Kjøreutstyr fra Lidl?

Diskutèr kjøreutstyr her. F.eks: Hjelmer, støvler, dresser, hansker m.m.
Pollti

Re: Kjøreutstyr fra Lidl?

Post by Pollti »

Jeg har jakke fra Well Done som er fra Pakistan tror jeg. Den har vært god som gull i 5 år men nå lekker den vann som ei sil. Jakka har vært brukt til mye annet enn å kjøre med og den har aldri vært impregnert heller. Innebygde ryggbeskytellse og albubeskyttelse og uttagbart innerfor. Glidelåser,reimer er av bra kvalitet. Hadde jakka vært ordentlig vedlikeholdt så hadde den holdt lenger tror jeg. Sommerhanskene i skinn holdt ikke lenge men de var myke og gode å ha på.
Det blir ny bukse, jakke og hansker i år til daglig bruk og jeg er ikke redd for å prøve Lidl utstyr. Problemet er størellsen, XL kan bli litt snuppete. Kjøreutstyret av høyere pris - og muligens kvalitet- henger stor sett i skapet. Fordelen med dette er at det er mykere og har litt "slankere" design. Og de fancy dyre hanskene beskytter sikkert hendene bra ved en velt men det er akkurat som å ha på seg en plankebit på handa og de sprekker opp i sømmene mellom tommel og pekefinger etter 2 år. Hansker er det som jeg syntes er vanskelig å finne noe ordentlig av.
supermons
Administrator
MC: Suzuki GSX750

Post by supermons »

Dentist
MC: Yamaha FJ 1100 m/1200 motor og gearkasse

Post by Dentist »

Snakket med en venn som jobber på Rema, og han fortalte meg det. Jeg synes det er synd :(
Mindre konkurranse, mer makt til den allerede eksisterende dagligvaremafiaen, osv.

Rema skal jo i utgangspunktet beholde lokaler og ansatte...men jeg ser for meg noen steder hvor det ikke vil la seg gjøre - ett konkret eksempel er Lidl på Råholt. Den ligger ett steinkast unna en stor Rema 1000, tviler på at de gidder og ha en på hver side av veien i ett forholdsvis lite sted som Råholt.

Tviler vel også på om Rema kommer til å ha utvalget til Lidl, både food og non-food - de skal vel gi leverandørene muligheten til å levere til Rema, men jeg tviler... tiden vil vel vise.

Får ta en tur på Lidl på mandag og skaffe litt MC småsaker i alle fall.
Image
Lølle
MC: 2007 Honda XL 1000 VA Varadero

Post by Lølle »

Var innom for å titte på en passasjerryggskinne ol, men de hadde ikke fått inn noe enda. Spørs om de får nå som de skal legges ned.
Image
Image
Dentist

Post by Dentist »

Det skjer vel forhåpentligvis ikke over natten, får se på mandag :?
Image
indianeren

Post by indianeren »

men er det ikke rema som skal gjør norge billigere...eller var det rimi?

godt at eierene nesten ikke tar ut noe til seg selv da..
Kli

Post by Kli »

Biltema har i 2008 katalogen fått inn en del mer MC utstyr. Kan leses her: http://www.biltema.no/archive/documents ... il_119.pdf
Asfaltkongen

Post by Asfaltkongen »

Kli wrote:Biltema har i 2008 katalogen fått inn en del mer MC utstyr. Kan leses her: http://www.biltema.no/archive/documents ... il_119.pdf
Fikk assosiasjoner til MC-Artikler og katalogen dems... Greit nok med spilloljedunker og løftebukk (billig).
FZR 1000 - 1993 - 130BHP - 107NM

Kjære Gud, la veien være tørr og la svingene komme.
Dentist

Post by Dentist »

Ja, var det noen som handla MC utstyr på Lidl da?

