Ryggskinne.

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Bhrsrk

Post by Bhrsrk »

Gixxerman wrote:
meets CE EN1621-2 level spec rating
http://www.komodogear.com/product.php?productid=24

Hva er forskjellen ? :)
Så ikke noe på den siden om det var level 1 eller 2.

Standarden heter CE EN1621-2, og det er to ulike nivåer (level 1 og 2) som har forskjellige krav til restkraft etter demping. Level 2 har minst restkraft med 9kN, mens level 1 har 18 kN. En del produsenter oppgir restkraft ned mot 4-5kN som er veldig bra. Ryggskinner som Halvarsson Track, BMW Back Protector og Knox Contour tilfredsstiller level 2. Kravene til restkraft er litt omstridte, mange mener de burde vært enda strengere.
Jarle
MC: Antall km i 2012: 997

Post by Jarle »

Oki... trodde "EN1621-2 level spec rating" mente at 2 tallet gjaldt 2-level...
Honda CB1000R 2015
(x) Yamaha R1 2008
(x) Yamaha R6 2008
(x) Yamaha R6 2002
Jeanette
Administrator
MC: 12 Honda VFR
X: 07 Yamaha FZ6-S

Re: Ryggskinne.

Post by Jeanette »

Bringer opp denne tråden igjen. Har du kjøpt deg ryggskinne, Alas? Hva falt i såfall valget på? Eller om andre her inne har kjøpt seg skinne de siste månedene, som de er fornøyde med?

Selv har jeg beskyttelse i jakka mi, men tenker på å kjøpe meg ryggskinne også. Merket i fjor sommer at det ble temmelig varmt under kjørejakka, selv med en tynn genser/t-skjorte, og jeg er nokså varmblodig, så en med god lufting er et must.
Alas
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.

Post by Alas »

Jepp, jeg har kjøpt skinne og kjører ikke uten.

Valget falt på en Halvarssons Track tror jeg den heter. Så mye fram og tilbake, men denne var den som bygget minst og som jeg likte best.

Ulempene er at den lukter ikke noe særlig godt, men det bryr jeg meg fint lite om, også er den litt varm, men jeg kan ikke uttale meg om den er varmere enn andre da jeg ikke har prøvd andre så.

Det som jeg har lest om denne virker bra, den har en veldig stor flate å fordele støt på i forhold til andre skinner som er leddet. Rent intuitivt så trodde jeg at en som er leddet og i hardplast ville være bedre. Men ettersom jeg leste litt mer, både på nettet og andre steder, så vil en jo egentlig ha et så stort areal som mulig å fordele en kraft på. Jeg falt jo litt for den forklaringen, selv om det sikkert finnes mer luftige saker. Også ser jeg ikke helt Skallmann ut med den på heller.

Mvh
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

Godt å høre at du er fornøyd! :)
Selv får jeg titte litt rundt, prøve forskjellige hos forhandleren og sånn. Er ingen tvil om at det er smart å ha, nei!
Alas
MC: 08 Suzuki DR-Z 400 SM, Yoshi fullanlegg, KN filter og oppdyset.

Post by Alas »

Det er nok det beste ja. Finn en som passer deg og din rygg. Husk å prøve kjørebukse og jakke!

Og at det er lurt er hevet over enver tvil, skulle uhellet være ute.

Mvh
Jeanette
Administrator

Post by Jeanette »

Alas wrote:Det er nok det beste ja. Finn en som passer deg og din rygg. Husk å prøve kjørebukse og jakke!

Og at det er lurt er hevet over enver tvil, skulle uhellet være ute.

Mvh
Jeg har Yamaha-forhandleren der jeg kjøpte sykkelen kun 10 minutter kjøring unna, så da er det ikke noe problem å kjøre dit en tur for å prøve ulike ryggskinner. Da kommer jeg jo med utstyret mitt på meg :)
Post Reply