 180 på speedo.
Posted: 31 Mar 2007 06:37
by Pollti
Det tror jeg ikke ! 25 km til det er veldig mye det. Du kan jo undersøke i Italia om det slenger en Cagiva GZ motor rundt. Denne kan muligens passe rett i Mito ramma med litt småjusteringer. Men da har du plutselig ikke lettsykkel mere, da har du en mellomvekter.
Toppfarten du kan oppnå tør jeg ikke tippe engang men 180 som det virker som du ser etter tror jeg er en drøm selv med GZ motor. Jeg drar min lett til 140 i 4 gear og fortere har jeg ikke kjørt den. Og selv med 3 gear til på lur tviler jeg seriøst på at 180 er mulig. Dessuten så er det ikke lov å kjøre så fort heller så toppfarten er ikke interessant.

Posted: 01 Apr 2007 07:19
by Pollti
Du burde sjekke speedometeret ditt NeoN. Iflg linken under har Mito fulleffekter en toppfart på 172 km/t med 6 trinns gearkasse. Med 7 trinns gearkasse er toppfarten oppgitt til 164 km/t.
http://www.motorcyclespecs.co.za/model/ ... o%2000.htm
Hvilket luft trykk kjører du med forresten ?
Re: Cagiva Mito Full effekt og trim-potte = 230Km/t
Posted: 05 Apr 2007 16:09
by s1lVa
Trulso wrote:Han sier det må være mulig og få en Mito opp i 230 km/t..
bare i fritt fall