Var innom en tur jeg da...og det ble litt småtteri. Kjøpte ett sett med undertøy og noen par med MC sokker.
Så på de lave kjørestøvlene, men der ble det ingen handel gitt! Jeg har vanlige sko som er sikrere og kjøre MC med enn de! De var ikke mye å skryte av... [-X
Jakka og buksa virket helt greie, hanskene virket ok, hjelmene tittet jeg bare fort på...de var iallefall billige! 500 kroner for en åpningshjelm.
Jeg kjøpte forøvrig en ting som ikke sto i avisa eller noe annet sted, nemlig tankveske. Helt grei utvidbar veske med ok detaljer. Avtagbar sidelomme som kan brukes som midjeveske, integrerte ryggsekkstropper under veska (hvis du tar veska av magnetplata), 2 utvendige lommer til - hvorav 1 med ledningsuttak, remfester rundt tank og styrehode i tillegg til magnetene. Skal være vanntett, selv om jeg ikke vil teste det fullt ut...men det er ett integrert regntrekk i veska også.
Kostet 249 kroner.
Image
highwaystar
MC: Suzuki GS1100G-1984, T500-1972,Honda PX50-1984
Klubber: CSCN Classic Suzuki Club Norge
Forum: MC-forumet,BIKE-forumet,CSCN-forumet

Post by highwaystar »

Var innom Lidl i dag for å se på utstyret de har. Det endte opp med at jeg kjøpte halvhjelm kr.399,tankveske kr. 249 og førstehjelpspakke kr.49,90. Har tenkt å kjøpe kjøpe dress til et av barna der senere, så bra ut.
Hjelmen, B-SQUARE JET HELMET, er ECE-R22.05 merket. Passformen er utmerket.Jevn kontakt rundt hele hodet.
Tankevesken er vevd kunststoff, kan forstørres fra 13 til 25 liter, kan brukes som skulderbag eller ryggsekk, 3 utvendige lommer , en avtagbar som kan brukes til belte taske, kartlommevindu i A4 format, regnovertrekk.Magnetene sitter veldig bra(har gjort øl boks testen som var nevnt et eller annet sted: 14 bokser loddrett på kjøleskapdøra) + at det er en ekstra reim til å feste rundt styrehodet.
Førstehjelps pakken er grei til skrubbsår og mindre blødninger, har ikke pyresept e.l. midler. Alt i alt syntes jeg det var bra, og da til en pris som ligger under halvparten av det som er i MC butikken. Men så er det jo det her med mote og merke hysteriet da?
Alt var bedre før i tiden, før miljøpolitikk,dataproblemer,fotobokser,bomringer,dyre forsikringer.
Da var det blårøyk,oljesøl,tung mc over 100cc,90 hk var enormt, 4-5 timer lærekjøring før oppkjøring,wobbling,slitte fotpinner og mye mye mer.
decca1226
MC: ATV Kymco MXU 150 : dårlige sykkel..:-(
Bor på verkstedet og jeg får "låne" den inni mellom verkstedsbesøkene.
Styr unna Kymco ...

Post by decca1226 »

Kjøpte Åpningshjelm + regndress+ intercom (den billigste til 99,-) før påske på Lidl.
Var lur og prøvde både hjem og regndress i butikken før kjøp: ut fra bilde på pakken til regndressen var det tydelig at de ikke er helt gode i hodet ift bruken: De hadde ikke kjøre dress under. Dvs måtte kjøpe største str for å ha mulighet for å få denne over kjøredress.
NB! primærgrunnene til regndress for meg er 2 delt:
1. Bor i Bergen...
2. Er lat derfor har jeg har regndress utenpå kjøredress slik at jeg ikke må vaske kjøre dressen så ofte, spesielt ettersom jeg kjører alle dager hele året (ATV) og luften er skitten i vinter halvåret.
Åpningshjelmen: Dårlig isolert, ventilert selv om begge ventlier er lukket : lekker vann da pakning i overkant av hjelm mellom hjem og visir har minst 2 mm glippe.
Kanskje det kan justeres, får se om jeg finner ut av det. Fikk tilbud om pengene tilbake, men jeg vil jo ha hjelmen så Lidl skal få sørge for at den virker.
Ellers ha hjemen mye bra funskjonalitet som enkel ettgreps åpning, OK sideveis sikt (slik at man ser greit til sidene uten å snu hodet frem og tilbake). en vindbeskyttelse fra front - underkant hjelm som dekker haken og litt av halsen. Det følger også med ekstra kinn puter slik at min Large hjem også kan gjøres om til Medium. (Medium kan gjøres om til Small). Følger også med ekstra visir :-)
Post Reply